Zákazníci se nás často ptají, jak sami mohou sledovat a zvyšovat výkon svého webu.
Z desítek nástrojů, které k tomu lze využít, pro vás naši account manažeři Martina a Daniel vybrali 5 základních a vytvořili o nich webinář, který si kdykoli můžete zdarma přehrát. V AITOMu z těchto nástrojů těžíme denně. Možná jste ještě některé z nich nevyzkoušeli. A možná už je znáte a pomůže vám zrekapitulovat si, jak jste na tom s využíváním jejich potenciálu.
A proč jsme vybrali právě těchto 5?
-
jsou jednoduché
-
jsou snadno dostupné
-
využijete je v podstatě pro každý web
-
dobře se kombinují.
O každém z nástrojů by šla napsat série článků. Berte tedy náš seznam jako praktickou a stručnou rekapitulaci toho, jaké možnosti máme denně zdarma v základních verzích na dosah ruky a k čemu je při zvyšování výkonu webu můžeme použít:
HotJar
Co umí:
-
Monitoruje, co skutečně dělají návštěvníci na vašem webu
-
Zaznamenává tři typy pohybu: click, move a scroll. Díky tomu získáte jednotlivé typy heatmap, které můžete dále členit dle typu zařízení: desktop, tablet, mobil.
-
Nahrává anonymní videa o chování návštěvníka na webu, kde uvidíte procházení stránek webu, pohyb kurzoru myši, rolování také třeba vyplnění formuláře nebo odeslání objednávky.
Výhody:
-
Zjistíte, co skutečně dělají uživatelé na vašem webu. Změříte si například interakce návštěvníků na poptávkových formulářích a tak ověříte, jaká políčka formuláře je odrazují od vyplnění
-
Zjistíte, jaký obsah je na vašem webu nejzajímavější z pohledu uživatelů
-
Získáte podklady pro efektivní uspořádání obsahu na vašich stránkách
Náš tip: Použijte HotJar opakovaně – jednorázové výsledky mohou být zkreslené. Než se pustíte do úprav na webu, vyplatí se vyhodnotit víc pozorování. Zatímco free verze je omezena na 100 náhodných videí, placená vám jich nabídne třeba 1000 a více. Důležitější než počet je však důslednost ve sledování videí. To vám umožní pustit se do konkrétních kroků vedoucích k vylepšení webu.
Google Analytics
Co umí:
-
Odpoví vám na spousty otázek: odkud, kam, kdy a na jak dlouho návštěvníci vašeho webu chodí a na jaké stránce vás opouštějí.
Výhody:
Dokáže dát poměrně přesně odpovědi:
-
Z jakých zdrojů návštěvníci přicházejí, než splní cíl?
-
Jaký obsah uživatele vašeho webu nejvíce zajímá?
-
Jak dlouho zákazníkům trvá, než na webu provedou konverzi?
Náš tip: Než začnete Google Analytics využívat, dobře si ujasněte, jaké hodnoty chcete přesně sledovat. Nástroj obsahuje mnoho dat a jen některá z nich v danou chvíli potřebujete.
Collabim
Co umí:
-
Usnadní vám práci se SEO a pomůže vám odhalit slabá místa webu.
Výhody:
-
Měří pozice klíčových slov ve vyhledávačích.
-
Zjišťuje obsah PPC reklam.
-
Reportuje jedním kliknutím.
-
Vidí ke konkurenci.
Náš tip: Než se pustíte do náročnější SEO analýzy, poraďte se s někým, kdo SEO dobře rozumí. Z Collabimu jde dostat opravdu užitečné údaje.
Google PageSpeed Insight
Co umí:
-
Analyzuje rychlost načítání obsahu webových stránek a navrhnuje vám, jak ji pro váš web zvýšit.
Výhody:
-
jednoduché použití
-
konkrétní doporučení na úpravy na webu
-
zhodnocení každé stránky webu
Náš tip: Google PageSpeed Insight umí zanalyzovat zvlášť desktopovou a mobilní verzi. Vyplatí se sledovat oba výsledky zvlášť.
Google Search Console
Co umí:
-
Poskytuje data o indexaci vašeho webu na Googlu.
Výhody:
-
Hledá chyby na webu (404)
-
Sleduje počet zaindexovaných stránek vašeho projektu
-
Posílá automatické e-maily, pokud najde chybu
Náš tip: Využijte možnosti požádat přes Google Search Console o indexaci webu.
Dalších užitečných nástrojů je spousta. Klíčem k úspěchu je využívat je pravidelně a zjištěné údaje přeměnit v reálné změny na webu. I malé drobné kroky vás mohou posunout o pořádný kus dál!
Chcete se poradit, jak efektivně a jednoduše zvýšit výkon svého webu?
Naši account manažeři Martina a Daniel se vám rádi budou věnovat!