Ušetřete čas a peníze s reportingem - plně ho automatizujte

Asi to znáte. Potřebujete zjistit, jak si jako firma stojíte v rámci marketingových aktivit, jestli to, co děláte, má nějaký smysl, a jestli se to vůbec vyplatí. Bez dobrého reportingu se nepohnete dál. Ale kde na něj brát pořád čas? Podle toho, v jaké jste pozici, pravidelně řešíte úroveň detailu informací, které hledáte. Ředitel nebo majitel firmy se v marketingu zajímá hlavně o to, jestli investice něco přinesly a kolik toho bylo. Jaká je vlastně návratnost investovaných prostředků? Marketingový specialista zase hledá v datech vzorce chování návštěvníků, co funguje a proč, který kanál je nejlepší, jak dobře funguje web a spoustu dalších věcí. Tyto informace jsou kriticky důležité pro správné rozhodování o dalším směřování firmy (minimálně v marketingu). 

Problém ale nastává, když získat odpovědi na tyto otázky trvá pokaždé nemalé množství času. Je nutné manuálně klikat v mnoha systémech a pracně třídit data na jedno místo. Každý měsíc, někde každý týden, tak firmy mrhají svými zdroji na opakovatelnou manuální práci. Bohužel, i v dnešní době je to pro mnoho firem běžná praxe. Marketingoví pracovníci tráví v lepším případě jednotky hodin, v horším i desítky hodin sestavováním reportů pro šéfa, který hledá odpovědi na různé otázky a chce mít přehled, jak se vše vyvíjí. 

Řešením je chytře nastavený automatický reporting. Ušetří vám spoustu času a potřebné informace z něj získáte rychle a přehledně. Jak na něj?

Typické příklady z praxe

V B2C se firma typicky zajímá, jaké je v marketingových aktivitách PNO (podíl nákladů na obratu). Marketingový specialista tak musí zkoumat konverze v Google Analytics, porovnávat data o tržbách z e-shopového systému, projít reklamní výdaje v Google Adwords, Skliku a Facebooku, zkontrolovat náklady na e-mailingový nástroj a nezapomenout na náklady na jeho čas/případně náklady na agenturu. Nástrojů však může být mnohem více (např. Linkedin, HotJar, Collabim, MarketingMiner, a spousta dalších). Data pak vloží do Excelu a začne počítat. A to jde pořád jen o odpověď na jednu otázku. Když hledá např. vzorce chování z jednotlivých zdrojů, tráví hodiny klikáním v Google Analytics a přípravou prezentace pro vedení firmy.

V B2B jde zase o to, aby firma věděla, kolik ji stojí lead, jaké zdroje návštěvnosti jsou nejefektivnější nebo které stránky jsou nejdůležitější před konverzí. Může si třeba také vyhodnocovat dlouhodobější ROI a analyzovat, jaká je dlouhodobá hodnota zákazníků z určitých kanálů nebo kampaní. V podstatě je nutné propojit data z marketingu a obchodu, jinak je firma slepá.

Řešením je automatizovaný report na míru

V AITOMu proto našim klientům zavádíme plně automatizovaný reporting. Ten jim pomocí přehledných dashboardů odpovídá na nejtypičtější marketingové otázky a šetří jim tak spoustu zbytečné práce. Reporty tvoříme v Google Data Studiu a propojujeme všechny placené reklamní systémy a nástroje, které klient využívá. Doplňujeme zároveň cenu interní práce nebo práci marketingové agentury, aby čísla byla opravdu přesná. S marketingem/obchodem a vedením firmy si definujeme, na jaké otázky chtějí znát odpověď, co sledují nebo pracně počítají a my následně vytvoříme report na míru. Můžeme tak propojit kterákoliv firemní data, ke kterým dostaneme přístup.

Management i oddělení marketingu/obchodu má tak přehled v reálném čase (report je přístupný kdykoliv online), jak si firma stojí, marketingoví specialisté mohou věnovat svůj čas hledání zajímavých insightů v reportech a díky tomu správně rozhodovat. Uvnitř reportu lze interaktivně filtrovat např. podle data, zdrojů návštěvnosti nebo typu zařízení. Abyste měli představu, jak takový report může vypadat, přikládám obrázek automatizovaného reportu nejmenovaného klienta.

report

A co vy? Pálíte zbytečně čas, nebo už máte automatizaci reportingu vyřešenou? Rádi vám s ní pomůžeme a vytvoříme pro vás automatický reporting na míru. 

Rezervujte si úvodní konzultaci zdarma, těšíme se na vás.

 

CHCI AUTOMATIZOVANÝ REPORT

Zpět na články