Proč objevit Google Analytics: díl IV.

Tento díl je určen těm, kdo se snaží dovést web k obrazu svému, ale nemají zpětnou vazbu, jak se jim to daří. Na pomoc si přivolejte Google Analytics.

Zvýšila se mi díky nové kampani či změně grafiky návštěvnost, kolik nových návštěvníku na mou stránku přišlo a odkud? Odpovědět umí Google Analytics

Hned v prvních dnech jsem byla zasvěcena do fungování tohoto nástroje. AITOMu je přes analytiku machr David, který má rozhled a rozhodně neztrácí čas. Mimo svou práci píše se svým kamarádem blog o webu a marketingu Ztráta času. Pěkný název, ne že by jeho psaní byla. Při našem školení jsem byla doslova v šoku. Proč? Google o mě ví téměř všechno a o vás taky! 

Používat a těžit z Google Analytics může kdokoliv, je totiž zadarmo. Podrobných návodů, jak propojit Google Analytics s vašimi webovkami, je na internetu hojně, ode mě dnes lehce polopatě. Vstoupíte na stránky Google Analytics a vytvoříte si účet, po dokončení obdržíte sledovací kód, který umístíte do zdrojového kódu vašich stránek. Hotovo? Od této chvíle sbírá Google Analytics data z vašeho webu.

Náhled Google Analytics

Proč potřebujete sledovat data v Google Analytics? Protože vyčmucháte:

  • kolik návštěvníku přišlo na váš web v časovém období, které si zvolíte, za den, měsíc, rok,
  • jak zákazníci reagují na kampaň nebo změnu vašeho webu, porovnáním dvou časových období, např. měsíců,  
  • kdo na váš web chodí, jsou to převážně ženy, muži, jakého věku a z kterého kraje?
  • z jakého zdroje návštěvnosti zákazníci přišli, bylo to přirozeného vyhledávání, placené reklamy, newsletteru nebo Facebooku?
  • jak se návštěvníci chovají, po jakou dobu vydrží na vaši stránce, kam pak pokračují,
  • pokud máte e-shop dozvíte se, kolik z celkových návštěvníků e-shopu u vás ve finále nakoupí.

A to je pouze základní výčet, pro každé podnikání se hodí sledovat jiná data, kombinovat je, a díky tomu najít mezery, které vás brzdí. Google Analytics se budeme věnovat i v dalším díle a to i s praktickými ukázkami!

 

Přečtěte si předchozí díl: Rozklíčujte klíčová slova v Collabimu: díl III.

 

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací