Praha rozdává dotace na reklamu, získat můžete přes 400 000 Kč

Až do 28. června můžete u pražského magistrátu žádat o dotaci na kreativní služby pro svou firmu. Uplatnit je můžete mimo jiné také na webové služby. Shrnuli jsme pro vás zásadní informace, jak podporu získat.

Nestíháte termín? Nevadí, na konci článku vám prozadíme proč!

Voucher lze uplatnit na kreativce

Dotační program se jmenuje Pražský voucher. Rozděluje evropské dotace malým a středním podnikům, které fungují na území hlavního města.

Praha rozdává dotace na reklamu, získat můžete přes 400 000 Kč

Cílem je umožnit i malým firmám dosáhnout na kvalitní služby kreativců z oblastí jako je design, branding, reklama či PR.  Tyto firmy si totiž často nemohou podobné služby dovolit. Dotaci mohou využít ambiciózní start-upy nebo mladé firmy, které chtějí zaujmout v digitálním prostředí.

Jaké firmy mohou dotaci získat:

  • malé a střední podniky do 3 let stáří
  • ekonomicky aktivní pobočka v Praze (sídlo může být kdekoliv)
  • status právnické osoby (s.r.o., a.s., k.s. apod.)

Dotace je určená jen firmám, OSVČ ani neziskové organizace o ni žádat nemohou. Za malé a střední firmy se považují firmy do 250 osob, jejichž roční obrat nepřesahuje 50 milionů EUR nebo jejichž bilanční suma roční rozvahy nepřesahuje 43 miliony EUR.

Kolik lze získat

  • od 50 do 85 % hodnoty projektu
  • cena projektu nesmí překročit 500 000 Kč, lze získat až 425 tisíc Kč
  • podmínkou je realizace projektu do 6 měsíců

Magistrát peníze vyplácí formou zpětné dotace. Po ukončení projektu (a na základě smlouvy o voucher) zašlete magistrátu žádosti o proplacení voucheru. Magistrát je povinen nejpozději do 42 dnů voucher proplatit. Žádost o proplacení voucheru musí být předložena elektronicky nejpozději v den ukončení projektu. Více informací najdete na webu prazskyvoucher.cz, celé znění výzvy v PDF si můžete stáhnout zde.

Jak lze získat dotaci?

Vyberte si dodavatele z Whitelistu, naši agenturu AITOM Digital mezi nimi samozřejmě najdete také. Domluvte se na rozsahu spolupráce. Dodavatel vypracuje nabídku, kterou přiložíte k žádosti o poskytnutí voucheru. Pakliže žádost projde schválením, uzavře s vámi Magistrát Hlavního města Prahy Smlouvu o poskytnutí voucheru.

STÁHNĚTE SI ŽÁDOST

Žádost musíte poslat do 28.6.2018 do 16:00. Pokud nestíháte, nevadí!  Nyní tedy běží výzva I, která má rozdělit 20 milionů. Praha bude v září 2018 patrně vypisovat výzvu II, celkem rozdělí mezi firmy dalších 10 milonů korun.

Plán výzev

Jak dotace nejefektivněji využít

V první řadě uvažte, jak by kreativní podpora mohla pomoci vašemu businessu. Pokud máte zavedené produkty, možná vám pomůže silnější PR kampaň. Nicméně za tu nemůžete využít celou dotaci. Naše agentura využívala služeb PR agentury, její služby nás stály v rozmezí od 20 do 30 tisíc měsíčně.

Doporučili bychom využít dotaci na dražší a náročnější podporu. Pokud uvažujete o rebrandingu, rozhodně dotaci využijte. Dotaci lze uplatnit na prakticky všechny digitální služby – od webdesignu, přes grafiky či copywriting, až po kódování samotné. Výzva výslovně uvádí multimediální prezentace včetně webových stránek, mobilní aplikace či online marketing (SEO, PPC...).

Co, když si nevíte rady?

Napište nám. V září vyhlásí Praha druhé kolo výzev. AITOM na whitelistu rozhodně bude i v druhém kole. Přes prázdniny vám pomůžeme připravit projekt, který odpovídá žádosti a na podzim si můžete zažádat o potřebnou dotaci.

CHCI PŘIPRAVIT PROJEKT

Kdy zvážit redesign webu

Prakticky kdykoli. Předně je ale nutné říct, že ne vždy je nutný redesign, kdy postavíte nový web od prvního písmenka. Mnohdy stačí upravit pouze některé grafické prvky nebo navrhnout lepší konverzní cesty.

Na web se musíte dívat kritickýma očima zákazníků. Měli byste neustále přemýšlet nad tím, jak obsah zpřehlednit nebo jak zapracovat na ziskovosti. Mnohdy velké webové portály trpí přehršlemi informací. Často podobným firmám doporučujeme vyzkoušet mikrostránku.

Mikrostránka je monotematický web, který se zaměřuje jen na jeden typ produkty nebo služby.

Takto využívá mikrostránku například společnost Atlas Copco k propagaci speciálního typu produktu, nebo Orion k pořádání soutěží pro milovníky čokolády. Využití těchto stránek je v praxi omezeno jen vaší představivostí. Detail a případové studie najdete na brandmicrosite.cz.

CHCI PORADIT S DOTACÍ

Zpět na články