Záludná past firemních webů na 14 písmen

Znáte největší past firemních webů na 14 písmen? My jí říkáme interní slepota. Přichází nepozorovaně, ale naštěstí není smrtelná a dá se dobře léčit.

Krátké shrnutí článku pro netrpělivé: pěkný banner a líbivé texty už vážně dávno nestačí! V obsahu webu se hraje mnohem zábavnější hra, která může váš business posunout o desítky i stovky procent.

 

počítač

 

B2B i B2C weby potřebují víc než pěkné texty

Jako majitelé, manažeři i specialisté děláme pro své firmy maximum. Jsme na 100 % zabráni do jejich úspěchu, obchodní strategie, vylepšování produktů i služeb... o firmě i její nabídce denně přemýšlíme i mluvíme... To hlavní, co bychom pak při práci s obsahem na webu potřebovali – totiž vidět ho nezaujatýma očima cizího návštěvníka - však nemáme šanci zažít. Nikdy jindy než v den nástupu do firmy už nebudeme cizí člověk.

„To jsme vůbec neviděli... to nás nenapadlo...,“ říkají nám klienti, když na obsah jejich webu vytvoříme detailní analýzu ve spolupráci se zkušeným obsahovým specialistou. Jeho oko dokáže vynahradit právě to, co lidem uvnitř firmy chybí. V odstupu a nadhledu spojeném se zkušenostmi ze stovek webů leží obrovský obchodní a marketingový potenciál. Dokážete-li ho využít, může se váš web stát o mnoho efektivnějším obchodním nástrojem, než doposud.

7 otázek, které prověří obsah vašeho webu

Pro webové obsahy našich klientů zpracováváme v AITOMu systematickou analýzu. Jejím výsledkem jsou doporučené konkrétní kroky a jejich očekávaný přínos pro business.

Zjednodušeně řečeno se na obsah každého webu díváme ze 7 pohledů:

1/ Jsou texty v souladu s ostatní firemní komunikací?

Nebo jinak: mluví váš web stejnou řečí jako vaše maily, propagační materiály a obchodní prezentace? Jsou všechny ze stejného hnízda a tvoří dohromady jeden celek?

Nejde jen o tykání / vykání, spisovný / nespisovný jazyk, ale o celkovou „zprávu“, kterou texty o vaší značce vysílají do světa. Jaký máte vztah k zákazníkům, jakým hodnotám věříte a co může člověk od objednávky u vás čekat? Nemusíte si pořizovat stostránkový komunikační manuál, abyste dokázali firemní komunikaci sladit. Stačí pár dobrých otázek a poctivých odpovědí.

2/ Je obsah vašeho webu srozumitelný a vede ke konverzi?

Není nic smutnějšího než uživatel, které jsme upoutali, přivedli pracně na web a po 20 sekundách ho vidíme zmateného odcházet. Nedozvěděl se, co má hledat a dělat, tak jde někam, kde mu to řeknou jasněji.

Umění dobrého obsahu leží na hranici mezi „zaujmout“ a „nezahltit“. Potřebujeme toho napsat tak akorát - ani moc ani málo a v pravou chvíli vést zákazníka ke konverzi. Někdy i jen pár chytrých úprav přinese velkou změnu.

3/ Dává obsah webu dostatek důvodů k objednávce nebo jiné akci?

Nezbývá než testovat a ptát se. Vážně neuvěřitelně mnoho webového obsahu stojí na prodejních argumentech, které ve skutečnosti nezabírají. Co za důležité považujeme my, totiž ještě nemusí být tím, co za důležité považuje zákazník.  Tady se obsah opět zblízka potkává s obchodní a marketingovou strategií. Nikdy nefunguje sám o sobě. Vyhmátnout ta správná lákadla a dobře je popsat chce sice trochu úsilí, ale na konci čeká sladká odměna.

4/ Odpovídá obsah webu na obavy a otázky vašich cílových skupin?

Víte, co vážně ještě nikdy nikdo nedokázal sám vymyslet? Co se zákazníkům doopravdy honí hlavou. Jaké problémy řeší, co potřebují a čeho se obávají. To totiž vymyslet vážně nejde!

Trocha telefonů a mailů s několika typickými zákazníky vám přinese víc odpovědí než tým nejchytřejších specialistů. Pár hodin času místo drahých analýz a víte, co napsat. Dokáže-li váš obsah vyvrátit obavy všech vašich cílových skupin, jste o míli blíž k cíli.

5/ Respektuje webový obsah SEO pravidla?

Stručně řečeno – vychází z analýzy klíčových slov a využívá všechny možnosti, jak se zalíbit vyhledávačům? I na to existují jednoduché nástroje, které je škoda pořádně nevyužít. Raději dřív než později.

6/ Titulky a podtitulky – dělají, co dělat mají?

Titulky jsou tím prvním, co návštěvník na webu čte. Bohužel často i tím posledním.

Lákají ty vaše k dalšímu čtení? Jsou dost konkrétní, aby nenutily návštěvníka dlouho přemýšlet nebo ho nezaváděly? Vypadají jako z jedné hlavy?

Některé obsahové analýzy začínají právě od titulků. A vědí, proč.

7/ Je obsah čtivý a bez chyb?

Čtete správně. Stylistiku, slovosled, pravopis, pomlčky a velká písmena vážně řešíme až v posledním kroku. Až když je na webu vše na svém místě a víme, proč to tam je, dává smysl řešit, jak vše co nejlépe vyjádřit. Pěkné texty totiž samy o sobě ještě nikomu objednávky nepřinesly.

Chcete se poradit o obsahu svého webu a posunout svou obsahovou strategii o krok dál?

 

CHCI VĚDĚT VÍC

Zpět na články