I skvěle postavený proces stojí a padá se schopnými lidmi

Tomáš vede AITOMácký vývojový tým. To znamená, že i když se s ním zrovna nepotkáte osobně, stojí za každým procesem, který u nás provede váš projekt od startu k cíli.

Tomáš Odl

Od chvíle, kdy se poprvé setkáme nad vaší poptávkou, až do předání hotového webu nebo informačního systému spolu ujdeme pěkný kus cesty. Tomáš nám na každé křižovatce postavil směrovky a mapu. Aby se vám s námi šlo dobře a věděli jste v každý okamžik, kudy vede cesta dál. 

Jak si Tomáš představuje dobře nastavený proces, který pracuje ve váš prospěch? A jak poznáte, že jste u dobré agentury?

Zaměřit se na procesy – to zní docela odborně. Šlo by to říct jednodušeji?

Ono to v praxi vlastně jednoduché je. Díky dobře nastaveným procesům máte u AITOMu jistotu, že v každou chvíli víte, co se s projektem děje.  A také, co projekt potřebuje od vás. Kdy přijdou na řadu korektury, dokdy máte čas na dodání podkladů, kdy budou hotové první výstupy. Nám zase dobře postavený proces umožní klást vám po cestě dobré otázky a na vašich odpovědích stavět další řešení.

Můžete se spolehnout, že po cestě nezapadnou důležité myšlenky ze startu a pokud se objeví překážky, budou je s vámi řešit ti praví lidé.  Prostě všichni tu vědí, co a kdy mají dělat, a vy víte, proč to dělají. 

Zní to jednoduše, ale samozřejmost to u většiny agentur rozhodně není.

To zní skoro dobrodružně…

Však to svým způsobem dobrodružství je. A také zábava. Přemýšlím o procesu jako o příběhu. Na začátku je u nás vždy detailní vstupní studie. Pak následuje práce na projektu, kde na každém kroku čeká důležitá otázka. Co nejlepšího můžeme udělat v tuhle chvíli? A co v dalším bodě? Jaké možnosti to přinese?

Baví mě práce na velkých informačních systémech. Postavit nejprve menší funkční část a na ní přidávat další kusy, až vznikne celý organismus propojený s ostatními IT systémy firmy. To nikdy nevymyslíte předem a je potřeba úzká spolupráce se zákazníkem. 

Na co jsi v AITOMu hrdý?

Jednoznačně na naše nadstandardní vztahy se zákazníky. Pracují tu profesionálové, kteří sice sbírají ocenění v IT soutěžích, ale v záplavě wireframů a budgetů neztratili srdce. Vztahy s lidmi mě vlastně zajímají nejvíc. I když je výstupem naší práce informační produkt, zákazník je pro mě v první řadě člověk, kterému chci porozumět a strávit s ním týdny nebo měsíce příjemné spolupráce. 

Každý IT projekt, i náročný, začíná prvním krokem a dobrými vztahy. Když je výsledek takový, jaký zákazník čekal, nebo ještě lepší, pak cítím smysl a naplnění.

Zpět na články