Triky, jak budovat brand online

Ve čtvrtek 17. března proběhl druhý ročník konference BRANDstorming věnovaný čistě tomu, jak vybudovat a udržet silnou značku. AITOM nejen, že byl u toho, ale také na konferenci přednášel.

Celý den jsme poslouchali skvělé řečníky, kteří mluvili o svých tricích, jak na brand. Jednou z nejzábavnějších kampaní, o kterých jsme slyšeli, byla ta na Popradskou kávu. Podívejte se sami, jak bojovali marketéři ze Zaraguzy s předsudky vůči nezajímavé značce:

Nemohli jsme si ale jen dělat celý den legraci z hipsterů, zlatokopek nebo manažerů. Takže na řadu přišla i vážnější témata.

Jak neztratit brand při vývoji webu

Daniel přednášel o tom, jak na web, aby během vývoje značka neztratila tvář. Základem je kvalitní zadání s brandmanuálem, kterého se budou všichni vývojáři i kreativci striktně držet. Na druhou stranu je někdy nutné sáhnout po kompromisu, protože ani sebelepší brand nesmí omezit funkčnost stránek. Jak tedy postupovat, aby se brand neztratil a zároveň web šlapal, jak má?

Co klient webové agentury může ovlivnit, aby se mu při vývoji webu brand neztratil? Klient může zasáhnout do výběru agentury, může ovlivnit zadání projektu a následně může také vstupovat do realizace. V prezentaci bylo představeno několik případových studií, podívejte se sami:

10 tipů, jak může e-hop budovat svou značku

Podle výzkumu agentury LoveBrand značka pomáhá firmě víc vydělávat. Pracovat se značkou a investovat do ní se tedy vyplatí i malým e-shopům. Není nutné, si hned najímat drahé agentury, Matez Jindra radil, jak budovat značku. Začátek zvládnete i sami, stačí jen mít nadšení, věnovat se značce i zákazníkům a hlavně pracovat na značce dlouhodobě a trvale.

Jak budovat značku pomocí online reklamy

Dobrý způsob, jak podpořit brand online je samozřejmě reklama. Zuzana Bergrová představila několik případových studií a pověděla nám víc, o tom, jaké reklamní formáty dobře fungují a co je naopak ztráta času. Je důležité si uvědomit, že jak kampaně na podporu značky, tak kampaně na podporu prodeje, by měly vycházet ze stejné myšlenky a brandmanuálu. V zásadě jediný rozdíl je v tom, jaké výstupy měříme.

V kampaní zaměřených na brand vyhodnocujeme: Engagement / návštěvnost webu / Míra prokliku / Brand awareness / Image / Vnímání značky / vztah s komunitou

U kampaní za měřených na výkon měříme: prodej, lead, stažení, akce na webu / optimalizace na základě konverze apod.

Při výběru vhodného kanálu vyhodnocujte tyto vlastnosti:

  • Visibilita
  • Inscreen zásah
  • Engagement (neboli to jak moc mohou uživatelé interagovat)
  • Message delivery

Hodně se mluvilo především o videu – podívejte se znovu na kampaně Popradské kávy, které jsem zmínila v úvodu, které viděly stovky tisíc lidí.

Několik důvodů proč zvážit video reklamu k podpoře brandu:

  • 25% uživatelů do 44 let konzumuje YouTube denně
  • 3x vyšší míra prokliku
  • Vyšší visibility time: 5 - 30 sekund, oproti cca 1 s u klasického display reklamy
  • Umožňuje doručit emoce, příběh, vysvětlit produkt
Zpět na články