Spouštíme nový web pro WAMAG

Některé firmy si k Vánocům nadělily nové vybavení, ale takový WAMAG si nadělil rovnou nový web. Podívejte se, jak takový web vzniká krok za krokem.

Co vlastně dělá firma WAMAG?

WAMAG je rodinná česká firma, která vznikla v 1994. Firmou stále vedou potomci zakladatele pana Otta Koláře. Dnes sídlí v Mníšku pod Brdy.

Firma se specializuje na magnetickou separaci a výrobu magnetických systémů. Navrhuje náročné stroje do provozů. Zabývá se inovacemi a efektivitou v magnetismu. Právě efektivita jejich strojů v důsledku také šetří životní prostředí. Více najdete na wamag.cz.

Když potřebuje firma zkrášlit

Nový web vznikl jako součást komplexního redesignu značky. Firma totiž vyrostla a získala a mezinárodní technologické partnery. Staré logo najednou nezobrazovalo inovativní přístup. Veškeré grafické materiály, včetně webu, neprezentovaly WAMAG jako moderního výrobce, jedním slovem byli příliš retro.

staré logo wamag nové logo wamag

V první kroku bylo třeba změnit celkovou fazónu – na scénu přichází agentura Idealisti, kteří pomohli vytvořit novou grafickou identitu. Navrhli logo, brožury, web, potisku reklamních předmětů i strojů – prostě vše, co vizuálně prezentuje značku. Jak redesign značky probíhá, se dočtete v případové studii na jejich webu.

Jak vznikal web

O novém webu jsme začali jednak na začátku loňského roku. Firma WAMAG totiž nechtěla jen hezkou tvářičku, ale chtěla web navrhnout tak, aby lépe plnil cíle a pomáhal jim získávat nové zákazníky.

Starý web  Web po redesignu

Začínali jsme jako vždy vstupní studií. Idealisti nám sice zjistili, jak se chce brand prezentovat, ale v počátcích jsme vlastně nevěděli nic o tom, jak zákazníci nyní značku vnímají, jak vůbec pracují s internetem a jak jim hledání usnadnit. A koho jiného se na to zeptat než právě zákazníků.

Součástí vstupní studie tak byl i telefonický průzkum. Chtěli jsme vědět, jaké informace a produkty zákazníci hledají. Ptali jsme se na příklad na:

  • Jak jste se dozvěděli o společnosti WAMAG?
  • Jaké informace jste hledali na webu? Našli jste je?
  • Vybírali jste z více firem? Jakých? Co rozhodlo, že jste si vybrali právě WAMAG?
  • Jak jste společnost WAMAG kontaktovali? Jaký byl průběh?

Zjistili jsme třeba, že většina dotazovaných se o firmě dozvěděla na doporučení. Vyhledávání nebude náš hlavní zdroj návštěvnosti. Někteří si dokonce mysleli, že jiná firma takové magnetické výrobky ani nevyrábí.

Na základě toho jsme chtěli především:

  • Zvýraznit kontakt, telefon i mail
  • Ukázat na webu obchodní zástupce s kontakty
  • Dobře zpracovat reference
  • Zdůraznit následný servis

Na základě výsledků analýz a telefonického průzkumu jsme se dali do kreslení wireframů. Proč je nutné kreslit wireframe, když máme jasnou grafiku? Protože wireframe specifikuje také strukturu a funkce, pomůže nám ujasnit si, jaké údaje budeme prezentovat jako první a na co dáme větší důraz. Takto jsme načrtli produktovou stránku:

Ukázka WF produktu

Slavíme spuštění projektu

Grafickou podobu jsme měli navrženou od Idealistů, tak stačilo pustit se do programování a kódování.

Jelikož jsme chtěli maximálně vyhovět klientovi, použili jsme k řízení vývoje jejich projektový software, na který je management zvyklý.

WAMAG nabízí hodně produktů, takže vyvinout web, který bude přehledný, nebylo nijak snadné. Však kluci z vývoje spuštění řádně oslavili.

WAMAG má s AITOMem velké plány i do budoucna už nyní pracujeme na 2 jazykových mutacích pro anglicky a rusky hovořící klienty.

Web si můžete prohlédnout na www.wamag.cz.

 

Zpět na články