Microinfluenceři: jak a proč s nimi spolupracovat

Některé projekty potřebují trochu jiný přístup, než standardní online kampaně. Na oblibě poslední roky raketově stoupá influence marketing, jehož obraty ročně rostou v dvouciferných procentních číslech. 

V práci pro klienty se nám v AITOMu čím dál víc osvědčuje spolupráce s microinfluencery. Na trhu se tak označují influenceři s dosahem na jednotky tisíc followerů. A to není málo, když s jejich potenciálem dokážeme efektivně pracovat.

 

Sepsali jsme pro vás

5 věcí, které byste měli vědět, pokud zvažujete spolupráci s microinfluencery

100 + 1 výhoda

Potenciál microinfluencerů objevují malí i velcí hráči, zatím především v B2C oborech. Nejsilnější kartou je autenticita. Microinfluencing se ukazuje jako přirozený způsob, jak oslovit publikum důvěryhodněji než například klasická reklama. Respektive, chytré značky se učí kombinovat obojí.

 

Příležitost i pro malé i velké značky

Microinfluenceři mají sice malé, ale zato specifické vlastní komunity, na které se vyplatí s konkrétním produktem cílit.  Mohou nabídnout velmi dobré výsledky například i značkám s omezeným marketingovým rozpočtem. Navíc jsou mnohdy ochotni spolupracovat za barter a této spolupráce si váží.

Zároveň jejich sílu rychle objevují i velcí klienti. Pro některé typy produktu se totiž ukazuje jako efektivní cesta spolupráce s několika menšími influencery namísto jednoho velkého.

Velcí inzerenti si začínají uvědomovat, že být slavný ještě neznamená umět ovlivnit nákupní rozhodování.  Menší influencer, který není hvězdou celého internetového nebe, má podle statistik většinou výrazně větší vliv na konečné rozhodnutí zákazníka objednat si propagovaný produkt. Už proto, že je často specificky zaměřený a tudíž vzbuzuje důvěru.  

 

Cena není všechno

Při výběru influencera nestačí zjistit si jeho cenu, počet followerů a obor, kterým se zabývá. Dobře investovat znamená zjistit mnohem víc. 

  • Jak o něm jeho publikum hovoří? 
  • Hodí se způsob vystupování influencera k filozofii vaší značky? 
  • Jakým obchodním jazykem mluví? 
  • Reagují na něj lidé v příspěvcích? 

Existují desítky otázek, na které lze v internetovém prostoru najít odpověď. 

Výsledkem podobných rešerší bývá tabulka doporučených microinfluencerů, seřazených například podle pravděpodobné návratnosti investice. 

Ke zpracování takových podkladů se hodí dlouhodobá zkušenost, kterou může mít například agentura.

 

Míří přímo na cíl

Microinfluenceři bývají úzce zaměření. Nejvyhledávanějším je v českém i světovém srovnání kategorie beauty. Ale najdete téměř cokoli. Baby sortiment, fashion, food. Často ještě specifičtěji. Dětské hračky ze zdravých materiálů. Retro módu. Nebo bio vaření. S tím pravým  microinfuencerem pak můžete zasáhnout svou cílovou skupinu s nečekaným úspěchem.

 

Vítězná kombinace

Statistiky ukazují, že pokud se spojí správný produkt, influencer a zkušená agentura, efektivita investice je často násobně vyšší než u klasické online reklamy. Úspěch kampaně stojí a padá právě s touto kombinací, proto se vyplatí dobře zvážit výběr a poradit se s odborníky.

 

Koronavirus ukázal ještě více než dřív, že pro některé produkty hrají v nákupním rozhodování hlavní roli osobní kontakty a blízká komunita zákazníka. Pak může mít větší dopad krátké video od microinfluencera s 8 000 followers, který produkt osobně doporučí a vyzkouší, než nákladná plošná reklama od profi studia. Značky, které toho dokážou využít a vsadí na promyšlenou kampaň s vhodnými microinfluencery, pak získávají citelný náskok. 


Chcete se zdarma poradit o online strategii pro svou značku?

 

OZVĚTE SE NÁM!

Zpět na články