Kariérní web ČEPRO: Investice do náboru, která se vrátila

Vytvořit velký kariérní web pro ČEPRO - firmu s 800 zaměstnanci - byla výzva i zábava zároveň. Jak najít nové hasiče, operátory skladu, dispečery a spousty dalších lidí, na kterých firma stojí? A hlavně, jak uchazečům atraktivně vysvětlit, co práce obnáší? Společnost ČEPRO za námi přišla s přáním mít moderní kariérní web, který jejich značku představí jako spolehlivého zaměstnavatele pro schopné lidi z celé České republiky.

Společně s klientem jsme stanovili několik cílů:

  • Podpořit vnímání značky ČEPRO jako stabilního zaměstnavatele, který nabízí různorodou práci a uplatnění po celé ČR napříč generacemi i dosaženým vzděláním
  • Pomoci HR oddělení firmy při náboru zaměstnanců.
  • Snížit fluktuaci zaměstnanců v pražské centrále.
  • Vyvolat v uchazečích reálná očekávání a přiblížit jim každodenní život ve firmě.

A také několik měřitelných cílů:

  • Prodloužit čas strávený na webu z několika sekund na min. 0:30 min.
  • Prodloužit čas strávený návštěvníkem podstránky "Práce v Čepro" na min. 0:30 min.
  • Zvýšit průměrný počet návštěvníků, kteří si zobrazí podstárnky "Vybrané pozice" a „Příběhy našich zaměstnanců"

Hlavní stránka webu https://kariera.ceproas.cz/

Jak vypadá ideální uchazeč?

Svět HR se stále více přesouvá do onlinu a investice do dobře postaveného kariérního webu má vysokou návratnost. Kromě financí ušetří i spoustu času a energie lidem z HR oddělení.

Začali jsme detailní vstupní studií a hledáním odpovědí. Jací lidé jsou pro ČEPRO ti praví? Co je pro ně důležité a na co reagují? Jak vypadá pracovní prostředí, do kterého uchazeči přicházejí?

Výsledkem byl přehled typických pracovních pozic, které chceme webem zaujmout a motivovat k odeslání životopisu. Od profesí na pražské centrále (finance, management, obchod) pro lokální pozice v síti skladů pohonných hmot (operátor, hasič).

Stránka pracovních pozic na webu https://kariera.ceproas.cz/

Od prvního nápadu po spuštění

Celkově jsme se v projektu postarali o:

  • návrh struktury
  • grafiku
  • obsahovou strategii
  • vývoj řešení

Web je na první pohled atraktivní svou bohatou vizuální stránkou - připravili jsme videa, příběhy zaměstnanců, reálné fotky z provozu... zkrátka hledali jsme různé cesty, jak zprostředkovat potenciálním uchazečům reálný obraz firmy.

Aby byl obsah skutečně autentický, realizovali jsme několik desítek rozhovorů se zaměstnanci firmy a ptali se jich, co přesně dělají, jak se jejich reálná práce liší od původních představ a co na svém zaměstnavateli oceňují.

V ideální případě jsme s konkrétními lidmi natočili i video:
https://kariera.ceproas.cz/typicke-pozice-hasic/

Nadšení z výsledků

Dosáhli jsme nadstandardních výsledků v míře opuštění a délce času stráveného na stránkách. Čísla mluví také o tom, že web pozitivně motivuje uchazeče ke kliknutí na seznam volných pozic na Jobs.cz.

  • V prvním měsíci provozu se okamžitě zvýšila průměrná doba na stránce z několika vteřin na 1:22 min.
  • Průměrný čas strávený na stránce „Práce v Čepru" = 1:18 min. (cíl splněný na 260 %)
  • Průměrný počet návštěvníků, kteří si zobrazili podstránku "Vybrané pozice" a „Příběhy našich zaměstnanců" = 19 % (cíl splněný na 380 %)
  • Dosáhli jsme velmi nízké míry opuštění 21 %

"Společnost AITOM připravovala celý kariérní web naší společnosti. Nejdříve proběhly hovory a workshopy s našimi zaměstnanci. Na základě zjištění navrhl AITOM strukturu a obsah webu. Chtěli jsme, aby si uchazeči utvořili co nejpřesnější představu o tom, koho hledáme a jaké jsou klíčové činnosti vybraných pracovních pozic na skladech ale i na centrále. Spolupráce se společností AITOM byla na profesionální úrovni."

Andrea Kanta Vedoucí odboru Řízení lidských zdrojů

Chcete kariérní web, který přiláká ty nejlepší lidi?

Využijte konzultaci ZDARMA

Zpět na články