Proč je SEO při redesignu důležité?

Mnoho firem doufá, že po redesignu svého webu uvidí ihned výsledky a vyšší výkon. Zejména v SEO to tak není prakticky nikdy. Podívejte se, jakých výsledků dosáhl WAMAG rok po změně.

Redesign webu byl součástí celkové modernizace značky WAMAG. Mimo jiné značka získala nové logo a komunikační strategii. O průběhu rebrandingu jsme psali zde. S finišem webu jsme začali pracovat také na marketingové podpoře.

Výsledky uvidíte s odstupem měsíců

Redesign webu a jeho struktury sebou nese rizika. Vyhledávače si totiž časem zvyknou na vaše URL adresy a zařadí je do svého indexu. Jakmile mění web strukturu, mění se obvykle také URL adresy. Byť se provede přesměrování, zabere vyhledávačům nějaký čas, než takzvaně zaindexují nové URL adresy. Proto bezprostředně po redesignu dojde často k poklesu přirozené návštěvnosti. Ovšem pokud se na změnu dobře připravíte, nemusíte pokles v dlouhodobém horizontu vůbec zazanmenat:

WAMAG návštěvnost webu

WAMAG návštěvnost webu

 

Každý SEO specialista vám poradí, abyste URL pokud možno neměnili vůbec. Někdy to ale nejde a jestliže přesměrujete URL adresy ze starých na nové, stejně si to v přirozeném vyhledávání trochu odskáčete. Ovšem pečlivou prací můžete být za pár měsíců na mnohem lepších číslech.

SEO, aneb Soustřeď Energii na Opravy

SEO má celou řadu aspektů a navazujících oborů, rozhodně nestačí na stránku naházet nějaká klíčová slova a čekat. Aspektem dobře optimalizovaného webu je logika, přehlednost, zajímavý obsah. Jinými slovy, uživatel musí najít to, co hledá. Proto se SEO specialista podílí už na přípravách wireframů (modelu) nového webu.

Je známo, že Google se snaží vytvořit algoritmus, který řadí výsledky vyhledávání co nejpodobněji k chování reálného člověka. Už dávno nevyhodnocuje jen počet klíčových slov, ale spíše se zajímá o tematickou a obsahovou strukturu celého webu včetně jeho použitelnosti.

Abychom tuhle problematiku podchytili, nasadili jsme na stránku analytický nástroj Hotjar. Tento nástroj umí (zcela anonymně) zaznamenat chování uživatele na stránce a přímo nahrávat jeho průchod webem. Rychle můžete zjistit, kde mají uživatelé nějaký problém a navrhnout opravu.

SEO práce před a po

Optimalizace pro vyhledávače bohužel není něco, co jen tak zapnete a občas zkorigujete. Jde o soustavnou práci, která trvá týdny a měsíce.

Během vývoje, respektive na jeho začátku, děláme analýzu klíčových slov a zkoumáme chování uživatelů online. Zajímá nás, s jakými tématy si klíčová slova spojují, jak je vyhledávají, zda zadávají obecná klíčová slova nebo spíše hledají dlouhá konkrétní spojení. Díky těmto informacím může SEO specialista spolu s UX designerem navrhnout strukturu a načrtnout obsah jednotlivých stránek. V případě webu WAMAG si klient obsah připravoval interně na základě našich rad.

Těsně před dokončením jsme pro stránky ladili metatagy. Aby odkazy na web ve vyhledávání uživatele motivovaly ke kliknutí a zároveň korespondovaly s vyhledávacími dotazy.

Po spuštění jsme postupně ladili obsah a tzv. onpage SEO faktory. Kde hledat nedostatky nám poradil výstup z Hotjaru. Průběžně jsme kontrolovali v nástroji Collabim, jak vyhledávače web indexují a jaké stránky (na jakých pozicích) zobrazuje u sledovaných klíčových slov.

Mezi onpage faktory, na které jsme se soustředili, patří:

  • Struktura stránky a její konkrétní obsah
  • Metatagy
  • Prolinkování v rámci celých stránek
  • Testování a úprava konverzních prvků
  • URL adresy (ty se pochopitelně řeší už během vývoje)
  • Rychlost načítání
  • Optimalizace průchodu stránkami

Takovou správu uživatelé ocení. Porovnejte chování uživatelů před rokem a dnes. Počet prohlédnutých stránek za návštěvu a čas potvrzuje, že uživatele problematika zajímá, web je naviguje tam, kam potřebují.

Graf srovnání období 1. 11. - 31. 11. 2018 a 1. 11. - 31. 11. 2017 (tedy rok po redesignu).

Kvalitní SEO se podepíše i na výsledcích chování uživatelů

Takto se změnila struktura návštěvnosti:

 Změny ve struktuře návštěvnosti díky SEO

Specifika výsledků v B2B segmentu

Dobře navržený a optimalizovaný web přináší výsledky. Ty byste měli pozorovat i v reálném světě.

Samotné webové stránky v roce 2018 přinesly 17 poptávek přes kontaktní formulář. Zdá se to jako malé číslo, jenomže v B2B segmentu velmi často probíhají poptávky offline.

Webové stránky se podílely na dalších 121 poptávkách, které přišly telefonicky nebo e-mailem, tedy mimo webové stránky, ačkoli ty se na nich přímo podílely. Redesign webu a jeho výsledky s odstupem hodnotí klient velice kladně.

Co vlastně dělá WAMAG?

WAMAG je rodinná česká firma z Mníšku pod Brdy. Vznikla v roce 1994. Specializuje se na řešení magnetické separace primárních a sekundárních surovin. Navrhuje a vyrábí magnetické separátory pro recyklaci, třídění kovů, ochranu technologického vybavení před zničením náhodným kovovým předmětem a separaci kovových částic v různých typech průmyslových odvětví.

Zpět na články