Případová studie: Telefonický průzkum partnerske-vztahy.eu

Motivací pana Cháby, když k nám přišel, bylo udělat opravdu kvalitní web, o kterém píše Jan Řezáč ve své knize “Web ostrý jako břitva” (za osvětu tímto Honzovi Ř., děkujeme). Ukázalo se, že i živnostník si může dovolit postavit kvalitní vstupní studii s uživatelským testováním a hloubkovým telefonickým průzkumem.

Pan Chába je konzultant a jeho hlavní značkou je jeho osobnost. Konzultuje partnerské vztahy jak jednotlivcům, tak párům. A je v tom výborný, jak jsme se přesvědčili na základě průzkumu u jeho zákazníků.


Zeptali jsme se klientů pana Karla Cháby

Právě průzkum u zákazníků klienta nám pomohl stanovit zaměření při tvorbě nového webu. V dalším kroku jsme je doplnili o analýzu trhu, skici nového webu a návrh online marketingu na 12 měsíců. Tím jsme dokončili vstupní studii, která klientův web povede ke splnění naplánovaných cílů.

Průzkum probíhal telefonicky na klientech během března 2015. Vybráno bylo 10 respondentů z řad stávajících klientů a to 6 žen a 4 muži.

Průzkum mezi stávajícími klienty je důležitý pro celé vaše podnikání, nejen pro tvorbu webových stránek!


Jak vypadalo 5 otázek a odpovědí v průzkumu

  • Jak jste našli pana Chábu?
  • Co vás přimělo využít služeb pana Cháby?
  • Preferujete jako konzultanta (poradce) muže nebo ženu?
  • Z kolika poradců jste si vybírali, než jste se rozhodli pro pana Chábu?
  • Chodil(a) jste nejdřív na web a četli články, nebo jste ho při první návštěvě kontaktovali?

Jaké byly závěry průzkumu pro web partnerske-vztahy.eu

  • Zásadní je pracovat na obsahu. Články a videa ovlivnili téměř všechny respondenty.
  • Téměř polovina respondentů se nerozhoduje mezi dalšími poradci.
  • Velkou část zákazníků přivedl aktivní online marketing a velkou část doporučení již od spokojených klientů. Je tedy nutné posílit i osobní vazbu a více podpořit doporučení služeb pana Cháby u stávajících klientů.
  • Vhodným směrem je tvořit vlastní obsah článků, videí, komunikovat na sociálních sítích apod.
  • Na webu je nutné zjednodušit navigaci, zejména usnadnit nalezení kontaktu a ceny konzultace.
  • Většina respondentů odpověděla, že jim nezáleží na pohlaví konzultanta, který s nimi bude řešit partnerské vztahy.

Co dál

Náročnost na přípravu scénáře a vedení rozhovoru byla více než 20 hodin. Pro rozvoj webu je důležitá i návaznost dalšího poznání zákazníků klienta. A proto jsme podrobili stávající web uživatelskému testování. Díky těmto, na českém trhu ne zas tak obvyklým nástrojům, jsme získali skvělá data pro návrh nového webu. Především data založená na reálných zákaznících a ne našich nebo klientových dojmech.

Prohlédněte si další případové studie a vzory průzkumů


Vyjádření klienta k vedenému průzkumu

“Na spolupráci s AITOMem jsem velmi ocenil návrh provést telefonický průzkum u mých stávajících zákazníků a následné uživatelské testování. Toto zapojení reálných uživatelů do procesu návrhu webu je velmi praktické a zásadně pozitivně to ovlivnilo návrh webu i marketingového plánu."
Karel Chába, majitel portálu partnerske-vztahy.eu


Chcete poradit nebo provést průzkum mezi svými klienty v návaznosti na online marketing a webové stránky?

OBRAŤTE SE NA NÁS

Vybrané reference

Důkaz místo velkých slibů

1. EUROHYPOTÉKA s.r.o.
1. EUROHYPOTÉKA s.r.o.
  • Analýza stránek
  • Tvorba webu
Zobrazit
S.O.S. - DEKORACE, s.r.o.
S.O.S. - DEKORACE, s.r.o.
  • Analýza stránek
  • Tvorba webu
Zobrazit
LITE
LITE
  • Analýza stránek
  • Tvorba webu
  • Internetový marketing
Zobrazit
Vivobarefoot
Vivobarefoot
  • Internetový obchod
  • Internetový marketing
Zobrazit