Youtubeři mohou nakopnout váš marketing

Všichni jsme zaregistrovali boom Youtuberek a Youtuberů, klasický blog už tolik netáhne, respektive nastupující generaci ne. Proč?

Čtení je (nejen časově) náročné. Všichni si radši sednou a zhlédnou video, které jim ukáže, co dělali jiní předešlý týden, co si koupili na sebe a jakou kosmetiku zrovna používají. Tento trend se netýká jen vlogů (VideobLOGů) na Youtube. Stejným způsobem sledují mladí lidé profily svých oblíbenců na Instagramu, s tím rozdílem, že na Instagramu dominují fotografie.

Není vloger jako vloger

Vlogy nejsou jen doména žen

Nejmladší uživatelé internetu tímto způsobem vlastně žijí svůj život, představují si, že jsou to oni, žijí jinými životy.  Jednoho dne si řeknou, že mají vlogeři super život, dostávají produkty zadarmo, a začnou točit videa sami. Kvalita ovšem často pokulhává. Vybírejte si tedy „svého“ vlogera či instagramera pečlivě. Na druhou stranu každý někdy začínal a odhadnout potenciál není snadné.

CHCI POMOCI S VÝBĚREM

S vlogery publikum roste

Je důležité si uvědomit, že vloger je především influencer. Mnoho dnešních úspěšných vlogerů začínalo v dětství s amatérským vybavením. S časem rostla jak kvalita videí, tak jejich publikum. Lifestylovým značkám se může vyplatiti vybrat si mladého nadaného vlogera a pěstovat si vztah s publikem dlouhodobě několik let.

Podle čeho vybrat vhodného influencera:

Takto může vypadat typické foto na Instragramu

  • Okruh lidí, kteří vlogera/instagramera sledují. Vyžadujte, aby měl již širší publikum. Řekněme, že širší okruh potenciálních adeptů má.
  • Obsah a zaměření příspěvků. Skutečný a reálný obsah táhne, důležité je koho. Samozřejmě je nutné vybírat influencery, kteří se tematicky věnují vašemu oboru – existují food a fitness vlogeři, blogeři,  kteří se věnují módě, kosmetice, lifestylu ale i konkrétním sportům.
  • Cílová skupina vlogu/Instagramu. V případě, že prodáváte domy, asi těžko natočíte video s 13letou vlogerkou, která má cílovou skupinu v náctiletém horizontu. Druhým extrémem je případ, kdy prodáváte finanční produkt a snažíte se proniknout na Instagram. Udělejte si obrázek o cílové skupině – přečtěte si komentáře.

V AITOMu vybírá influencery ke spolupráci expertka na sociální sítě Lucka. V posledních měsících takto propagujeme lahvičky na pití Equa. Jaké jsou její zkušenosti:

„Výběr vlogera či instagramerů je extrémně důležitý. Během posledního týdne mi napsalo přibližně 10 vlogerek/vlogerů, zda bych jim neposlala lahvičku, že udělají recenzi na svůj YouTube kanál. Říkám si super, je zájem, o našich produktech se mluví. Po zhlédnuté prvních videí mi spadla brada. Fakt, že někdo má YouTube kanál, neznamená vůbec nic. Počet odběratelů téměř také nic. Počet zhlédnutí dejme tomu. Na co se dívejte, jsou komentáře.

Z komentářů vyčtete oblíbenost kanálu, jací lidé ho sledují a jak na ně působí. V případě, že to komentují přátelé, nejsou komentáře relevantní. Stejně tak jejich výměna. Já odebírám tebe, ty odebírej mě a budeme si vkládat kladné komentáře a chválit se, jak jsme dobří.“

Co může spolupráce s influencery přinést?

S influencery jsme na Labeloo začali spolupracovat v létě 2015, první společné kampaně se rozběhli v červenci. Návštěvnost z odkazujících stránek se od počátku spolupráce zvedla o téměř 93 %. Takto vypadá srovnání návštěvnosti z odkazujících stránek:

Srovnání návštevnosti

Za poslední půl rok přichází na e-shop více uživatelů a jejich návštěvy jsou relevantnější:

Popularita se projevuje i na tržbách:

Od počátku spolupráce (od 1. 7. do 31. 3.) se zvýšily tržby obchodu o 83 %. Z odkazujících stránek přichází téměř čtvrtina objednávek.

Obchodní výsledky spolupráce

Trendy sociálních sítí, YouTube a Instagram jasně ukazují, že táhnou lidi, ne značky. Použít YouTube kanál pro marketing a nemít známou tvář nebo zajímavý obsah, je nesmysl. Lidé se chtějí dívat na hezké líbivé obrázky nebo videa. Na tento trend už existují i parodie. Například zpověď partnerů slavných instagramerek „I am Instagram husband“, kdy se muži svěřují, že kvůli hezkým fotkách už nežijí jako dřív.

Zkušenosti s blogery/vlogery a odhadnutí potenciálu, nepoznáte na první pohled. Nejste si jistí vhodným výběrem kandidátů na spolupráci nebo nevíte, jakou odměnu jim dát? Ozvěte se nám. Pomůžeme vám vybrat vhodný kanál a zjistíme komunikace s influencery.

CHCI SVÉHO INFLUENCERA

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací