Únor 2018: Letem internetem

V únoru jsme pro vás zachytili novinku v měření na Facebooku, nový formát z dílny Seznamu a také tematickou infografiku a tip, jak si poradit s olympiádou v marketingu.

Sklik představil novou kombinovanou reklamu

19. února představil Sklik nový formát reklamy pro obsahovou síť. Novinka umožní zadat do systému různě dlouhé texty a rozměry obrázků. Výsledná reklama se pak automaticky sestaví podle zařízení. Takto bude vypadat stejná reklama v různých zařízeních:

Kombinovaná reklama od Seznamu Kombinovaná reklama od Seznamu

© Seznam

PPCčkaři ocení, že kombinovaná reklama je kompatibilní s konkurenčním Google AdWords (konkrétně s formátem Responzivní reklama). Pomocí formátu csv. lze kampaně importovat.

Detail najdete na blogu Seznamu. Nový formát rozhodně vyzkoušíme a připravíme pro vás případovou studii.

Facebook mění metriku dosah příspěvků

V polovině února přišel Facebook se změnou ve svých metrikách. Respektive vyvinul přesnější algoritmus. Většina analytiků panikařila, protože jim dramaticky klesl organický dosah příspěvků.

Ještě nějaký čas budou v Insight k dispozici obě metriky. Můžete si tedy porovnat, jak moc s vašimi výsledky změna zahýbá.

Únorové novinky na Facebooku

© Facebook

Spolu s novým výpočtem představil Facebook také redesign Page Insights pro mobil. Na první dobrou uvidíte:

  • Obecné výsledky (like, dosah, engagement)
  • Výsledky posledních příspěvků
  • Aktuální přehled engagementu stránky

Více najdete na Facebooku.

Marketing v době olympiády

Většina značek si chce během olympiády trochu přihřát polívčičku. Pozor na to, to smějí jen oficiální sponzoři.

Slovo olympiáda, znak kruhů i kombinace barev – nic z toho ve své propagaci nesmíte použít. Dokonce nesmíte ani zveřejnit fotografii sportovce s gratulací. Pokud chcete formálně pogratulovat například Ester Ledecké k fenomenálnímu výkonu, musíte mít souhlas Českého olympijského výboru.

Článek je sice starší, připravila ho Petra Dolejšová v době letních her v Riu, ale pravidla stále platí. Více zjistíte zde.

Infografika: Jak slaví Valentýn Češi

Celý únor na nás všechny útočí výzvy k nákupu čokolád, kytic a tak dále. Prostě Valentýnu se nevyhnete.

Portál Picodi.com se dotazoval zákazníků, jak to oni vidí s Valentýnem. Zjistíte třeba, že nejdražší dárky dostávají zamilovaní v Hong Kongu nebo že nejpopulárnějším dárkem, po kterém ženy touží, jsou květiny.

Jak slaví Češi valentýn?

© Picodi.com

Zpět na články