Infografika: Jak se připojujeme?
Technologie nejde zastavit. Chytrý mobil už má v kapse prakticky každý. Každý druhý Čech využívá smartphone k zábavě, čtení zpráv i nákupům čím dál častěji.
Už dlouho opakujeme, že responzivní web optimalizovaný pro mobilní telefony není nadstandard, ale nutnost pro všechny firmy. Výzkumy nám dávají za pravdu. Na začátku roku jsme porovnali meziroční výsledky – zjistili jsme, že telefony se používají k připojení na internet o 70 % častěji ve srovnání s rokem 2015.
Podle nové výzkumu, který pro nás zpracoval Stem/Mark, ovlivňuje volbu technologie pohlaví, věk a příjem.
Obecně nejméně využívané jsou tablety – je to tím, že je vlastní méně lidí, případně si na cesty vezmou raději menší telefon, než tablet. Zarážející je rozdíl mezi používáním smartphonů muži a ženami.
Obecně telefony využívají lidé velmi často k zábavě. V B2B segmentu je toto procento nižší, ale i zde se vyplatí se smartphony počítat: “Vytížení lidé si postupně zvykají pracovat i v cestou do práce, na mobilech tak třeba vybírají dodavatele nebo hledají informace a reference o dodavatelích,“ dodává náš vedoucí vývoje Tomáš Odl.
Chytré telefony přestávají být výsadou mladých
Technické inovace si pochopitelně rychle oblíbí mladší lidé, dávno už neplatí, že starší lidé telefony k prohlížení internetových stránek nepoužívají. Podle dat našich klientů používali uživatelé starší 55 let mobily o 120 % častěji v roce 2016 než 2015.
Technologie jsou srovnatelné bez ohledu na příjem. Už neplatí, že by lidé s nižšími příjmy využívali spíše levnější stolní počítače nebo si nemohli dovolit smartphony.
Platí, že mobilní web musí mít každý, ať už hovoří směrem k seniorům, studentům či nízkopříjmovým skupinám.
Zjistěte, zda jsou vaše stránky optimalizované pro mobily. Důležité je mít responzivní nejen stránky, ale také všechny aplikace, kalkulačky a formuláře.
Zpět na články