Víkendové konferencování – SEOrestart a (vs.) BarCamp Brno

Poslední víkend se nesl ve znamení hledání inspirace na dvou konferencích. V pátek jsem s kolegy navštívil SEOrestart a už ani nevím, kdy jsem se takto naposledy těšil na přednášku na „své“ VŠE. A druhý den brzy nad ránem jsem vyrazil směr BarCamp Brno. Na následujících řádcích se pokusím ze svého čistě osobního pohledu porovnat obě konference, vyzdvihnout okamžiky, které předčily mé očekávání a které ho naopak nedosáhly.

Co jsem si tedy chtěl z konferencí odnést?

Od pátečního SEOrestartu jsem očekával trochu té inspirace a nastínění nových trendů v on-line marketingu. Naopak na BarCamp jsem vyrážel s tím, že uslyším mnoho zajímavých příkladů z marketingu a budu si z nich moci vzít to nejlepší a inspirovat se jimi pro naše další projekty.

A jaké to podle mě bylo?

Ještě na úvod by se slušelo smeknout před organizátory obou akcí, vše běželo tak, jak mělo. Počínaje tokem informací směrem k návštěvníkům přes výtečné občerstvení (dost jsem to v neděli při běhání pocítil :)) až po harmonogram přednášek. O pauzách bylo vždy možné popovídat s přednášejícími a dopídit se doplňujících informací.

A teď už přímo k věci. Začnu SEOrestartem

Kdybych o SEOrestartu psal hned druhý den, asi bych byl kritičtější, ale jak se mi informace rozležely a teď si znovu pročítám své heslovité poznámky, uvědomuji si, že byly vyřčeny zajímavé a inspirující myšlenky.

Jak Honza Tichý se „Světem bez vyhledávačů“, tak Zdeněk Dvořák s linkbuilderem nové doby i Martin Matějka s chytrým linkbaitingem mě donutili přemýšlet o věcech trochu jinak. Martin tedy ukázal, že musíme hlavně přemýšlet. A chodit víc do hospody. :)

Několikrát bylo zmíněno, jak je důležité poznat svoji cílovou skupinu, pochopit, jak přemýšlí, na jaké emoce nejvíce reaguje. K tomu se rozhořela polemika, zda-li je lepší „naučit pekaře on-line marketing, nebo markeťáka péct“. Většinovým názorem bylo zasvětit interní zaměstnance do tajů on-line marketingu a marketingový specialista by vystupoval v roli konzultanta a školitele.

Přednáška Štěpána Škroba, produktového manažera Seznamu, byla nejtechničtější a nejzábavnější. Odnesl jsem si z ní s nadsázkou dvě věci – to, že je vše jednoduché, a utvrzení v tom, že se weby mají dělat pro lidi a ne vyhledávací roboty.

Závěrem Marek Prokop nadnesl několik myšlenek a mohlo se jít na afterparty o nich hluboce polemizovat.

4.45 budíček a hurá do Brna

BarCamp začal rozpačitě, úvodní přednášky mi kromě seznámení se spolusedící nedaly takřka nic. Bohužel jsem zjistil, že jsem si nevybral zrovna ty nejlepší. Poté jsem si šel poslechnout, jako on-line „markeťák“, přednášku o testování aplikací a určitě můžu doporučit zajít i na prezentace lehce stranou vašeho oboru. Dá vám to jiný náhled na věc a myslím, že to může jedině pomoci.

Po obědě – Mára si dost pochutnal – jsme si s Jindrou F. zašli poslechnout, proč nedělat malé e-shopy. Shodli jsme se, že nám z toho vyplynulo nedělat e-shopy, když nevím nic o podnikaní, marketingu a obchodu. Následovala poutavá přednáška Romana Hřebeckého, určitě doporučuji si ho jít někdy poslechnout, která jen potvrdila myšlenku z pátku, že marketér by měl být především v pozici externího konzultanta a především ukazovat firmě cestu.

A to nejlepší nakonec. Při přednášce Michala Janíka jsem si poznamenal několik nápadů pro naše weby i se inspiroval pro další marketingové kroky.

Slovo závěrem

Nakonec jsem byl velmi rád, že jsem obě akce navštívil, oba dny jsem si užil. A to i přesto, že moje očekávání, možná místy přehnaná či mylná, nebyla naplněna na 100 %. Například na BarCampu bych uvítal delší diskuze na úkor přednášek vystupujících, většina nejzajímavějších informací padla právě na konci každé prezentace.

Shrnutí samotného SEOrestartu si můžete přečíst v dalším článku do kolegy Michala.

David Ptáček

Zpět na články