Uživatelské testování mailingové kampaně
Pan Karel Chába je partnerský poradce, provozuje webové stránky www.partnerske-vztahy.eu. Pan Chába se zabývá poradenstvím v oblasti psychologie, partnerských vztahů a osobnostního rozvoje.
Na stránkách uživatelé najdou krom školících videí a konzultací také články, bezplatnou online poradnu a další informace.
Čeho jsme testováním dosáhli
- 35% nárůst leadů
- 50% zachráněných prodejů
- Narůst click rate o 15 %
Cíle testování
- Zvýšit prodej písemných konzultací pomocí mailingové kampaně
- Vybrat nejzajímavější přihlašovací formulář
- Optimalizovat předměty a obsah samotných mailů
- Zvýšit konverzní potenciál kampaně
- Odhalit slabiny a problémy v kampani, které by mohly snižovat důvěryhodnost celé kampaně
Koho jsme na testování pozvali
Kampaň cílí na muže a ženy ve věku 35 – 50 let, kteří řeší jakýkoli dlouhodobý partnerský problém. Typický uživatel patří do vyšší střední třídy. Žije ve větším městě (především v Praze) nebo do velkého města dojíždí za prací. Ovládá dobře technologie a nedělá mu problém zorientovat se v e-mailu, na webu nebo používat Skype.
Tester | Pohlaví | Věk | Bydliště | Znají p. Chábu | Momentální situace | E-mail. klient |
MS | žena | 43 | Praha | ANO | Řeší krizi | SEZNAM |
JS | muž | 48 | Praha | ANO | Řeší krizi | GMAIL |
PR | muž | 34 | Praha | NE | Spokojený vztah | SEZNAM |
JM | žena | 39 | Žďár n. Sázavou | NE | Řešila krizi před rokem | SEZNAM |
IP | žena | 49 | Praha | NE | Rozvedená | SEZNAM |
Jak vypadaly otázky v průzkumu
V prvním kroku měli testeři hodnotit přihlašovací okno. Na výběr dostali z 5 různých variant, které se lišili barevně, obsahem i velikostí.
Dále jsme se ptali na jednotlivé e-maily – tester měl vždy hodnotit předmět, grafické zpracování, obsah a komentovat, jaký e-mail očekává dál. Sledovali jsme samozřejmě jeho akce – kam kliká, co stahuje za materiály, jestli jim rozumí a podobně.
Ukázka otázek z testování:
- Nechte si příručku poslat elektronicky do e-mailu.
- Začtěte se do libovolné kapitoly příručky, četli byste dál? Co oceňujete?
- Zajal vás předmět? Proč ano proč ne?
- Splnil tento konkrétní e-mail vaše očekávání.
- Koupili byste si písemnou konzultaci? Proč ano/proč ne?
- Chyběli vám nějaké informace před nákupem?
- Co vás v kampani nejvíce překvapilo?
- Máte k p. Chábovi důvěru?
- Myslíte, že by vám kampaň a písemná konzultace pomohly v řešení problému?
- Čtete běžně newslettery? (Proč ano, proč ne) Kolik vám jich týdně přijde?
Jaké byly závěry z uživatelského testování?
Přihlašovací formulář:
Na plné čáře zvítězil červený celostránkový pop-up, který stručně popisoval obsah e-booku. Uživatelé chtějí vidět jasně, že příručku stahují zdarma, chtějí vidět velký obrázek knížky, oceňují okénka s výhodami.
Závěry k jednotlivým e-mailům:
- S ohledem na vyšší věk cílové skupiny většina uživatelů reaguje spíše na výraz příručka než e-book
- Většina uživatelů potvrzovacímu mailu nevěnuje pozornost, odklikají ho automaticky a bez přemýšlení.
- Od třetího e-mailu už testeři nečtou předmět, jen jméno odesílatele
- E-mailová kampaň vyžaduje i zhmotnění – například pozvánku do kanceláří, fotografii z konzultace a podobně. Komunikace nesmí být příliš virtuální.
- Testeři oceňují zaslané materiály navíc, podporuje důvěry poradce.
- Oslovení buduje osobní vztah
- 100 % testerů věří, že by jim kampaň pomohla vyřešit vztahové problémy
- 60 % testerů věří, že e-maily odesílá p. Chába osobně
- Testeři mají zájem řešit problém osobně – ve třetím prodejním e-mailu jsme změnili prodávaný produkt na osobní konzultaci.
Na základě připomínek testerů jsme upravili i prodejní landing page, aby obsahovala veškeré potřebné informace.
Chcete poradit nebo provést průzkum mezi svými klienty v návaznosti na online marketing a webové stránky?