Uživatelské testování
Uživatelé odhalí chyby, které jinak přehlédnete.
Statistiky vám odpoví na otázku co a kolik, ale neodpoví na otázku proč. Tyto odpovědi vám dá uživatelské testování. Co všechno můžete zjistit?
- Proč uživatelé nenakupují
- Kde se ztrácejí a proč
- Jak přesně se uživatelé na webu chovají
Uživatelské testování vám pomůže přizpůsobit web a optimalizovat konverzní trasu podle očekávání vašich zákazníků.
Web může přinášet konverze (a tudíž zisk) jen, pokud se uživatelům dobře používá. Uživatelé často vidí web úplně jinak než odborníci na IT, proto si vždy ověřte, jak web vyhovuje vašim zákazníkům.
Co očekávat od uživatelského testování?

- Odhalíte problémy, na které při výběru vašich produktů nebo služeb narazí.
- Prověříte si srozumitelnost vašich textů.
- Ověříte si, jak složitost orientace na vašem webu.
- Ujistíte se, že zákazník nenarazí na zbytečné překážky.
- Získáte rady, jak použitelnost webu vylepšit.
- Zjistíte, na co kladně reagují zákazníci na webu konkurence.
- Vyvarujete se tomu, co na návštěvníky působí negativně.
- Zvýšíte si zisk z webových stránek či e-shopu.
Kdy je vhodné testovat stránky?

- Při vývoji nového webu - testujte wireframy, grafiku i prototyp webu.
- Před spuštěním webu do ostré verze. Pomocí testování vyladíte detaily.
- Pro existující web kvůli optimalizace konverzních tras.
- Pro zjištění, zda je nutný redesign webových stránek.
Na testování webu se můžete přijít podívat osobně a vidět alespoň jednoho testera v akci přímo na vašich i konkurenčních stránkách. Věřte, je to zajímavá zkušenost a pomůže vám to v přemýšlení o online aktivitách.
Jak probíhá testování?

- Vytvoříme scénář
Podle cílů testování připravíme konkrétní úkoly a sepíšeme scénář testování. - Vybereme testery
Analyzujeme cílové skupiny a vybereme vhodné adepty na testování. Doporučíme vám také optimální počet testerů. - Otestujeme web
Testery provedeme scénářem. Při plnění úkolů uživatele pečlivě pozorujeme a zaznamenáváme jejich reakce a komentáře. - Vyhodnotíme testování
Sepíšeme pro vás přehledný report a konkrétní doporučení pro úpravu nebo vytvoření nových stránek. Jednotlivá doporučení s vámi projde náš konzultant a vysvětlí vám jejich závažnost vzhledem k funkčnosti webu.
Mohlo by vás zajímat
Vybrané reference
Důkaz místo velkých slibů
- služba: Tvorba webových stránek
- služba: Tvorba webových stránek
- služba: Internetový marketing
- služba: Vstupní studie (Příprava projektu)
- služba: Analýza klíčových slov
- služba: SEO
- služba: Marketingové služby
- Nadčasový robustní web
- Náročnější webová funkcionalita, aplikace
Co jsme o testování s uživateli napsali?
Online projekt bez přípravy? Cesta do pekla!
Každý dobrý projekt na světě začíná plánem. Ať lepíte letadýlko, montujete skříň z IKEA nebo stavíte dům snů. Přesto spousta firem tvoří web...
Jak chytře na uživatelské testování aneb Marketingová hádanka pro pokročilé
Všichni o tom mluví, ale málokdo to opravdu dělá. Na dvacet písmen. Co je to? Správná odpověď je ... uživatelské testování ! Metoda,...
Víte, co skutečně dělají návštěvníci na vašem webu?
Existují věci, která vám o vašem webu neřekne ani nejzkušenější UX designer nebo SEO specialista. Nejdou totiž vymyslet ani vysedět. Skrývají se...
Proč je SEO při redesignu důležité?
Mnoho firem doufá, že po redesignu svého webu uvidí ihned výsledky a vyšší výkon. Zejména v SEO to tak není prakticky nikdy. Podívejte se, jakých...