Srovnávače Zboží.cz a Nákupy Google

V dalším díle o srovnávačích jsme si pro vás připravili přehledné informace o možnostech a funkcích známých srovnávačů jako Zboží.cz a Nákupy Google. K čemu slouží a proč je využít?

Zboží.cz: čistý design ale chybějící funkce

Zboží.cz sazí především na responzivní design, který je velice čistý a bez zbytečný reklamních formátů. Pokud se díváme na srovnávač Zboží.cz z pohledu běžného uživatele není příliš přehledný. Oproti Heurece je složitější dohledat požadované zboží, navíc již zmiňovaný Heureka nabízí navíc recenze od zákazníku, které na Zboží.cz chybí.

Většina eshopu stále prakticky vůbec nevyužívá možnosti nastavení aukční nabídky a to i přesto, že cenová optimalizace vám pomůže razantně zvýšit tržby! Podle hlavního manažera služby Zboží.cz Milana Šmída se vyplatí být na prvních 5 pozicích, údajně těchto 5 pozic obsáhne až 70 % všech prokliků.

náhled srovnávače zbozi.cz

Další velká nevýhoda je ta, že zboží nepřidává automaticky nové značky do třídění dle značek. V každém případě je nezbytný prohlížeč, který e-shopům dokáže přivést spousty spokojených zákazníků. Samotná registrace a spuštění feedu na Zboží.cz je velice jednoduchá.

Nákupy Google: pro e-shop nezbytné

Google nákupy jsou dnes již dnes nezbytné pro fungování úspěšného e-shopu. Práce s Google Nákupy je o něco složitější než se Zbožím či Heurekou, ale určitě přináší značný užitek. Produkty se zobrazují jak přímo na Google Nakupy, kde jsou prokliky zdarma, tak ve vyhledávaní Google, kde již jsou prokliky placené. Feed (náhled produktu) pro Google Nákupy nám poslouží hned několikrát, a to pro nákupy, PLA (product listing ads) a také pro dynamický remarketing.

 Nákupy Google náhled  

Jak funguje dynamický remarketing

Dynamický remarketing je něco jako nám známy běžný remarketing, ale nese s sebou jistá vylepšení. Umí se propojit se systémem Google Adwords a Google nákupy.  Princip dynamického remarketingu je jednoduchý, zákazník si na e-shopu prohlíží produkty, ale nenakoupí. Prostřednictvím bannerů se mu poté různě na webu konkrétně prohlížené zboží zobrazuje, čímž se uživateli připomíná. Pro nastavení dynamického remarketingu je potřeba pouze nasadit upravený „remarketingový“ kód a mít funkční inzerci v Google nákupech.

Seřazení na srovnávači Google Nákupy

Hlavní přednosti Google Nákupů

  • Atraktivní obrázek

Obrázek prezentuje produkt, takže určitě nepodceňujte kvalitu fotografii, jelikož zákazník nejdříve nakupuje očima a až poté čte texty. Atraktivní fotografie dokáže ovlivnit prvotní rozhodnutí uživatele a poskytne vám náskok před konkurencí.

  • Sdělení produktu

Krátká zpráva se zobrazí po najetí kurzorem na obrázek produktu. Tento faktor je často rozhodující, jestliže zákazník váhá při výběru e-shopu. Toto krátké informační sdělení mu může napovědět, že zrovna jeden z e-shopu má např. dopravu zdarma nebo disponuje jinou konkurenční výhodou. 

  •  Cena

Google Nákupy vás stále srovnávají s konkurencí a proto má cena na výkon kampaní značný vliv. Snížení ceny na úroveň konkurence tak většinou nevede k lepším výsledkům, pro dobré výsledky na Google Nákupy je tedy rozhodně důležité mí kvalitní zpracování zboží (foto a popisek) a dostatečně vysokou cenu za proklik, která vás dostane před konkurenci. V placeném vyhledávání rozhoduje především cena a kvalita prezentace zboží.

Google Nákupy patří mezi 3 největší vyhledávače zboží a určitě vám přinesou navýšení obratu.  Nevíte si rady s nastavením? Kontaktujte nás! 

CHCI PORADIT SE SPRÁVOU

Zpět na články