Kariérní web ČEPRO: Investice do náboru, která se vrátila
Vytvořit velký kariérní web pro ČEPRO - firmu s 800 zaměstnanci - byla výzva i zábava zároveň. Jak najít nové hasiče, operátory skladu, dispečery a spousty dalších lidí, na kterých firma stojí? A hlavně, jak uchazečům atraktivně vysvětlit, co práce obnáší? Společnost ČEPRO za námi přišla s přáním mít moderní kariérní web, který jejich značku představí jako spolehlivého zaměstnavatele pro schopné lidi z celé České republiky.
Společně s klientem jsme stanovili několik cílů:
- Podpořit vnímání značky ČEPRO jako stabilního zaměstnavatele, který nabízí různorodou práci a uplatnění po celé ČR napříč generacemi i dosaženým vzděláním
- Pomoci HR oddělení firmy při náboru zaměstnanců.
- Snížit fluktuaci zaměstnanců v pražské centrále.
- Vyvolat v uchazečích reálná očekávání a přiblížit jim každodenní život ve firmě.
A také několik měřitelných cílů:
- Prodloužit čas strávený na webu z několika sekund na min. 0:30 min.
- Prodloužit čas strávený návštěvníkem podstránky "Práce v Čepro" na min. 0:30 min.
- Zvýšit průměrný počet návštěvníků, kteří si zobrazí podstárnky "Vybrané pozice" a „Příběhy našich zaměstnanců"
Jak vypadá ideální uchazeč?
Svět HR se stále více přesouvá do onlinu a investice do dobře postaveného kariérního webu má vysokou návratnost. Kromě financí ušetří i spoustu času a energie lidem z HR oddělení.
Začali jsme detailní vstupní studií a hledáním odpovědí. Jací lidé jsou pro ČEPRO ti praví? Co je pro ně důležité a na co reagují? Jak vypadá pracovní prostředí, do kterého uchazeči přicházejí?
Výsledkem byl přehled typických pracovních pozic, které chceme webem zaujmout a motivovat k odeslání životopisu. Od profesí na pražské centrále (finance, management, obchod) pro lokální pozice v síti skladů pohonných hmot (operátor, hasič).
Od prvního nápadu po spuštění
Celkově jsme se v projektu postarali o:
- návrh struktury
- grafiku
- obsahovou strategii
- vývoj řešení
Web je na první pohled atraktivní svou bohatou vizuální stránkou - připravili jsme videa, příběhy zaměstnanců, reálné fotky z provozu... zkrátka hledali jsme různé cesty, jak zprostředkovat potenciálním uchazečům reálný obraz firmy.
Aby byl obsah skutečně autentický, realizovali jsme několik desítek rozhovorů se zaměstnanci firmy a ptali se jich, co přesně dělají, jak se jejich reálná práce liší od původních představ a co na svém zaměstnavateli oceňují.
V ideální případě jsme s konkrétními lidmi natočili i video:
https://kariera.ceproas.cz/typicke-pozice-hasic/
Nadšení z výsledků
Dosáhli jsme nadstandardních výsledků v míře opuštění a délce času stráveného na stránkách. Čísla mluví také o tom, že web pozitivně motivuje uchazeče ke kliknutí na seznam volných pozic na Jobs.cz.
- V prvním měsíci provozu se okamžitě zvýšila průměrná doba na stránce z několika vteřin na 1:22 min.
- Průměrný čas strávený na stránce „Práce v Čepru" = 1:18 min. (cíl splněný na 260 %)
- Průměrný počet návštěvníků, kteří si zobrazili podstránku "Vybrané pozice" a „Příběhy našich zaměstnanců" = 19 % (cíl splněný na 380 %)
- Dosáhli jsme velmi nízké míry opuštění 21 %
"Společnost AITOM připravovala celý kariérní web naší společnosti. Nejdříve proběhly hovory a workshopy s našimi zaměstnanci. Na základě zjištění navrhl AITOM strukturu a obsah webu. Chtěli jsme, aby si uchazeči utvořili co nejpřesnější představu o tom, koho hledáme a jaké jsou klíčové činnosti vybraných pracovních pozic na skladech ale i na centrále. Spolupráce se společností AITOM byla na profesionální úrovni."
Andrea Kanta Vedoucí odboru Řízení lidských zdrojů
Chcete kariérní web, který přiláká ty nejlepší lidi?
Zpět na články