Případová studie: Uživatelské testování Atrium.cz

Původní podoba stránek atrium.cz

Průzkum nemusí vést specializovaná společnost, ale můžete si jej vést přímo sami. Důležité je si vytipovat okruh úkolů a vhodné testery z vaší cílové skupiny. Úkoly směřujte na testování konverzních cest.

Firma Atrium působí na českém trhu od roku 1993, zaměřuje se na výstavbu dřevěných rodinných domů i komerčních objektů. Dnes patří mezi přední dodavatele montovaných nízkoenergetických a pasivních dřevostaveb v České republice. Působí také na Slovensku a v Rakousku. Ročně postaví více než 80 dřevostaveb. Jejich cílem je postavit ročně 100 domů a především navýšit počet poptávek z internetových stránek.

 

Průzkum mezi klienty je důležitý pro celé vaše podnikání, nejen pro tvorbu webových stránek!

Průzkum probíhal formou hloubkového rozhovoru během července  2015. Vybrali jsme 6 respondentů z řad potenciálních  klientů.

  • Osloveni byli respondenti z Prahy a Středočeského kraje
  • 3 ženy a 3 muži
  • ve věku 25 - 35 let
  • všichni uvažují o stavbě rodiného domu

 

Jednalo se o kvalitativní výzkum, testerům jsme zadávali úkoly, na kterých jsme ověřovali použitelnost webových stránek.


Jak vypadaly otázky v průzkumu

  • Úkol 1: Objednejte si prohlídku vzorového domu (Cíl: Ověřit použitelnost konverzní cesty.)
  • Úkol 2: Zjistěte, za vám v Atriu pomohou  rozpracovat  návrh domu nebo alespoň upravit  projekt podle vašeho názoru? Kolik vás budou úpravy projektu stát?  (Cíl: Ověřit použitelnost design a informační struktury.)
  • Otázka 1: Z čeho byste měli obavu při výběru dodavatele dřevostavby?
     (Cíl: Zjistit obavy a potřeby a přizpůsobit tomu komunikaci.)
  • Otázka 2: Vnímáte větší firmu a delší historii jako výhodu při výběru dodavatele dřevostavby?
     (Cíl: Zjistit silné stránky.)

Jaké byly závěry pro vývoj webových stránek z uživatelského testování?

  • obecné
    • průzkum nám značně ovlivnil strukturu webu a jaké stránky máme kam umístit
    • ovlivnil rozmístění hlavních prvků a kam máme uživatele směrovat
  • konkrétní výstupy pro stávající web
    • návrh optimální podoby katalogu vzorových domů
    • změna tónu komunikace
    • zaměřit se na tým a prezentovat jej více přátelsky a osobně
    • zaměřit se na klienty jako individualitu a jim se přizpůsobit

Prohlédněte si další případové studie a vzory průzkumů


Chcete poradit nebo provést průzkum mezi svými klienty v návaznosti na online marketing a webové stránky?

OBRAŤTE SE NA NÁS

Vybrané reference

Důkaz místo velkých slibů

S.O.S. - DEKORACE, s.r.o.
S.O.S. - DEKORACE, s.r.o.
  • Analýza stránek
  • Tvorba webu
Zobrazit
SEDLÁK INTERIER s.r.o.
SEDLÁK INTERIER s.r.o.
  • Analýza stránek
  • Tvorba webu
  • Internetový marketing
Zobrazit
Poggenpohl
Poggenpohl
  • Analýza stránek
  • Tvorba webu
  • Internetový marketing
Zobrazit