Otravujte zákazníky sofistikovaněji

MailChimp je nástroj, který nabízí mnohem více než pouhé rozeslání e-mailové kampaně. Pomůže také při sledování chování uživatelů, jak? O tom v dnešním článku. 

Kromě práce s kontakty, jejich segmentaci, A/B testování či tvorby sign-up (přihlašovacích) formulářů nabízí také možnost sledovat chování uživatelů na vašem webu (tzv. Goal tracking).

O co přesně jde?

Po přidání jednoduchého skriptu do svých webových stránek budete schopni sledovat pohyb konkrétního uživatele na svém webu. Zjistíte, které stránky navštívil, kdy to bylo a z jakého prohlížeče. Jedinou podmínkou je, že poprvé musí přijít přes odkaz z vašeho newsletteru. Script MailChimpu mu přiřadí vlastní ID a dokud si uživatel nevymaže své cookies či po dobu jednoho roku bude zaznamenávat stránky, které si uživatel prohlížel.

Goal tracking v praxi

K čemu to může sloužit?

Tyto informace můžeme následně využít při dalším rozesílání newsletteru. Jako příklad poslouží e-shop LevneMapy.cz. Jednoduše znovu oslovíme ty uživatele, kteří si prohlédli stránky s cestovními průvodci. Můžeme jim poslat speciální slevu či je informovat o novinkách v dané sekci.

Co je ještě zajímavější, na základě jejich chování jde připravit také automatické e-mailové kampaně, které rozešlou e-mail uživateli na základě jeho aktivity na webu. Lze si tak například připravit e-mail, který se rozešle uživateli 3 dny po tom, co navštívil stránku konkrétního produktu. Můžeme ho vybídnout k nákupu nějakou slevou či mu nabídnout další komplementární produkty.

To už může být zajímavé zpestření e-mailových kampaní, co říkáte?

Zpět na články