3 tipy, jak dělat lokální SEO v roce 2019

SEO je mantra online marketingu. Každý chce velkou přirozenou návštěvu, ale ne každý ví, jak na to. Znevýhodněné jsou hlavně malé firmy. Právě pro ně a další lokální podniky je tento návod.

SEO je časově náročné a to především, pokud s optimalizací začínáte. Pouček jsou plné knihovny i internet, a z množství informací, možná ani nevíte, kde začít. Začněte lokálně.

Lokální SEO je skvělou možností, jak se zviditelnit pro malé podniky, které nemohou konkurovat korporacím s horentními rozpočty na marketing.

Vzdálenost uživatele je klíčová

Lokalita má velký vliv na výsledky vyhledávání. Podle výzkumu americké agentury Moz si 90 % marketérů myslí, že Google dá alespoň někdy přednost stránkám v blízkém okolí před kvalitnějšími stránkami.

Konkrétní vyhledávací algoritmy jsou obchodním tajemstvím Googlu. Přesto čas od času Google prozradí, jaké faktory posuzuje a zbytek si marketéři snaží domyslet. Oficiálně se Google soustředí především na tři faktory:

  1. Relevanci
  2. Vzdálenost
  3. Známost

První dva faktory jsou dané, třetí můžete ovlivnit v rámci své marketingové strategie.

CHCI POMOCI SE SEO

Nebuďte tajemní a řekněte Google vše

Potřebujete totiž, aby uživatel dostal co nejvíce informací a to přehledně. Většinu informací o firmě řadí Google do tzv. knowledge panelu.

Tento panel se v zahraničí zobrazí téměř ve 40 % hledání. Téměř polovina dotazovaných marketérů doporučuje vyplnit i FAQ, novinky a další druhořadé informace, podle jejich názoru o ti má vliv na výsledky hledanosti. 91 % marketérů si, myslí, že vliv mají i recenze a to, jak vás hodnotí zákazníci.

Ukázky dobře vyplněného panelu:

Správně vyplněný knowledge panel podpoří lokální SEO 

Takto vypadají lokální výsledky v mapě

Jak začít s lokálním SEO

Musíte začít 3 kroky:

  1. Na webových stránkách uveďte:
    • Popis služeb (K popisu použijte relevantní klíčová slova)
    • Adresu
    • Přesnou adresu
    • Lokální označení oblasti
    • Popis cesty
  2. Založte si profil na webu Google Moje Firma a vyplňte všechny požadované údaje včetně fotografií.
    Vyplňte si profil na webu Google Moje Firma
  3. Pomocí strukturovaných dat v kódu webu označte:
    • Otevírací dobu
    • Adresu
    • Jméno
    • Telefon
    • Nabízené služby

Tipy, jak strukturovaná data připravit, najdete třeba zde. Jestli kódy fungují korektně, zjistíte pomocí nástroje od Googlu.

Nečekejte rychlé konverze

SEO, i to lokální, je běh na delší trať. Obzvláště lokální SEO se snaží zaměřit na podporu brandu, nikoli výkonnostní kampaně. Z dlouhodobého pohledu se ale vyplatí.

Google se snaží svým algoritmem napodobit chování a očekávání reálných uživatelů. A reálný uživatel nepochybně stojí o lokální menší podniky. Svými kroky se Google velmi pravděpodobně pokouší zviditelnit i menším firmám, bez vlastního marketingového týmu. Většinu kroků výše totiž zvládnete sami nebo jen s drobnou výpomocí.

Další faktory ovlivňující lokální SEO

Jaké další faktory si pohlídat?

Podle jiného amerického výzkumu 2018 Local Search Ranking Factors se hodnotí tyto aspekty:

  1. Kvalita firemní profilu na Google
  2. Odkazové portfolio (zpětné odkazy, anchor texty, autority domény)
  3. Recenze (počet a různorodost recenzí)
  4. Signály on-page (klíčová slova, metatagy, autorita domény)
  5. Citace
  6. Chování uživatelů (CTR, prokliky na mobilních zařízeních)
  7. Personalizace
  8. Engagement na sociálních sítích

CHCI LOKÁLNÍ SEO

Negativní hodnocení přijměte a nekritizujte

Snažte se motivovat zákazníky, aby vás hodnotili na Googlu nebo sociálních sítích.

Mnoho firem nerado vidí negativní kritiku, ale pozor – nikdy takovou kritiku nemažte, ani se nepouštějte do ofenzivy vůči zákazníkovi.  Jak v takových případech komunikovat, řeší mnohé marketingové učebnice o krizové komunikaci.

Základem je vždy poděkovat za zpětnou vazbu a přiznat problém. Reagujte klidně a asertivně. Ocení to Google i autor recenze.

Zpět na články