HR marketing v době digitalizace aneb Jak na dobrý kariérní web?

Lidé do firem přicházejí a zase z nich odcházejí. Stojí a padá s nimi úspěch každého businessu. Abychom našli ty nejlepší a dokázali si je udržet, dávno už nestačí vyvěsit pěkný inzerát a čekat na životopisy. Se svými lidmi dnes firmy komunikují mnoha cestami, z nichž většina je online. Jak na tzv. employer branding a co rozhoduje o úspěšnosti HR online marketingových nástrojů?

V AITOMu jedeme dál ve vysílání tematických webinářů. Chceme vám přinášet aktuální a  zajímavé tipy z online marketingového světa. Posledním tématem, které mělo veliký ohlas, byl HR marketing v online světě. Právě v dnešní době je totiž ten správný čas na budování značky zaměstnavatele online. Získat náskok před konkurencí, udržet si ty nejlepší lidi a nové přivést. Spolu s námi pro vás vysílali zástupci Welcome to the Jungle, Edenred a Heineken a společně jsme sdíleli tipy, jak na HR marketing v online světě tak, aby fungoval a propojoval ty správné lidi.

Přečtěte si to nejzajímavější, co na webináři zaznělo, nebo využijte kompletní záznam.

 

Chci konzultaci ke kariérnímu webu

 

Proč kariérní web?

Kariérní weby rostou jako houby po dešti. Jsou praktickým a účinným nástrojem, který - je-li dobře postavený - dokáže přitáhnout ty správné lidi na pozice, které nabízíte. Existuje hned několik důvodů, proč se vám vyplatí kariérní web postavit:

  • Uchazeč má mnoho společného se zákazníkem. Oba tvoří trh a oba potřebujete zaujmout. Byť každého trochu jinak.

  • Offline kanály (například veletrhy) jsou v době virové nejistoty na ústupu. To hlavní se odehrává online.

  • Každý chce vědět, kam jde na pohovor. Na kariérním webu máte možnost poskytnout uchazečům takové informace, které chcete, aby o vás věděli. Ne ty, které si vygooglí ze zdrojů, které neovlivníte.

  • Zejména pro firmy, které řeší časté nábory, je kariérní web ideálním místem, kam shromažďovat informace o volných pozicích, dění ve firmě, profily konkrétních lidí. Vše, co potenciální zaměstnanci hledají a ve velké míře byste jim to stejně potřebovali dříve či později sdělit.

 

„Employer branding je komplexní práce se značkou zaměstnavatele. Zásadně ovlivní, jak vás vnímají uchazeči, současní zaměstnanci i veřejnost,” říká Jak Klusoň z Welcome to the Jungle. “Děláte ho, i když o tom nevíte. Vlastně ho nejde nedělat, máte však šanci ho dobře řídit,” dodává. 

 

5 znaků dobrého kariérního webu

V AITOMu se návrhy a stavěním kariérních webů pro klienty zabýváme již několik let. Tvořili jsme je například pro ČEPRO, Heineken nebo Engel & Völkers. 

Chci konzultaci ke kariérnímu webu

I když se jednotlivá odvětví liší tím, jakou cílovou skupinu uchazečů oslovují nebo jak velké částky jsou schopny do online řešení náboru investovat, dobrý kariérní web má pravidla, která jsou pro všechny společná: Shrnuli jsme je do 5 znaků dobrého kariérního webu:

  • Vstupní studie

Základem je pro nás jako u každého jiného webu odborně provedená vstupní studie.Vytvořte nám web, který přivede kvalitní lidi!” I tak může znít obvyklá poptávka. “Moc rádi,” odpovídáme. Nejdřív ale chceme zjistit: pro koho, proč, s jakým přesně záměrem, na jakém trhu a v jakých podmínkách musí fungovat. Co, komu a jak má říkat. Dobře provedená vstupní studie násobně zvýší návratnost investice do webu a hlavně ušetří zbytečné úpravy v budoucnu. 

  • Odpovědi
    Kariérní web nastavuje očekávání. Uchazeč z něj musí pochopit, proč má ve firmě pracovat, jaké to bude a co ho čeká. Spíš než obecné citace z brožury o firemní kultuře potřebuje vědět konkrétní věci. Čím konkrétnější, tím lepší. Jak to vypadá uvnitř firmy? Jací lidé tam pracují a co celý den dělají? Jak jsou tam spokojení? 

  • Autenticita
    Nemá smysl hrát si na to, co nejsme. Třeba natočit sexy videa jako z Google kanceláří a pak uchazeče přivést do kanceláří z devadesátých let. Vytvořit medailonky s nadšenými zaměstnanci a pak svěřit uchazeče vyhořelému šéfovi. Nejpozději ve zkušební době se ukáže, jestli naše online komunikace nastavuje splnitelná očekávání. Pokud ne, zbytečně investujeme do image, která není reálná.

  • Konzistence
    Dobrý employer branding komunikuje stejně na všech kanálech. Na kariérním webu, Facebooku, Instagramu, LinkedINu i v offline materiálech o sobě říká to stejné a se stejným vyzněním. Firma, která se na veletrhu snaží působit jako seriózní tradiční zaměstnavatel a na Facebooku zveřejňuje cool videa z divokých večírků, riskuje, že část kvalitních uchazečů odradí dřív, než sednou k motivačnímu dopisu.

  • Obsah
    Fotky. Videa. Texty… pestrost kariérnímu webu prospívá. Stejně jako další online nástroje, které employer branding tvoří. Blogy. Příspěvky na Facebook. Stories na Instagramu. Čím více se uchazeč dozví z oficiálního zdroje, tím méně pátrá jinde. Kariérní web je ideálním místem pro příběhy zaměstnanců, zajímavé popisy firmy, její atmosféry a klíčových pracovních pozic. Začít se dá i s menším webem a postupně na něj přidávat nový obsah.

 

“Nové kariérní stránky jsme ve spolupráci s AITOMem vytvořili před dvěma lety a byl to dobrý krok,” říká  Zuzana Pavlasová z Heinekenu. “Vznikají agilně, krok za krokem, a neustále je aktualizujeme. Jsou atraktivním a zároveň tím nejjednodušším krokem, který můžeme směrem k uchazeči udělat. Pomáhají nám nastavit správná očekávání. Sdělit, proč má smysl u nás pracovat a co u nás lidi čeká.”

 

Kariérní web Heinekenu je stavěný pro novou generaci, která nechce dlouhé texty. Interaktivní, svěží, naplněný fotkami a videem. 

 

Do onlinu se přesouvá celé HR

Nejde jen o kariérní weby. Do online světa se přesouvá i velká část další agendy personalistů. Pohovory. Smlouvy. Psychologická diagnostika. Onboardingové dokumenty. Nebo benefity. To potvrzuje i Vojtěch Štěpánek z Edenred, jedničky na trhu v poskytování firemních benefitů v digitální formě. “Trend digitalizace je nesmírně rychlý. Bezkontaktně umíme poskytovat stravenky, volnočasové benefity i všechny výhody Cafeterie,” říká. V době karantény v Edenred využili i další online nástroje na podporu svých klientů - například vytvořili  mapu výdejních okének, kam se zaměstnanci mohli jít najíst. Online stravenky posloužily také k platbě jídel rozvážených restauracemi lidem domů. 

 

Nový kariérní web? Začít můžete hned

Kariérní web je důležitým komunikačním kanálem pro váš business. Nemusí být finančně nákladný, technicky složitý ani rozsáhlý, aby vám šetřil čas i peníze a přiváděl kvalitní lidi.  Začít jde i s dobře postavenou a cílenou micro stránkou, kterou budete postupně rozšiřovat. 

Přijďte k nám do AITOMu na nezávaznou konzultaci. Probereme, jak na ten nejlepší kariérní web pro vaši firmu. Pomůžeme vám ho promyslet, navrhnout, postavit a zacílit. 

Chci konzultaci ke kariérnímu webu

Webinář HR marketing v době digitalizace s námi vytvořili:

                            

  Jan Klusoň, CEO for CZ&SK, Welcome to the Jungle

  WTTJ je největším kariérním médiem v Evropě. Tématem HR a Employer Brandingem se zabývá již mnoho let.

 

  Vojtěch Štěpánek, Head of Field Sales, Edenred CZ

  Edenred působí v oblasti zaměstnaneckých benefitů ve 45 zemích světa a je jednička na trhu v poskytování těchto služeb v digitální formě.

 

  Zuzana Pavlasová, HR Business Partner, HEINEKEN Česká republika

  HEINEKEN je třetím nejvýznamnějším hráčem na českém pivním trhu. Dohromady vlastní 3 pivovary – Krušovice, Starobrno a Velké Březno. Společnost zaměstnává přes 500 lidí v 11 lokalitách po celé České republice: https://kariera.heineken.cz/

 

Zpět na články