Změřte sílu své kampaně: díl V.

Jelikož si Google Analytics zaslouží více pozornosti, dostává prostor i v dalším díle blogu. Že je chytrý, nezbytný a zadarmo už víme, tentokrát s praktickými ukázkami vyhodnocení kampaně.

Ukážeme si zajímavý příklad, pro který sáhnu do listopadu minulého roku. AITOM kromě péče o své klienty sám provozuje pár e-shopů. Pěknou ukázkou, jak vyhodnotit data z Google Analytics, se stala akce Movember, která je každoročně v listopadu zodpovědná za vypěstování milionů kníru pro celém světě za účelem zvýšení povědomí o rakovině prostaty a varlat.

Labeloo, e-shop AITOMu zaměřující se na prodej lahviček, se do akce zapojil výzvou, že z každé prodané lahvičky věnuje 20 Kč právě na výzkum v oblasti rakoviny prostaty a varlat. Jak kampaň dopadla? Výsledkem bylo zvýšení návštěvnosti v listopadu 2013 v porovnání s listopadem roku 2012 o celých 44,8 %. 

Grafické srovnání návštěvnosti listopadu 2013 oproti listopadu předchozímu roku, e-shop Labeloo

S údajem o návštěvnosti se ale nelze spokojit.  U kampaní také filtrujeme, jaké množství produktů se díky kampani prodalo a kolik jsme zároveň vydělali. Dobrým tipem je sledovat, díky kterému kanálu návštěvnosti zákazníci na stránky přišli a nakoupili. V našem případě zvítězil mezi kanály návštěvnosti newsletter, který přivedl na stránky e-shopu Labeloo nejvíce kupujících.

Vyhodnocení kampaně Movember, e-shop Labeloo

Nebojte se čarovat s Google Analytics a měřte, měřte a zase jednou měřte. Jen tak odhalíte slabá místa. A že může spojení ženy a webové analytiky působit nesourodě? Přiznávám, ale mě to prostě baví. Díky reportům, které každý měsíc pro naše klienty tvoříme, často zaznamenám zpětnou vazbu své práce. Hned se podívám, kolik z vás článek četlo a jestli jste vydrželi až do konce.

A co načneme příště? V následujícím díle blogu si přiblížíme budování zpětných odkazů a to linkbuilding s Michalem.

 

Přečtěte si předchozí díl: Proč objevit Google Analytics: díl IV.

Zpět na články