Rozšířené textové inzeráty: Mají vliv na prokliky?

Určitě si každý PPC specialista všiml, že od 23. srpna se nám rozšířily rozšířené textové inzeráty. Přinesou lepší výsledky nebo se jen Google snaží uštvat konkurenci?

Takto vypadá starý a nový inzerát:

 Porovnání kratší a delší verze inzerce

Výsledky našeho experimentu

Hned jak jsem měla možnost, tak jsem vytvořila experimenty, abych si ověřila, nakolik ovlivní delší texty výsledky inzerce. Bohužel, z časových důvodů jsem měla čas se věnovat jen několika málo kampaním. Zde se budu věnovat 3 obecným, 1 brandové a 1 kampani cílené na konkurenci. Nyní je tomu měsíc, tak se podíváme na první výsledky:

Brandové výsledky

Ukázka výsledků v brandové kampani

Výsledky kampaní cílených na konkurenci

 Výsledky výkonnostních inzerátů

U těchto dvou kampaní si můžete všimnou, že skutečně delší texty zatím jen prospěly. CTR se výrazně zvedlo a CPC se snížilo, čili reklamy získaly více prokliků za méně peněz.

U brandu to připisuji tomu, že inzerce se všemi využitelnými rozšířeními zabírá téměř celou vrchní část výsledků. Navíc, delší texty jsou výraznější než klasické z organiku a nikdo z konkurence na tento brand neinzeruje. 🙂

U kampaně cílené na konkurenci to naopak lze přisoudit tomu, že jejich PPC specialisté ještě neměli čas se přizpůsobit novým možnostem a díky tomu je naše inzerce mnohem výraznější. Prostě říká: „Klikni na mě!“ Je ale jen otázka času, než se rozkoukají a tyto výsledky se opět změní a přiblíží se výsledkům nyní zmíněných obecných kampaní anebo, jak to u kampaní cílených na konkurenci bývá, výsledky budou ještě mnohem horší než u obecně zaměřených kampaní.

 Výsledky obecné kampaně 1. experiment:

Ukázky výsledků rozšířených inzerátů

 Výsledky obecné kampaně 2. experiment:

Ukázky výsledků rozšířených inzerátů

 Výsledky obecné kampaně 3. experiment:

  Výsledky obecné kampaně 3. experiment:

U obecných kampaní je situace momentálně odlišná. Proč? Na vině je konkurečnost.

Na předchozí brandovou a konkurenční kampaň cílí jen omezené množství účtů, které buď nemají konkurenci anebo se konkurence nestihla připravit. U obecných frází tomu tak není. V těchto odvětvích již jsou účty, které aplikovali rozšířené inzeráty. Když vezmeme navíc v potaz skóre kvality, ať už klíčových slov nebo kvality textů, tak to s výsledky zamává.

U těchto obecných kampaní si můžete všimnout, že odchylky zatím nejsou nijak výrazné, a proto si teď nedovolím dělat závěry. Ty vám přinesu až bude více dat.

 Rozšířit inzeráty nebo ne?

Co si z toho zatím vzít k srdci? Pro brandové kampaně nemůžete udělat nic lepšího, než že co nejdříve aktualizujete své inzeráty.

U konkurenčních kampaní zase využijte této příležitosti, kdy ostatní PPC specialisté nestíhají. Máte jedinečnou možnost této situace využít. Bůh ví, kdy se bude opakovat.

U obecných kampaní nečekejte žádné extra zlepšení výsledků, ale rozhodně jim nemůžete nijak výrazně ublížit.

Brzy se těšte na další vyhodnocování výsledků.

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací