Jak pracovat s rozšířenými reklamami Googlu?

Od 31. ledna 2017 Google podporuje výhradně nový formát PPC reklamy s rozšířenými texty. Naučte se s nimi pracovat.

Poprvé Google představil rozšířené textové reklamy v červenci loňského roku. Nový formát nabízí dvakrát více prostoru. Na zákazníky to funguje. Podle našich výsledků jsou rozšířené inzeráty mnohem konverznější.

Takto vypadá  nový formát ve srovnáním s původním:

 Jak vypadá nový formát reklam na Googlu?

© Google

Nově máte k dispozici:

  • dvě pole pro nadpis (fialová barva), každé má 30 znaků
  • pole pro popisek inzerátu (šedé pole) o 80 znacích pro popisek inzerát
  • možnost nastavit si podobu URL (zelené pole), která se zobrazí uživatelům

Tvorba inzerátu

POTŘEBUJI POMOCT S PPC

Jak psát inzeráty, na které každý klikne

Použijte v nadpisu klíčové slovo a přesvědčivé copy

Využijte potenciál, který vám dva nadpisy nabízejí. Nadpis č. 1 uvidí lidé jako první, měl by je tedy upoutat. Do prvního nadpisu dejte nejzásadnější informaci a relevantní klíčové slovo, které uživatelé hledají.

Do druhého nadpisu dejte informaci, která podpoří rozhodnutí uživatele kliknout. Sem se výhodně hodí USP, neboli unique selling  proposition – unikátní prodejní argument. E-shopy mohou nabídnout dopravu zdarma, dárek ke každému nákupu nebo fakt, že všechny produkty jsou skladem.

Do druhého titulku můžete také umístit CTA – neboli výzvu k akci. Například „Nakupte dnes se slevou“.

Učte se titulky od novin

Nejlepším učitelem jsou bulvární a lifestylové magazíny. Přiznejme si, že každý z nás di občas přečte článek s lákavým titulkem, byť už dopředu tušíme, že se jedná o ztrátu času. Velmi dobře fungují například čísla či otázky. Přečtěte si, jak psát titulky.

Mluvte jazykem cílové skupiny

V textech používejte jazyk typický pro vaši cílovou skupinu. Konkurence se často drží spisovné češtiny za každou cenu, i takováto drobnost vás může odlišit a získat si více kliknutí.

Nebojte se použít i slangový nebo nespisovný výraz. Pokud v kontextu inzerátu sedí. Při volbě jazyka vždy přemýšlejte v kontextu. Pokud inzerát vede na landing page psanou právnicky, bude inzerát působit jako nepovedený vtip a utratili jste peníze za proklik zcela zbytečně.

Připravte si stránku, kam inzerát povede

V marketingové hantýrce se takové stránce říká landing page. Tato stránka obvykle podává bližší informace o nabídce a umožňuje si inzerovaný produkt či službu koupit. Ani velmi pečlivě připravený inzerát sám o sobě produkt neprodá. Stejnou péči věnujete i landing page.

Využijte popisek na maximum

Titulkem jste získali pozornost, v popisku máte prostor přesvědčit. Nejlepší způsob, jak přesvědčit jsou informace a argumenty. Pokud jste v nadpisu nepoužili výzvu k akci, použijte ji na závěr popisu. Vhodným CTA může být objednejte ještě dnes se slevou, zavolejte nám, stáhněte si návod zdarma a podobně. Jednoduše řekněte uživateli, co má udělat.

Popisek je vaše příležitost získat proklik na stránku. Přemýšlejte jak se v záplavě inzerce odlišit a nabídnout zákazníkovi benefity, které jsou pro něj skutečně lákavé.

Jak psát URL

Nový formát pro zapisování URL není povinný, vyplňovat jej nemusíte. Nicméně je to místo, kam můžete doplnit další klíčová slova.

Pokud například vytváříte reklamy, které cíli na vyhledávání konkurence, nemůžete využít cizí značku (pokud je zaregistrovaná u Google) v popisu a v titulku. Ovšem v URL adrese tato restrikce neplatí.

Myslete na mobilní uživatele

Někteří uživatelé si zobrazí reklamu na mobilu nebo tabletu. Zvažte, jak jim konverzi ulehčit. Používejte rozšíření reklam o telefonní číslo nebo lokalitu.

Jak přepsat všechny reklamy v Adwords

Jelikož Google od února přestal podporovat starou verzi reklamních textů, bude nezbytné všechny inzeráty zrevidovat a rozšířit.

Víte, že si můžete všechny reklamy stáhnout do CSV souboru a následně si je upravit v Excelu? Upravené inzeráty pak snadno nahrajete zpátky do Adwords. Excel vám umožní efektivněji pracovat se stejnými skupinami inzerátů. Tento postup vám žádné inzerát nesmaže ani nepřepíše.

NASTAVTE MI PPC

Jak vyexportovat a upravit inzeráty

Krok 1: Otevřete si menu příslušné kampaně a klikněte na záložku Reklamy.

Krok 2: Klikněte na Upravit > Stáhnout tabulku.

 

Krok 3: Vyberte formát CSV, klikněte na Pokročilé úpravy a nechte zaškrtnutou jen volbu Všechny upravitelné sloupce. Klikněte na Stáhnout.

 

Krok 4: Otevřete si soubor v Excelu (návod najdete zde).

Krok 5: Připravte si formát pro rozšířené textové reklamy:

 

Krok 6: Ve sloupci Typ reklamy přepište Textová reklama na Rozšířená textová reklama (pokud to tak není vyplněné). Ostatní sloupce jako například Typ kampaně či Reklamní sestava, ponechte beze změny.

Krok 7: Uložte soubor opět jako CSV a naimportujte jej zpět:

 

Krok 8: Klikněte na Nahrát a zobrazit náhled.

Zpět na články