Proč potřebujete propojit své on-line a off-line aktivity?

Na tuto a další otázky naleznete odpovědi v následujícím článku od našeho on-line specialisty Michala.

V poslední době jsme byli svědky procesu, kdy kamenné prodejny rozšiřovaly svůj prodejní kanál o internetový prodej a naopak internetové obchody zakládaly pobočky či prodejny. Důvod je v obou případech jasný, zvýšit prodej, zasáhnout větší okruh zájemců, seznámit potenciální zákazníky se svými produkty.

Bohužel v uvedených případech prodejci přistupují k jednotlivým prodejním kanálům zcela odděleně. Své prodejní aktivity rozdělují, místo aby je slučovali a vzájemně propojovali. Nevyužívají tak potenciál, který se jim nabízí. V čem má takové spojení výhodu?

Zákazník, který zvažuje nějaké nákupní rozhodnutí, zjišťuje informace z více zdrojů. Již neplatí dřívější postup, že zákazník uvidí reklamu, jde do obchodu (kamenného, internetového) a zboží si koupí. V dnešním světě již zákazník prohledává množství různých zdrojů, než dospěje k nákupnímu rozhodnutí. Těmi zdroji mohou být jak internetové obchody, tak srovnávače cen, blogy a diskuzní fóra, testy a recenze, sociální sítě, videa a případně kamenné prodejny. Tím zákazník získává velké množství informací a je velice dobře obeznámen o vlastnostech daného produktu. Je tedy zřejmé, že internet významně ovlivňuje nákupní rozhodnutí zákazníka.

Co z toho vyplývá? Že v dnešní době již musejí obchodníci důsledně propojovat své on-line i off-line obchodní aktivity a rozprostřít svoji nabídku celým internetem. Jen tak je možné včas zachytit potenciální zájem nakupujících a seznámit je s vlastním produktem či zbožím, nalákat je a směřovat k nákupnímu rozhodnutí. Jako příklad může sloužit klient provozující e-shop zároveň s kamennou prodejnou. Na e-shopu najdeme kromě zboží pouze stručnou informaci o tom, že se někde nachází kamenná prodejna. Proč však majitel e-shopu nevyčlení celou stranu prezentaci prodejny? Proč se nepochlubí zajímavým interiérem, instalací zboží a nenaláká do prodejny zákazníky? Vždyť taková úprava stránek a vložení fotografií představuje minimální investici. Možná si totiž neuvědomil, že zákazníci si rádi dělají on-line průzkum trhu, než zamíří do kamenné prodejny. Možná to zní banálně, ale takových jednoduchých příkladů nalezneme bezpočet.

Nezájem ze strany klientů o propojení on-line a off-line prostředí svědčí o nepochopení potenciálu internetu. Za minimální náklady můžete znásobit své aktivity v digitálním i v reálném světě, vzájemně je provázat a zvýšit účinnost prodeje. Uvidíte, že se vám to vyplatí!

Autor: Michal Vaníček

Zpět na články