INFOGRAFIKA: Jak se loni používaly mobily

Každoročně narůstá podíl návštěv, které přicházejí z mobilních zařízení. Například oproti loňskému roku se mezi našimi klienty navýšil počet návštěv z mobilních telefonů o více než 70 %. Přesto mnoho firem nemá webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení.

Porovnali jsme výsledky 15 našich největších klientů z  minulého roku a roku 2015 a připravili jsme přehlednou infografiku.

Jak uživatelé používají mobilní telefony

Spotřebitelé dnes více přemýšlejí nad nákupem, zcela běžně si vybírají produkt v mobilu cestou do práce, ale nákup dokončí až později z klasického počítače. Což ostatně dokládají i data Googlu.

Jak využívají mobily různé persony - statistika Google

© Google

Tento způsob komplexního nakupování vysvětluje, proč je návštěvnost velmi vysoká, ale v konverzním poměru zatím stále vede desktop. Nejen proto Google dává responzivním webům přednost v přirozeném vyhledávání.

Některé firmy uvádějí, že nemá smysl pro ně přecházet na responzivní řešení, protože cílí na starší populaci. Opak je pravdou. Uživatelé starší 55 let používají mobily o 120 % více než v roce 2015. Starší generace si osvojují chytré telefony, nevyplatí se na ně zapomínat.

Mobilní vyhledávání podle věku

věk % nárůst oproti roku 2015
15-24 48 %
25-34 93 %
35-44 85 %
45-54 108 %
55-64 123 %

S těmi to daty se dá pracovat i v rámci marketingu. Z dat vyplývá, že ženy výrazně častěji prohlížejí webové stránky z mobilních zařízení. Můžete na ně lépe cílit v rámci PPC reklamy a remarketingu.

Zjistěte, zda máte stránky optimalizované pro mobily. Důležité je mít responzivní nejen stránky, ale také všechny aplikace, kalkulačky a podobně. Pokud například kalkulačka pro výpočet ceny v mobilu nefunguje, uživatele nejspíš naštvete a raději nakoupí u konkurence, kde vše fungovalo.

CHCI RESPONZIVNÍ WEB

Zpět na články