Případová studie: Uživatelské testování Atrium.cz
Průzkum nemusí vést specializovaná společnost, ale můžete si jej vést přímo sami. Důležité je si vytipovat okruh úkolů a vhodné testery z vaší cílové skupiny. Úkoly směřujte na testování konverzních cest.
Firma Atrium působí na českém trhu od roku 1993, zaměřuje se na výstavbu dřevěných rodinných domů i komerčních objektů. Dnes patří mezi přední dodavatele montovaných nízkoenergetických a pasivních dřevostaveb v České republice. Působí také na Slovensku a v Rakousku. Ročně postaví více než 80 dřevostaveb. Jejich cílem je postavit ročně 100 domů a především navýšit počet poptávek z internetových stránek.
Průzkum mezi klienty je důležitý pro celé vaše podnikání, nejen pro tvorbu webových stránek!
- Více čtěte v našem článku: Proč je nutné dělat průzkumy nejen pro tvorbu webu?
Průzkum probíhal formou hloubkového rozhovoru během července 2015. Vybrali jsme 6 respondentů z řad potenciálních klientů.

- Osloveni byli respondenti z Prahy a Středočeského kraje
- 3 ženy a 3 muži
- ve věku 25 - 35 let
- všichni uvažují o stavbě rodiného domu
Jednalo se o kvalitativní výzkum, testerům jsme zadávali úkoly, na kterých jsme ověřovali použitelnost webových stránek.
Jak vypadaly otázky v průzkumu

- Úkol 1: Objednejte si prohlídku vzorového domu (Cíl: Ověřit použitelnost konverzní cesty.)
- Úkol 2: Zjistěte, za vám v Atriu pomohou rozpracovat návrh domu nebo alespoň upravit projekt podle vašeho názoru? Kolik vás budou úpravy projektu stát? (Cíl: Ověřit použitelnost design a informační struktury.)
- Otázka 1: Z čeho byste měli obavu při výběru dodavatele dřevostavby?
(Cíl: Zjistit obavy a potřeby a přizpůsobit tomu komunikaci.) - Otázka 2: Vnímáte větší firmu a delší historii jako výhodu při výběru dodavatele dřevostavby?
(Cíl: Zjistit silné stránky.)
Jaké byly závěry pro vývoj webových stránek z uživatelského testování?

- obecné
- průzkum nám značně ovlivnil strukturu webu a jaké stránky máme kam umístit
- ovlivnil rozmístění hlavních prvků a kam máme uživatele směrovat
- konkrétní výstupy pro stávající web
- návrh optimální podoby katalogu vzorových domů
- změna tónu komunikace
- zaměřit se na tým a prezentovat jej více přátelsky a osobně
- zaměřit se na klienty jako individualitu a jim se přizpůsobit
Prohlédněte si další případové studie a vzory průzkumů
Chcete poradit nebo provést průzkum mezi svými klienty v návaznosti na online marketing a webové stránky?
Vybrané reference
Důkaz místo velkých slibů