Uživatelské testování mailingové kampaně

Pan Karel Chába je partnerský poradce, provozuje webové stránky www.partnerske-vztahy.eu. Pan Chába se zabývá poradenstvím v oblasti psychologie, partnerských vztahů a osobnostního rozvoje.

Na stránkách uživatelé najdou krom školících videí a konzultací také články, bezplatnou online poradnu a další informace.

Čeho jsme testováním dosáhli

  • 35% nárůst leadů
  • 50% zachráněných prodejů
  • Narůst click rate o 15 %

 

Cíle testování

  • Zvýšit prodej písemných konzultací pomocí mailingové kampaně
  • Vybrat nejzajímavější přihlašovací formulář
  • Optimalizovat předměty a obsah samotných mailů
  • Zvýšit konverzní potenciál kampaně
  • Odhalit slabiny a problémy v kampani, které by mohly snižovat důvěryhodnost celé kampaně

Koho jsme na testování pozvali

Kampaň cílí na muže a ženy ve věku 35 – 50 let, kteří řeší jakýkoli dlouhodobý partnerský problém. Typický uživatel patří do vyšší střední třídy. Žije ve větším městě (především v Praze) nebo do velkého města dojíždí za prací. Ovládá dobře technologie a nedělá mu problém zorientovat se v e-mailu, na webu nebo používat Skype.

Tester Pohlaví Věk Bydliště Znají p. Chábu Momentální situace E-mail. klient
MS žena 43 Praha ANO Řeší krizi SEZNAM
JS muž 48 Praha ANO Řeší krizi GMAIL
PR muž 34 Praha NE Spokojený vztah SEZNAM
JM žena 39 Žďár n. Sázavou NE Řešila krizi před rokem SEZNAM
IP žena 49 Praha NE Rozvedená SEZNAM

Jak vypadaly otázky v průzkumu

V prvním kroku měli testeři hodnotit přihlašovací okno. Na výběr dostali z 5 různých variant, které se lišili barevně, obsahem i velikostí.

Dále jsme se ptali na jednotlivé e-maily – tester měl vždy hodnotit předmět, grafické zpracování, obsah a komentovat, jaký e-mail očekává dál. Sledovali jsme samozřejmě jeho akce – kam kliká, co stahuje za materiály, jestli jim rozumí a podobně.

Ukázka otázek z testování:

  • Nechte si příručku poslat elektronicky do e-mailu.
  • Začtěte se do libovolné kapitoly příručky, četli byste dál? Co oceňujete?
  • Zajal vás předmět? Proč ano proč ne?
  • Splnil tento konkrétní e-mail vaše očekávání.
  • Koupili byste si písemnou konzultaci? Proč ano/proč ne?
  • Chyběli vám nějaké informace před nákupem?
  • Co vás v kampani nejvíce překvapilo?
  • Máte k p. Chábovi důvěru?
  • Myslíte, že by vám kampaň a písemná konzultace pomohly v řešení problému?
  • Čtete běžně newslettery? (Proč ano, proč ne) Kolik vám jich týdně přijde?

Jaké byly závěry z uživatelského testování?

Přihlašovací formulář:

Na plné čáře zvítězil červený celostránkový pop-up, který stručně popisoval obsah e-booku. Uživatelé chtějí vidět jasně, že příručku stahují zdarma, chtějí vidět velký obrázek knížky, oceňují okénka s výhodami.

Nejatraktivnější přihlašovací formulář

Závěry k jednotlivým e-mailům:

      • S ohledem na vyšší věk cílové skupiny většina uživatelů reaguje spíše na výraz příručka než e-book
      • Většina uživatelů potvrzovacímu mailu nevěnuje pozornost, odklikají ho automaticky a bez přemýšlení.
      • Od třetího e-mailu už testeři nečtou předmět, jen jméno odesílatele
      • E-mailová kampaň vyžaduje i zhmotnění – například pozvánku do kanceláří, fotografii z konzultace a podobně. Komunikace nesmí být příliš virtuální.

      • Testeři oceňují zaslané materiály navíc, podporuje důvěry poradce.
      • Oslovení buduje osobní vztah
      • 100 % testerů věří, že by jim kampaň pomohla vyřešit vztahové problémy
      • 60 % testerů věří, že e-maily odesílá p. Chába osobně
      • Testeři mají zájem řešit problém osobně – ve třetím prodejním e-mailu jsme změnili prodávaný produkt na osobní konzultaci.

Na základě připomínek testerů jsme upravili i prodejní landing page, aby obsahovala veškeré potřebné informace.

 Landing page před Landing page po


Chcete poradit nebo provést průzkum mezi svými klienty v návaznosti na online marketing a webové stránky?

OBRAŤTE SE NA NÁS

Zpět na články