Jak vybrat správnou agenturu pro váš nový projekt? Díl druhý

 

V první části našeho dvoudílného miniseriálu jsme si povídali o tom, jak připravit zadávací dokumentaci a oslovit vhodné dodavatele. V dnešním, druhém díle dojdeme až na konec celé problematiky výběrového řízení. Zaměříme se na hodnocení kvality nabídek, osobní prezentaci a vše shrneme v krátkém závěru.

Bod třetí: Hodnocení kvality nabídek

Díky kvalitní přípravě zadávací dokumentace a oslovení vhodného a rozumného počtu oslovených dodavatelů máte „na stole“ přibližně pět různých cenových nabídek. Jak se v nich vyznat a vybrat ideálně dva finalisty?

Jak posuzovat kvalitu?

Základní rada zní – držte se stanovených podmínek v zadávací dokumentaci, které jste si určili na začátku. Zaměřte se na rozsah nabídky, její ucelenost a individuální zpracování. Pokud se vám do ruky dostala nabídka, která je na první pohled běžnou šablonou, ve které je pouze přepsaný název společnosti, tak je očividné, kolik pozornosti vám bude agentura věnovat při vývoji projektu.

Všímejte si i detailů, které vám lépe pomohou poznat filozofii firmy a její profesionalitu, proklikněte si uvedené odkazy, které vás mohou zavést na webové stránky agentury nebo vám ukázat demoverzi redakčního systému. Užitečným pomocníkem při určování nejlepších nabídek pro vás může být např. nabídka adaptivního designu, který je dnes už opravdu základem při realizaci webových stránek.

Ověřte si reference

Máte už své favority a chcete udělat konečné rozhodnutí o dvou finálních nabídkách? Ověřte si uvedené reference. Jak v osobním, tak i firemním životě je běžné si trochu nadhodnocovat své úspěchy, a proto je nutné brát každou referenci s nadhledem. Vyberte si dvě, tři nejzajímavější, a pokud je u nich uvedena kontaktní osoba, obraťte se na ni s dotazem (v opačném případě si kontakty vyžádejte), jak probíhala spolupráce a jak je s výsledkem spokojena. Objektivní názor třetí strany vám může velice pomoci.

Bod čtvrtý:  Osobní prezentace

Vlastní prezentace nabídky by vám měla více přiblížit, jakou filozofii a způsob zpracování projektů agentura nabízí a zda je to opravdu to, co hledáte. Na prezentaci je vhodné mít připravenou sérii otázek, které vyplývají ze zaslané nabídky a rozebírají jednotlivé body více do hloubky.

Na co se ptát?

Kromě upřesnění základních informací, jako je průběh realizace, termín dodání či cena, by vás mělo zajímat následující:

  • Jaká je historie agentury?
  • Jaké jsou nejvýznamnější reference?
  • Kdo bude za váš projekt zodpovědný a jaké má zkušenosti?
  • Kdo budou členové vývojového týmu?
  • Ukázka demoverze redakčního systému.
  • Jaká je postimplementační podpora k projektu?

 

Na závěr se zkuste zeptat i na méně příjemné otázky, které druhá strana nerada slyší, jako např. získání slevy či rychlé realizace. Podle typu odpovědi si můžete udělat konečný obrázek o tom, zda před vámi stoji opravdový profesionál, nebo začátečník. Neuškodí také věcná otázka týkající se např. počtu vašich fanoušků na Facebooku či jiné sociální síti. Můžete si tak lehce ověřit, jak důkladně se prezentující připravil.

Bod pátý: Máme vybráno

Prezentace jsou u konce a vy již zcela jistě víte, s jakou agenturou se do projektu pustíte. Ještě před začátkem spolupráce trvejte na podpisu smlouvy s důkladnou specifikací, která určuje rozsah řešení.

Pár rad a shrnutí na závěr

  • Nespěchejte – kvalitní projekt potřebuje čas.
  • Hledejte tým – redakční systém, nízká cena nebo služby zdarma vám projekt nevytvoří, ten vzniká ve vývojovém týmu, a proto musíte poznat toho, kdo pro vás pracuje.
  • Stanovte si odpovídající rozpočet – pořekadlo „za málo peněz málo muziky“ platí i v oborou webdesignu a v dnešní době o to více.

Děkujeme za pozornost a přejeme mnoho štěstí při realizaci právě vašeho výběrového řízení, a pokud byste si přece jen nevěděli rady, rádi vám nabídneme naše služby z oblasti poradenství a konzultací.

Marek

Zpět na články