Udělejte z koncového zákazníka nejdůležitějšího člena týmu

Neexistuje mnoho nástrojů, které by nám s minimálními náklady pomohly vytvořit TOP web. Posunout jednou akcí výsledek o několik kroků dopředu. Přímé dotazování u koncového zákazníka je rozhodně jedním z nich a když ho dobře využijeme, ušetří mnoho peněz, času i slepých uliček. Čistě z pohledu cena/výkon těžko hledá konkurenci. A to platí pro B2B i B2C zákazníky.

Zatímco u kamenných prodejen je možné využít osobní kontakt, u tvorby webu tuto možnost máme málokdy. A tak v AITOMu pravidelně bereme do ruky telefon a ptáme se na názor těch, pro které web stavíme. Během krátkého času máme na stole soubor podkladů, které bychom sami těžko vymýšleli.

Proč tedy telefonický průzkum nepoužívá každý, když je tak efektivní? V agenturách se k němu totiž váže jeden paradox. Všichni vědí, jak je dobrý, ale málokdo ho opravdu dělá. My v  AITOMu víme, že dobrý průzkum chce tři věci: zkušenosti, odvahu a promyšlený proces. Nic z toho nám nechybí.

Navrhneme vám ho využít, když:

  • přicházíte na trh s novým produktem či službou
  • chystáte se na redesign webu
  • přicházíte s inovací a chcete ji doladit podle cílových zákazníků
  • klesá vám tržní podíl a hledáte důvod

Nevíte, jestli je pro váš projekt telefonický průzkum vhodný? Poradíme vám.

CHCI KONZULTACI

Průzkum není nezávazné klábosení

Cílem telefonování je jednoduše řečeno zjistit, jak zákazník přemýšlí, a promítnout to do podoby webu. Z pohledu wireframu, UX, designu nebo copy. Zapojit koncového zákazníka do tvorby stránek jako hlavního hráče.

Zní to jednoduše, ale i v AITOMu jsme k tomu museli před lety dojít. Zjistit v praxi, že v řetězci agentura-klient-vstupní studie-skvělé nápady-báječné provedení… nám chybí zásadní článek – jak to doopravdy vidí koncový uživatel. Bingo.  Vzít telefon a zavolat mu? Že by to bylo tak jednoduché? Vlastně ano, když máte, jak víme… zkušenosti, odvahu a dobře nastavený proces. 

A tak v AITOMu prostě bereme telefon do ruky a pomocí vlastní metodiky se ptáme přímo těch, kteří budou vznikající web využívat.

  • Co vlastně na webu hledáte? Je to opravdu to, co si myslíme?
  • Co vás motivuje objednat a co odradí?
  • Co vám na webu překáží a co chybí?
  • Podle čeho jste se rozhodl stát zákazníkem této firmy?

Pár jednoduchých strukturovaných otázek vnese zpravidla do tvorby webu úplně nový pohled. Výsledky zpracujeme do přehledné studie, ze které vyplyne:

  • Co je pro koncového zákazníka opravdu podstatné
  • Jak tomu přizpůsobit wireframe, design, copy nebo další složky
  • Jak navrhnout komplexní online strategie

Nárůst výkonu o desítky %? Vážně stačí vzít do ruky telefon?

Telefonický průzkum nás v AITOMu baví. Dozvíme se věci, které by nás samotné těžko napadly. Sice víme o webech (skoro) vše, ale jednoduše víc hlav víc ví. Zvlášť když jsou to hlavy, pro které web děláme.

Typickým příkladem byla tvorba webu známého vztahového poradce. V původním návrhu jsme stránky designovali na více než 10 oblastí, se kterými kouč svým klientům pomáhá. Zaměřili jsme se na komplexnost jeho nabídky a hledali cestu, jak ji promítnout do nového wireframu. A telefonický průzkum? Vyvedl nás z omylu. Zjistili jsme, že 90 % návštěvníků webu hledá pouze jednu ze dvou věcí – profil poradce a skype konzultaci. Přizpůsobili jsme tomu wireframe a množství poptávek se násobně zvýšilo. Tak jednoduché, ale sami bychom na to nepřišli.

U prodejních webů našich klientů se zase často setkáváme s tím, že se koncoví zákazníci bojí redesignu stránek, na kterých jsou zvyklí nakupovat. Pak se vyplácí ptát se do hloubky a dobře vážit každou změnu.

  • Co přesně na stávajícím webu vám vyhovuje a nechcete o to přijít?
  • Co byste řekl, kdybychom přidali službu...
  • Jak vnímáte nápad přesunout tuto funkci nahoru... ?

V myšlenkách vašich zákazníků se často skrývají úplné poklady. Nenechte je ležet ladem, mohou vás posunout o pořádný kus dál.

CHCI PROVÉST PRŮZKUM

V AITOMu vám zdarma zpracujeme studii, zda je pro váš projekt telefonický průzkum vhodný a jak ho nejlépe využít.

Zpět na články