Online řešení pro B2B korporaci: úspěšná mise z Michle do Bruselu

Myslíte si, že se česká lokální agentura může dostat se svým projektem do bruselské centrály světové korporace? Nebo do její dubajské pobočky?

AGC Glass Europe

My víme, že může. Pro nadnárodní společnost AGC se nám postupně podařilo vytvořit komplexní online řešení několika B2B projektů, které dále rozvíjíme. Úspěšná cesta z pražských Nuslí do Bruselu a dál do světa vedla přes tyto tři klíčové body:

  • Práce odvedená v každý moment na 110%. Žádné kompromisy.
  • Postupné drobné kroky. Jeden úspěšný projekt otevírá dveře k dalšímu.
  • Odvaha přemýšlet vždy o level výš, než kde právě jsme. Hledat nové cesty.

AGC je pro mě srdcový klient, říká account director AITOMu Daniel Musil. „Je důkazem toho, že i ve velké korporaci působící v B2B businessu jsou klíčoví konkrétní lidé. Pokud k nim najdete cestu a jdete do spolupráce s originálními nápady a maximálním úsilím, můžete se dostat mnohem dál, než byl váš původní plán, dodává.

Evropská centrála AGC sídlí v Belgii. Celosvětově společnost zaměstnává 16 000 lidí a jen v Evropě provozuje 100 závodů. Vyrábí speciální sklo pro stavebnictví, automobilový průmysl a další průmyslová odvětví. Jejich výrobky se používají na osazení stěn v interiérech, v solárních elektrárnách nebo na čelním skle aut.

Dlouhodobá spolupráce vzniká krok za krokem

Stejně jako jiné firmy, i velká korporace má zpravidla v marketingovém oddělení omezené kapacity. V jejích možnostech není obsáhnout celou online strategii vlastními silami. Potřebuje dobrého partnera, který má se specifiky B2B sektoru zkušenost, provede ji kompletním procesem online řešení od začátku do konce. Od vstupní studie, přes tvorbu webu až po následné kampaně. Dobrá agentura jako stálý partner pak firmě v dlouhodobém horizontu může přinést výraznou úsporu tří klíčových zdrojů:

  • peněz
  • času
  • a lidských kapacit

A to se AITOMu podařilo. Pro ACG jsme postupně realizovali:

  • Miniweb www.agc-plasma.com – ujali jsme se proaktivně složitého technického zadání drobnější zakázky. Ulehčili jsme klientovi práci a web zrealizovali samostatně se stejnou péčí, jakou tvoříme velké projekty.

Klient byl nadšený a svěřil nám druhý úkol:

  • Glastetik.cz – projekt, který měl původně vypadat jako kopie francouzské verze. Nám se však díky skvělé spolupráci s českou pobočkou AGC podařilo navrhnout vývoj nového webu postaveného na vstupní studii.  Smělé plány jsme dokonce potřebovali obhájit před belgickým vedením. Naše argumenty obstály. Vznikl designový web, který má hlavně zaujmout a ukázat designérům i zákazníkům, jaké možnosti sklo nabízí. Projekt získal ocenění  na IEA 2019 - 3. místo v kategorii Prodejní microsite. Celou případovou studii, jak web vznikal, si můžete přečíst na blogu.

glastetik.cz

Následovala řada dalších zadání:

  • Audit korporátního webu www.agc-yourglass.com
  • Online marketing pro Glastetik.cz (PPC a Facebookové kampaně)
  • Weby lokálních závodů AGC v jednotlivých zemích s rozdílným obsahem
  • Prezentace koncepce online řešení ve Francii
  • Tvorba webu www.agc-obeikanglass.com.sa a prezentace jeho vývoje pro zastoupení AGC v saúdskoarabské Dubaji

AGC Fenestra

Všechny projekty jsme začínali vstupní studií, kterou považujeme za klíč k dlouhodobému úspěchu každého řešení.  Nejprve analyzujeme trh, zjišťujeme data a ptáme se zákazníků. Teprve potom navrhujeme postup a spouštíme projekt. Je to sice náročnější a delší cesta, zato vede k nesrovnatelně lepším výsledkům, než kdybychom se rovnou pustili do realizace prvotních nápadů. Díky tomu nám každý úspěšný projekt otevírá cestu k dalšímu.

Odvážnému štěstí přeje

Už z předchozích zakázek pro nadnárodní korporace jsme si přinesli jednu zásadní zkušenost. Abychom se pro tak významného klienta mohli stát dodavatelem klíčových online služeb, nestačí odvádět špičkovou práci. Dostáváme se na pole firemní politiky. Musíme být schopni držet se pravidel daných zahraniční centrálou a zároveň naplnit potřeby lokální pobočky, která je naším zadavatelem. I tento úkol jsme u AGC zvládli na jedničku.

Pomohl nám k tomu aktivní a vstřícný přístup našich partnerů v týmu AGC a také naše zkušenost s tím, jak operativně komunikovat zájmy lokální pobočky v zahraniční centrále. Baví nás hledat kreativní přístup k řešení problémů tam, kde to vypadá, že lokální a nadnárodní pohled se liší.

 

Zpět na články