RFM analýza: Segmentace zákazníků podle nákupního chování

RFM analýza je osvědčená metoda segmentace zákazníků podle jejich nákupního chování – recence (R), frekvence (F) a monetární hodnoty (M). Pomáhá odhalit, kdo jsou vaši nejhodnotnější zákazníci, koho je třeba znovu aktivovat a kde má smysl investovat do retence. Využijte svá data k lepšímu cílení kampaní a zvyšování návratnosti investic.

Čeho dosáhneme
RFM analýzou

Identifikace nejziskovějších zákazníků

Zvýšení účinnosti marketingových kampaní

Optimalizace rozpočtu na marketing

Zvýšení retence a zákaznické spokojenosti

Zvýšení hodnoty životního cyklu zákazníka (CLV)

Proč a pro koho je RFM analýza důležitá

RFM analýza je základním kamenem datově řízeného marketingu. Umožňuje segmentovat zákazníky podle jejich chování a hodnoty, a díky tomu přesněji plánovat akvizici, retenci i reaktivaci. Firmám pomáhá přesněji porozumět svému publiku a cílit kampaně tam, kde to dává největší smysl.

Díky RFM modelu dokážete rozpoznat klíčové segmenty – například zákazníky, kteří u vás pravidelně nakupují a přináší největší tržby, i ty, kteří přestali reagovat. Místo plošné komunikace pak pracujete s přesnými personami a zvýšíte efektivitu obchodních i marketingových aktivit.

Pro jaké firmy je RFM analýza důležitá?

E-shopy a retail

potřebují znát nákupní vzorce a cílit remarketing

B2C firmy s velkou databází klientů

segmentace pro emailing a nabídky

Služby a předplatné

identifikace odcházejících zákazníků

Banky, pojišťovny, telco

práce s hodnotou a chováním zákazníků

CRM orientované firmy

maximalizace hodnoty kontaktů

S čím vám pomůžeme

Získání relevantních dat

Pomůžeme vám nastavit sběr a čištění dat, aby RFM analýza vycházela z přesných a smysluplných vstupů.

Vytvoření RFM modelu na míru

Navrhneme segmentaci podle specifik vašeho byznysu – ať prodáváte online nebo offline.

Vizualizace segmentů a jejich chování

Vytvoříme přehledné dashboardy, které jasně ukáží rozložení vaší zákaznické základny.

Nastavení personalizované komunikace

Propojíme výstupy z RFM s emailingem, reklamními kampaněmi nebo CRM automatizací.

Optimalizace obchodních procesů

Pomocí segmentace upravíte i práci obchodního týmu, prioritizaci leadů a podporu retence.

Sledování vývoje v čase

Implementujeme pravidelnou aktualizaci segmentace a měření úspěšnosti změn.

Digitální řešení,
byznysový dopad

Všechny naše projekty mají reálný dopad na byznys klienta. Ať už se jedná o navýšení počtu poptávek, zlepšení komunikace klíčové služby, expanze na nové trhy, automatizace komunikace se zákazníky, atd.

+
dokončených projektů
+
let zkušeností
+
vstupních studií
+
specialistů

Vyznáme se v technologiích

Co říkají naši klienti

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací