červen 2020
Shrnutí projektu
AITOM pro Český hydrometeorologický ústav připravil kompletní zadání veřejné zakázky na tvorbu nového webu.
Pomohl s vedením a koordinací vícečlenného týmu ČHMÚ, tzv. webové skupiny, s určením cílů webu i priorit cílových skupin. Na to navázal dalšími kroky jako je analýza klíčových slov, návrh struktury, wireframe a jeho uživatelské testování, design, technická specifikace a všechny další práce předcházející realizaci kvalitního webu.
Klient: | Český hydrometeorologický ústav |
Spuštění projektu: | červen 2020 |
Cena: | vyšší statisíce Kč |
Segment: | státní správa |
Obor: | meteorologie |
Služby: | Vstupní studie, UX/UI, technická specifikace, uživatelské testování wireframes |
Český hydrometeorologický ústav
Český hydrometeorologický ústav je příspěvková organizace, jejímž zřizovatelem je Ministerstvo životního prostředí České republiky.
Jedná se o ústřední státní orgán České republiky pro obory kvality ovzduší, meteorologie, klimatologie a hydrologie. Mimo jiné je zodpovědný za provoz výstražné služby včetně například Smogového varovného a regulačního systému.
Zadání
Protože byl původní web už zastaralý, potřeboval ČHMÚ novou koncepci. Pustili jsme se do její tvorby s velkým nadšením, protože celý projekt zahrnoval hned několik zajímavých výzev. Výsledkem naší práce měla být kompletní příprava zadání pro nové stránky www.chmu.cz, se kterou klient otevře následné výběrové řízení.
Důvodů pro tvorbu nových stránek měl klient několik. Ty původní byly málo přehledné, plné různorodého obsahu. Především ale technologicky i strukturou neodpovídaly současným potřebám uživatelů. Pokud jste potřebovali vědět víc, než jestli bude o víkendu na chalupě pršet, hledali jste odbornější informace dlouho a obtížně.
Vzhledem k robustnosti webu a náročnosti celého procesu došli lidé v marketingu k závěru, že na zadání nového webu potřebují odborné partnery. To byla ta pravá chvíle pro nás, protože v rozsáhlých vstupních studiích jsme jako ryby ve vodě.
Ve výběrovém řízení jsme nabídli cenu o 25 % nižší, než na kolik zněl rozpočet klienta. Soutěž jsme vyhráli a pustili se do práce.
Cíle webu
- Příprava zadání pro tvorbu nového webu Primární cíl
- Navrhnout novou koncepci webu
- Zlepšit přehlednost webu