Otravujte zákazníky sofistikovaněji

MailChimp je komplexní nástroj pro správu vašich e-mailových kampaní a dnes se podíváme na funkci nazvanou Goal tracking.

Kromě
práce s kontakty, jejich segmentaci, A/B testování či tvorby sign-up
(přihlašovacích) formulářů nabízí také možnost sledovat chování uživatelů na
vašem webu (tzv. Goal tracking).

O co přesně jde?

Po přidání jednoduchého skriptu do svých webových stránek
budete schopni sledovat pohyb konkrétního uživatele na svém webu. Zjistíte,
které stránky navštívil, kdy to bylo a z jakého prohlížeče. Jedinou
podmínkou je, že poprvé musí přijít přes odkaz z vašeho newsletteru.
Script MailChimpu mu přiřadí vlastní ID a dokud si uživatel nevymaže své
cookies či po dobu jednoho roku bude zaznamenávat stránky, které si uživatel
prohlížel.

Goal tracking v praxi

K čemu to může sloužit?

Tyto informace můžeme následně využít při dalším rozesílání
newsletteru. Jako příklad poslouží e-shop LevneMapy.cz.
Jednoduše znovu oslovíme ty uživatele, kteří si prohlédli stránky
s cestovními průvodci. Můžeme jim poslat speciální slevu či je informovat
o novinkách v dané sekci.

Co je ještě zajímavější, na základě jejich chování jde připravit
také automatické e-mailové kampaně, které rozešlou e-mail uživateli na základě
jeho aktivity na webu. Lze si tak například připravit e-mail, který se rozešle
uživateli 3 dny po tom, co navštívil stránku konkrétního produktu. Můžeme ho
vybídnout k nákupu nějakou slevou či mu nabídnout další komplementární
produkty.

To už může být zajímavé zpestření e-mailových kampaní, co
říkáte?

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací