Víkendové konferencování – SEOrestart a (vs.) BarCamp Brno

Přečtěte si shrnutí našeho víkendového konferencování.

Co jsem si tedy chtěl z konferencí odnést?

Od pátečního SEOrestartu jsem očekával trochu té inspirace a
nastínění nových trendů v on-line marketingu. Naopak na BarCamp jsem
vyrážel s tím, že uslyším mnoho zajímavých příkladů z marketingu a
budu si z nich moci vzít to nejlepší a inspirovat se jimi pro naše další
projekty.

A jaké to podle mě bylo?

Ještě na úvod by se slušelo smeknout před organizátory obou
akcí, vše běželo tak, jak mělo. Počínaje tokem informací směrem
k návštěvníkům přes výtečné občerstvení (dost jsem to v neděli při
běhání pocítil :))
až po harmonogram přednášek. O pauzách bylo vždy možné popovídat
s přednášejícími a dopídit se doplňujících informací.

A teď už přímo k věci. Začnu SEOrestartem

Kdybych o SEOrestartu psal hned druhý den, asi bych byl
kritičtější, ale jak se mi informace rozležely a teď si znovu pročítám své
heslovité poznámky, uvědomuji si, že byly vyřčeny zajímavé a inspirující
myšlenky.

Jak Honza Tichý se „Světem bez vyhledávačů“, tak Zdeněk
Dvořák
s linkbuilderem nové doby i Martin Matějka s chytrým
linkbaitingem mě donutili přemýšlet o věcech trochu jinak. Martin tedy ukázal,
že musíme hlavně přemýšlet. A chodit víc do hospody. 🙂

Několikrát bylo zmíněno, jak je důležité poznat svoji
cílovou skupinu, pochopit, jak přemýšlí, na jaké emoce nejvíce reaguje.
K tomu se rozhořela polemika, zda-li je lepší „naučit pekaře on-line
marketing, nebo markeťáka péct“. Většinovým názorem bylo zasvětit interní
zaměstnance do tajů on-line marketingu a marketingový specialista by vystupoval
v roli konzultanta a školitele.

Přednáška Štěpána Škroba, produktového manažera Seznamu,
byla nejtechničtější a nejzábavnější. Odnesl jsem si z ní s nadsázkou
dvě věci – to, že je vše jednoduché, a utvrzení v tom, že se weby mají dělat pro
lidi a ne vyhledávací roboty.

Závěrem Marek Prokop nadnesl několik myšlenek a mohlo se jít
na afterparty o nich hluboce polemizovat.

4.45 budíček a hurá do Brna

BarCamp začal rozpačitě, úvodní přednášky mi kromě seznámení
se spolusedící nedaly takřka nic. Bohužel jsem zjistil, že jsem si nevybral
zrovna ty nejlepší. Poté jsem si šel poslechnout, jako on-line „markeťák“,
přednášku o testování aplikací a určitě můžu doporučit zajít i na prezentace
lehce stranou vašeho oboru. Dá vám to jiný náhled na věc a myslím, že to může jedině pomoci.

Po obědě – Mára si dost pochutnal – jsme si s Jindrou F.
zašli poslechnout, proč nedělat malé e-shopy. Shodli jsme se, že nám
z toho vyplynulo nedělat e-shopy, když nevím nic o podnikaní, marketingu a
obchodu. Následovala poutavá přednáška Romana Hřebeckého, určitě doporučuji si
ho jít někdy poslechnout, která jen potvrdila myšlenku z pátku, že
marketér by měl být především v pozici externího konzultanta a především
ukazovat firmě cestu.

A to nejlepší nakonec. Při přednášce Michala Janíka jsem
si poznamenal několik nápadů pro naše weby i se inspiroval pro další
marketingové kroky.

Slovo závěrem

Nakonec jsem byl velmi rád, že jsem obě akce navštívil, oba
dny jsem si užil. A to i přesto, že moje očekávání, možná místy přehnaná či
mylná, nebyla naplněna na 100 %. Například na BarCampu bych uvítal delší
diskuze na úkor přednášek vystupujících, většina nejzajímavějších informací
padla právě na konci každé prezentace.

Shrnutí samotného SEOrestartu si můžete přečíst v dalším článku do kolegy Michala.

David Ptáček

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací