Webová analytika

Kdo neměří web, jako by o svém webu nic nevěděl. Je důležité měřit nejen výkon v Google Analytics, ale také sledovat jak na vašich stránkách uživatelé tráví čas, jak a na co klikají. Proč se spokojit s Google Analytics? Chtějte od svých analýz maximum.

ANALYZUJTE MI WEB

Proč mít pokročilou webovou analytiku?

Google Analytics odpoví na otázku, kolik lidí web navštívili a jak dlouho na něm byli. Kvalitně nastavené analytické nástroje umí mnohem víc. Odpoví vám třeba, kam se na webu uživatelé dívají nebo proč neklikají na tlačítko. Řeknou vám, na jakých pozicích se umisťuje v přirozeném vyhledávání, umožní vám snadno kontrolovat a spravovat váš odkazový profil.

Celá řada nástrojů, které potřebujete je zdarma, stačí je správně nastavit. S nastavením analytických nástrojů vám v AITOMu pomůžeme.


Co a jak lze měřit?

  • Click a scroll mapa
    K měření používáme nástroj Hotjar nebo Monkey Tracker. Do kódu stránek se vloží měřící kód.  Zjistíte, na jaká místa na webu vaši uživatelé klikají a jak moc scrollují. Je docela dobře možné, že lidé u vás nenakupují, protože konverzní tlačítko je moc nízko a uživatele k němu prostě nedojde. Třeba na aitom.cz doscrolluje až na konec stránky méně než 20 % uživatelů.
    Click mapa na aitom.cz Scroll mapa na aitom.cz
  • Google Analytics a pokročilé funkce
    Google Analytics umí mnohem víc než jen počítat návštěvnost. Víte, že umí i vyhodnocovat, proč u vás uživatel nedokončí nákup? Umí také filtrovat uživatele do segmentů, podle toho, v jaké fázi nákupního procesu uživatelé odešli. Modul, který to umí, se jmenuje Enhanced Ecommerce.
  • Google Search Console
    Dříve se nástroj jmenoval Web Master Tools. Nástroj umí šikovně sledovat chyby na stránkách (například chyby 404), sleduje počet indexovaných stránek, dokáže analyzovat meta description.
  • Analýza klíčových slov
    Nezbytnou součástí analýzy stránek je také kvalitní analýza klíčových slov. Ostatně tuto analýzu provádíme v rámci SEO auditu, PPC auditu i ve vstupní studii. Analýza klíčových slov vám řekne, jaká slovní spojení vaši zákazníci hledají, vy se tak na tato slova můžete v marketingu zaměřit.
  • Collabim
    Collabim je český nástroj, který umí vyhodnocovat pozice ve vyhledávačích i sledovat, jak si vede vaše stránka ve srovnání s konkurencí. Sdělí vám, na jaká klíčová slova se pohybujete ve vyhledávání dolů. V AITOMu bychom se například zjevně měli zaměřit na klíčové slovo SEO nástroje. Jak vypadá Collabim
  • Ahrefs
    Kvalitní odkazový profil je základem každé online marketingové strategie. Ovšem sledovat všechny odkazy je velmi náročné. Ahrefs je nástroj, který sleduje odkazový profil za vás. Vidíte také, jaký přínos pro vás, který odkaz máte a může kdykoli odkazy smysluplně spravovat.

    Jak vypadá Ahrefs
  • SmartsUpp
    SmartsUpp je český nástroj. V první řadě se jedná o live chat se zákazníky. Umí ale také nahrávat chování uživatele. Každého uživatele označí číslem a sleduje jeho pohyb po stránkách, vy tak můžete vidět, kde se zákazník zarazil, co si přečetl jedním dechem a odkud raději hned utekl.  
  • Testování obsahu
    Důležité je také průběžně testovat zlepšení formou A/B testu. V CMR vašeho webu nastavíte dvě verze webu a v Google Analytics nastavíte experiment. Google budete doručovat střídavě 1 a druhou verzi a vy sledujete výsledky. My v AITOMu jsme například měřili, zda jsou lepší oranžová nebo zelená konverzí tlačítka.

Jak to probíhá?

Zkontrolujeme, zda máte všechny analytické nástroje nastavené správně, doporučíme vám další nástroje, které by se vám mohly hodit. Data vyhodnotíme a doporučíme vám další postup.

1. krok: Přístupy a nastavení

Nejprve vás pořádáme o přístupy do analytických nástrojů, které již využíváte, a zkontrolujeme jejich nastavení. Podle cílů webu vám doporučíme další nástroje, které by se vám mohly hodit.

Umístíme analytické nástroje na vaše stránky, nebo se domluvíme na jejich umístění s vašimi kodéry. A začneme sledovat dění na webu.

2. krok: Vyhodnocení

Po určitém časovém odstupu data vyhodnotíme. Někdy stačí měsíc, někdy je potřeba čekat na relevantní výsledky 3 měsíce. Záleží na tom, kolik lidí váš web navštěvuje lidí. Potřebujeme pracovat s nějakým reprezentativním vzorkem, jeho velikost se také liší obor od oboru.

Sebraná data pro vás vyhodnotíme a doporučíme vám, kam posunout web dál, co upravit a změnit na základě chování uživatelů. Všechny analýzy dohromady vám poskytují velmi komplexní obraz uživatelského chování. Vyhodnocujte v kontextu, nejen jiných nástrojů, ale také sezónnosti, zohledněte výjimečné reklamní kampaně apod.

3. krok: Průběžné sledování

Naučíme vás s analytickými nástroji pracovat, abyste mohli vše sledovat sami, nebo pro vás budeme dění sledovat i nadále a hlásit vám výsledky.

Podívejte, pro koho už stránky analyzujeme

Důkaz místo velkých slibů

First SOS
First SOS
  • Analýza stránek
  • Tvorba webu
Zobrazit
Pivovar Svijany
Pivovar Svijany
  • Tvorba webu
Zobrazit
Centrum Paraple
Centrum Paraple
  • Analýza stránek
  • Tvorba webu
  • Internetový marketing
Zobrazit
Nestlé Česko
Nestlé Česko
  • Tvorba webu
Zobrazit