Proč není homepage důležitá?

České e-shopy i webové stránky velmi často přeceňují význam domovských stránek tzv. homepage. Často naopak zapomínají na skutečné prodejní stránky.

V posledních AITOMovinách jsme se ptali, jak význam úvodní stránky vnímáte vy. Překvapili jste nás. Výsledky byly přesně 50:50. Polovina z vás si myslí, že úvodní stránka není ta nejdůležitější – a mají pravdu, opravdu není.

Úvodní stránka není nejdůležitější

Homepage je neprodejní vizitka

Na homepage přichází stále méně zákazníků. Ondřej Ilinčev, jeden z předních českých odborníků na design, uvádí, že v roce 2003 navštívilo homepage v průměru 39 % návštěvníků, v roce 2009 to bylo už pouhých 19 %. Podle našich zkušeností většina firem dbá především na vizáž úvodní stránky.

 „Přitom je to naprostý nesmysl. Většina zákazníků na web přichází z vyhledávání nebo z nějaké proklikové reklamy. V obou případech je ale kliknutí zavede spíše na stránku produktu nebo do nějaké kategorie. Homepage slouží spíše jako vizitka. Na základě hezké vizitky ale nenakoupí nikdo,“ upozorňuje Tomáš Odl.

Homepage říká, co děláte

Z domovské stránky by měl uživatel především zjistit, kdo jste, co nabízíte a kde lze službu či produkt koupit. I její design má své zákonitosti a mluví do něj trendy.

Domovská stránka má zaujmout, podobně jako výloha v kamenné prodejně, ale skutečně prodat má až produktové stránky a jejich texty, ty si můžete představit jako regál a prodavače. Až text nebo prodavač vám vysvětlí, v čem jsou benefity produktu.

Většina uživatelů používá úvodní stránku jako rozcestník. Velmi rychle odchází za produktem či službou, která je pro konkrétní uživatele atraktivní.

Veďte uživatele co nejrychleji pryč

Pozorujeme ještě další trend. Úvodní stránka postupně přestává plnit konverzní cíle (tedy odeslání objednávky, nákup, poptávku, registraci k zákaznickému programu a podobně). Naopak konverzní poměr roste u stránek s nabídkou služeb či přímo produktových stránek.

Tento trend je potřeba reflektovat v celém designu stránek a v jejich navigační struktuře. Je nutné z homepage uživatele navést na problematiku, která jej zajímá. A soustředit se na atraktivní prezentaci služeb či produktů.

Pokud totiž uživatele neprovedete nákupem vy, udělá to jiný web. Konkurence online je dnes obrovská. Každý web, který si uvědomí význam jednotlivých stránek, získává náskok před ostatními.

Zpět na články