5 nejčastějších chyb při zadávání webu

Jak se vyhnout nejčastějším přešlapům a nezapomenout na nic podstatného? Co všechno vzít v úvahu, než řeknete: Jasně to zvládnu

Věta: „Karle, najdi si agenturu a zařiď nový web,“ pak může být začátek mnoha bezesných nocí a nedorozumění.

Jak se vyhnout nejčastějším přešlapům a nezapomenout na nic podstatného? Co všechno vzít v úvahu, než řeknete:
„Jasně Tome, to zvládnu na jedničku!“?

mobilní zařízení responze webu

5 nejčastějších chyb při zadávání webu

Sepsali jsme chyby, se kterými se na prvních schůzkách s klienty setkáváme nejčastěji.

Chyba č. 1: SPĚCH

„Mít to rychle hotovo“ není vůbec dobrý cíl. Pokud vám někdo tvrdí, že za 2 týdny dokáže postavit skvělý web, který skutečně prospěje vašemu businessu, tak je buď kouzelník nebo lhář. Čas investovaný do přípravy a promyšlení strategie se vám vrátí 10x.

Tip: Neslibujte kolegům termín, který vám agentury slíbily narychlo po telefonu, aby vás získaly. Dejte si čas na poradu s profesionály a dobře rozvrhněte všechny kroky. Počítejte i s rezervou na zádrhele. Pak teprv slibujte, a to ještě opatrně.

Chyba č. 2: CENA

Než zadáte do vyhledávače „levný web“, poraďte se s nezávislým profesionálem, co všechno musí cenová nabídka obsahovat, abyste nenaletěli. Na první pohled může být výhodná cena lákavá, ale až na ten druhý pak můžete zjistit, co všechno nabídka neobsahuje.

Analýzu konkurence, SEO analýzu, průzkum trhu, uživatelské testování, možnost připomínek ke grafice… možná nepotřebujete vše, ale něco z toho určitě. Až se vše sečte… ještě stále bude levná agentura skutečně levná?

Tip: Nechte si udělat nabídku i od agentury, kterou byste jinak nepoptali, protože vám připadá dražší. Pak můžete lépe porovnat, co za co je možné získat.

Chyba č. 3: FORMA

Máte přesnou představu, jak má váš nový web vypadat? Tady nahoře fotky a pod ním citace majitele? Mnoho webů je už od počátku odsouzeno k neúspěchu jen proto, že zadavatel má přesnou představu a agentura nemá odvahu mu odporovat. Vyhoví vám, neklade otázky, vyfakturuje práci a odejde. Vašemu businessu ale takový web vůbec nemusí pomoci.

Tip: Forma je až jedním z posledních kroků. Zůstaňte otevření zkušenostem profesionálů a vyberte si toho, kdo se nejdřív hodně ptá a až pak navrhuje konkrétní podobu. Pojměte zadání jako výzkumný úkol: „Na co všechno se mě ptají, co mě ani nenapadlo řešit?“

Chyba č. 4: CHYBÍ VSTUPNÍ STUDIE

V AITOMu je vstupní studie tím nejpodstatnějším, od čeho se odvíjejí další kroky. Tvořit web bez ní je pro nás jako stavět dům bez základů.

Proto je nejlepší investicí, kterou můžete do svého nového webu dát. Pečlivě provedená vstupní studie vám o vašem webu často řekne víc, než jste dosud věděli. Někdy i o celé vaší firmě. Zodpoví klíčové otázky a přinese komplexní pohled se všemi souvislostmi a návrhy řešení. Kdo? Co? Proč? Kudy? Jak?

Tip: Svět je plný webů, kterým evidentně nikdo vstupní studii včas nevypracoval. Krásných, líbivých, skvěle otextovaných, ale… nefunkčních. Neudělejte stejnou chybu a najděte si dodavatele, který jí věnuje stejnou péči jako samotné tvorbě nových stránek.

Chyba č. 5: DODAVATEL

Jak ho poznat? Toho, který pro vás udělá první poslední, rozumí své práci a záleží mu na vašem úspěchu? Jednoduchý recept neexistuje, ale 5 nejdůležitějších rysů dobré agentury vidíme třeba takto:

  • Dobrý dodavatel se ptá, ptá a ptá.
  • Pak se znovu ptá a až poté dává odpovědi.
  • Nesnaží se vás oslnit vymazlenou prezentací a nepoužívá obecná moudra. Staví na faktech a datech.
  • Nebojí se s vámi nesouhlasit a své názory má podložené prokazatelnými zkušenostmi.
  • Investoval čas do toho, aby vás poznal, a chystá řešení vám na míru. Máte pocit, že o vašem webu přemýšlí, jako by byl jeho vlastní.

Zkratky neexistují. Jen cesty příjemné a méně příjemné. Proto si na cestu k novému webu dobře vyberte toho, kdo vás povede. Dobře postavené zadání je prvním krokem k úspěchu.

Chcete pomoci se zadáním nového webu?

OBJEDNEJTE SI KONZULTACI ZDARMA

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací