Jak získat zpětnou vazbu od zákazníků efektivně?

Do České republiky přichází nová aplikace na hodnocení podniků a jejich zaměstnanců. Jak se osvědčila jinde ve světě a co přesně může přinést vám?

Víte, že 67 % zaměstnanců dostane raději pochvalu než finanční ohodnocení? Proč jim tu pochvalu nedopřát. Mnoho manažerů se ovšem nepohybuje v každodenním provozu, a proto pokud patříte mezi ně, můžete mít poměrně zkreslené představy o tom, kdo si skutečně pochvalu zaslouží. Nová aplikace Staffino nabízí řešení, jak být fér.

Logo StaffinoV každém podnikání je pro úspěch spokojenost zákazníků zásadní. V nebližších týdnech proto i v AITOMu budeme spouštět Staffino, abyste mohli říci, jak se vám spolupracuje s jednotlivými lidmi v týmu. Staffino jsme si vybrali kvůli dobrým výsledkům na Slovensku i referencích českých firem, které s aplikací začínají.

CHCI VĚDĚT O APLIKACI VÍC

Nechte své zákazníky hodnotit personál

Aplikace umožňuje zákazníkům v reálném čase hodnotit servis, jejich komentáře se obratem zobrazují přímo majiteli nebo příslušnému manžerovi a ten na ně můžete přímo reagovat. Zákazníci mohou hodnotit nejen přístup konkrétního zaměstnance, mohou vás ale upozornit i na nedostatky přímo v provozovně, navrhovat zlepšení, prostě mohou jakkoli okomentovat služby.

Do aplikace je nutné se zaregistrovat, čili každé hodnocení, na rozdíl od hodnocení na sociálních sítích, kde to tak často být nemusí, pochází od reálné osoby. Aplikace vznikla na Slovensku, a je velmi populární. V roce 2014 zvítězila v soutěži StartupAwards.SK. U nás už se aplikace dostala do vysílání televize:

 

Jaké výsledky má Staffino na Slovensku:

  • denně chodí okolo cca 350 zpětných vazeb, z toho cca 70 % je pozitivních
  • cca 12 tis. uživatelů na webu (leden 2016)
  • aplikaci používá více než 2 tis. firem

Jak vypadá hodnocení Jak vypadají komentáře

Jak může hodnocení zákazníků ovlivnit podnik?

  • Firmy, které pravidelně dávají najevo uznání, dosahují o 14 % vyšší produktivity práce
  • Firmy, které mají systém odměn a uznání, mají o 23 % nižší fluktuace zaměstnanců
  • Zaměstnanci, kteří dostávají pochvaly, mají méně problémů s frustrací
  • 70 % lidí nakoupí i na místě, kde nebyli spokojeni, pokud jejich stížnost vyřešili a brali ji vážně
  • 55 % zákazníků si za dobré služby a zákaznický servis rádo připlatí
  • Aplikace může nahradit drahé a neefektivní dotazníky

Kdo už v ČR aplikaci používá?

Podle firem, které už aplikaci využívají, převažují pozitivní hodnocení nad negativními. Jak jsou s aplikací spokojení?

  •  Oxalis čaj & káva

„Staffino je pro nás nástroj pro přímou komunikaci s našimi zákazníky. Mohou zde sdělit, co se jim líbí i nelíbí, co jim chybí a nám tak poskytnou objektivní zpětnou vazbu. Jsou to poznatky, které od stolu z kanceláře nezjistíme nebo je vidíme zkresleně.“ Helena Mertová

  • Restaurace Ostrovní v Praze

„První den, kdy jsme Staffino spustili, bylo vtipné obsluhovat hosty. Seděli u stolu s telefonem, na displejích jsem viděl jen Staffino a říkám si: „Páni, to se to chytlo velice rychle“. Pak jsem si hlídal hodnocení a většina do toho šla spíš ze zvídavosti, chtěli se podívat na to, co to vlastně je.“ Tomáš Rosputniak

  • Cafe Louvre

„Peníze jako odměna fungují, ale ne vždy. Jedna z motivací je si s „pochváleným“ promluvit o tom, že si ho vážíme a počítáme  s ním i do budoucnosti a ocenění prezentovat i  před jeho kolegy. Zní to jako klišé, ale funguje to.“ René Smelík

 VYZKOUŠEJTE SI APLIKACI ZDARMA

Zpět na články