S wireframy Michala Nováka budou zákazníci váš web milovat

„Ani ten nejlepší web není nikdy hotový. Baví mě vymýšlet cesty, jak ho pořád vylepšovat,“říká UX specialista Michal Novák, náš Senior UX Designer. Jak navrhuje struktury nových webů, vylepšuje staré a co ho na práci v AITOMu nejvíc baví?

fotografie Michala Nováka

Co přesně máš v AITOMu na starost?

Jednoduše řečeno stojím na samém začátku tvorby nových webů a také vymýšlím, jak vylepšit weby, které už zákazníkům fungují. Například jak v nich optimalizovat konverzní trasy.

Konzultuji a navrhuji weby už 10 let a rád je přirovnávám ke stavbám - bez kvalitních základů totiž nemá cenu cokoli budovat. Sebe vidím jako architekta. Krok po kroku dám dohromady všechny zdroje, informace od zákazníka, přidám své zkušenosti a výsledkem je návrh nového webu nebo vylepšení stávajícího.

Ten proces, kdy se ze spousty myšlenek postupně rodí konkrétní struktura a podoba webu, mě vždycky znovu baví. 

Co ještě tě dokáže v práci nadchnout? 

Mám radost, když se do webu podaří dostat příběh. Každý produkt i každá služba ho totiž mají, i když není na první pohled vidět. Dokážu vidět příběh i v eshopu s elektrickými součástkami. Baví mě vyprávět o produktu či službě perfektně vytvořeným UX a strukturou. 

Často se stává, že je klient sám překvapen, kam se díky AITOMu jeho prezentace posunula a že jsme mu ukázali nový rozměr oslovení cílového zákazníka. Stává se, že s návrhem webu přichází i změny v koncepci firemních strategií. Takový způsob práce mi dává veliký smysl.

Aby člověk mohl tvořit weby na špičkové úrovni, musí toho spoustu znát. Jak to děláš, abys držel krok s novinkami ve svém oboru?

Náš obor jde dopředu neuvěřitelně rychle a chceme-li přinášet klientům ta nejlepší řešení, musíme se neustále vzdělávat. Vzdělávám se v oblastech UX, SEO  i v dalších tématech jako je copywriting, content marketing, testování a webová analytika. Jelikož pracuji mezi vývojáři, musím mít přehled i o tom, jak se weby tvoří.

Které projekty se ti poslední dobou podařily?

Nedávno jsme spustili nový web pro COMPOS – velkoobchod výpočetní techniky. Vytvořili jsme zbrusu nový a myslím, že se nám ve spolupráci se zákazníkem povedlo skvěle zachytit podstatu služby, kterou nabízí. Díky tomu nás COMPOS doporučil i dalším firmám.

wireframe compos grafika compos 

 

Z jiného soudku je web Dětského krizového centra, kde bylo důležité vystihnout jeho smysluplnou práci a pomoci klientům jednoduše se zorientovat v různorodé nabídce služeb. A taky motivovat děti, aby se nebály využít krizovou linku. 

Proč sis pro své působení vybral AITOM?

AITOM je agentura se skvělou pověstí. Věděl jsem od kolegů, že se tu dělá pro zákazníka maximum a že záleží na perfektní práci všech. Od začátku jsem pochopil, čím to je – AITOM má pro špičkovou práci vytvořenu fungující strukturu a osvědčený proces. To není v agenturním světě vůbec samozřejmost. A především tu pracují fajn lidi a je tu přátelská rodinná atmosféra. Věřím, že to z výsledků naší práce cítí i zákazníci.

Zpět na články