Případová studie: PPC pro jazykovou školu LITE

LiteJazyková škola LITE vznikla v roce 1997 v Praze. Dnes má 14 poboček po celé České republice. Název LITE se skládá z počátečních písmen anglických slov: Life Improvement Through Education, což v překladu znamená: Zlepšování života pomocí vzdělávání. Škola je výjimečná především unikátní výukovou metodou zaměřenou na schopnost studenta mluvit. Také jako první jazyková škola v ČR začala nabízet ukázkové hodiny zdarma.

Digitální agentura AITOM pro LITE vytvořila webové stránky. Následně jsme v AITOMu začali pracovat také na online propagaci. Převzali jsme pod svá křídla kompletně správu PPC reklam i SEO.

Co je to PPC reklama?

PPC – neboli Pay Per Click – je reklama na bázi aukce. V konkrétním reklamním systému (Adwords, Sklik, eTarget, Facebook Ads) vytváříte finanční nabídku na dané klíčové slovo. Podle toho, jak dobře je kampaň nastavená, se vaše inzeráty zobrazují uživatelům. Proč se zajímat o PPC reklamu?


Jakých výsledků jsme s LITE dosáhli:

  • 35% nárůst konverzí z PPC (první kvartál 2015 vs. 2014)
  • nárůst konverzí o 24,53 % (1. pol. 2015 vs. 2014)
  • v roce 2014 jsme ušetřili 24 000 Kč ročně díky vylučujícím slovům

CHCI VÝKONNOU PPC REKLAMU


Naše řešení

O PPC reklamu LITE se staráme od srpna 2011. Na počátku spolupráce jsme pečlivě analyzovali klíčová slova a podle nich nastavili reklamní kampaně. Další práce byly zaměřeny na průběžné sledování výsledků, ladění kampaní, doplňování klíčových a vylučujících slov i investic do výše prokliků. Za úspěšným rozvojem PPC kampaní stojí také důsledné vyplnění “site linků” neboli rozšíření PPC reklam (odkazy na podstránky, tel. čísla, apod.). Za 1. pol. 2015 jsme dosáhli meziročního navýšení konverzí o 35 % – v našem případě objednání ukázkové hodiny zdarma. Nastavili jsme také remarketingové kampaně, které oslovují návštěvníky stránek, kteří neprovedli jednu z definovaných konverzí.

O reklamu se staráme ve dvou systémech –  Google AdWords a Seznam Sklik. Protože do jazykové školy LITE chodí spíše mladí lidé do 40 let, rozhodli jsme se větší část pozornosti a peněz zaměřit na reklamu na Googlu, což se potvrdilo jako správné. Naším cílem je dlouhodobě dosahovat maximální efektivity za co nejlepší cenu.

Ukázka PPC AdwordsUkázka PPC Sklik

Inzerujeme především ve vyhledávací síti. Tabulka dobře ilustruje, proč jsme kampaně nastavili právě takto. Inzerce v obsahové síti má totiž velmi nízkou míru konverze – nedosahuje ani 0,5 %. Sice je koncipována spíše na podporu značky (brandu), ale klienta zajímají hlavně konverze. Naopak inzerce ve vyhledávací síti má vynikající výsledky. Například v červnu 2015 jsme jen v systému AdWords dosáhli CTR (míra prokliku) téměř 3,8 % a přivedli jsme 123 nových potenciálních zákazníků na ukázkovou hodinu.


Výsledky kampaní za červen 2015:

Reklama Zobrazení Prokliky CTR
(poměr mezi zobrazením a prokliky)
Konverze
(objednávka ukázkové hodiny)
Adwords vyhledávací síť 55 562 2 096 3,77 % 123
Adwords obsahová síť 251 030 403 0,16 % 3
Sklik vyhledávací síť 92 395 1 057 1,14 % 35
Sklik obsahová síť 93 317 296 0,32 % 1

Každá ze 14 poboček LITE má vlastní reklamní sestavu. Reklamu pak cílíme dle lokality pobočky. Jako uživatel, který žije v Pardubicích, uvidíte především inzerci na pardubickou pobočku. Pro vás ani pro LITE totiž nemá smysl, abychom vám doporučovali báječné jazykové kurzy v Brně. Dále spravujeme ještě dvě kampaně zaměřené na podporu značky napříč celou ČR.


Správa PPC od AITOM zahrnuje:

  • detailní analýzu klíčových slov
  • úpravy a nastavení reklamní struktury
  • vytvoření nových kampaní a sestav
  • průběžná aktualizace kampaní a jejich kontrola
  • kontrola a implementace nových klíčových slov
  • aktualizace vylučujících klíčových slov
  • správa remarketingu
  • testy a experimenty pro zlepšení výkonu kampaní
  • vyhodnocování úspěšnosti a reporting

Pokud již PPC reklamu máte, můžeme vám provést nejprve PPC audit, abychom se domluvili, co a jak zlepšit. PPC audit využijete i v případě, že nechcete měnit dodavatele (správce) nebo si kampaně spravujete sami a chcete si ověřit jejich potenciál a výkon.

Kolik správa PPC stojí?

Cena za správu PPC se liší pro každého klienta podle rozsahu kampaně. Také je nutné počítat s kredity na prokliky. Výši doporučených rozpočtů a cen za prokliky výrazně ovlivňuje konkurence v oboru.


Konkrétně pro jazykovou školu LITE spravujeme jen v AdWords:

  • 69 reklamních sestav
  • více než 250 inzerátů
  • téměř 5 000 klíčových slov

Celkem se kontrole a optimalizaci věnujeme od 7 - 10 hodin měsíčně. Dále si jazyková škola každý měsíc platí kredit v reklamních systémech. Čerpáni a dobíjení kreditů ovšem řešíme my.

Jazykové školy a výuka jazyků jsou velmi konkurenčním a drahým oborem. V tomto případě je potřeba investovat měsíčně do reklamy až několik desítek tisíc. Důležité je zvážit návratnost investice. Pokud například prodáváte jachtu za 500 000 Kč, nemusí vám vadit, pokud vás jediná konverze stojí 5 000 Kč, stále totiž vyděláte. Návratnost investice (ROI = Return On Investment) ověříte pomocí výpočtu: Návratnost investice = ((čistý zisk - počáteční investice) / počáteční investice) * 100 %.

Další informace jako potenciál nebo efektivita PPC kampaněmůžeme dopředu ověřit pomocí vstupní studie, současné kampaně lze podrobit analýze díky PPC auditu.

CHCI VÝKONNÉ PPC OD AITOMU