Proč chtít web s responzivním designem

Co znamená web s responzivním designem, co vám přinese, a proč jim ověnčit své webovky? Navíc s přímým srovnáním webu před a po zásahu webdesignerů.

Dostupné je nám všechno, na webu hledáme, kupujeme, diskutujeme, porovnáváme, publikujeme a sdílíme. Zvykli jsme si dostat vše přímo pod nos, tak je logické předpokládat, že i obsah webu nám bude dostupný na všech zařízeních. Pravdou je, že tomu tak být nemusí a častokrát také není. Přitom téměř 50 % všech vyhledávání na webu, se děje z mobilních zařízení. V momentě, kdy nemáte responzivní design a uživatelé si obsah vašeho webu nemohou na svém mobilním zařízení přečíst, jste v obrovské nevýhodě (které rádi využiji jiní).

Responzivní design pěkně od začátku

Jak jsme tedy nakousli, responzivní design webu je takový návrh webu a stylování, které je optimalizované pro všechny druhy zařízení jakými jsou mobilní telefony, notebooky, netbooky, tablety či nadměrné displeje. Responzivní design přináší uživatelům příjemné užívání obsahu stránky, bez ohledu na výběr zařízení, ze kterého si chtějí webový obsah prohlížet.  

Nedostupnost se nenosí: jeden příklad za všechny

Dle studie o internetovém nakupování, která byla publikována na webu ceskykosikroku.cz nemá až 75 % českých e-shopů mobilní verzi svých stránek. Tím přicházejí o tržby zákazníků, kteří by rádi k online nákupu použili svůj mobil, ale nemohou, web provozovatele e-shopu, na kterém chtějí nakoupit, totiž není responzivní. Pojďme si responzivní design přiblížit na konkrétním příkladu a to na webu sedlakinterier.cz, který je zároveň novou referencí AITOMu.

Stránky klienta jsme zachytili na mobilním zařízení před a po získání responzivního designu.

 

                                NERESPONZIVNÍ                                                          RESPONZIVNÍ

                        

 

Co znamená responzivní design pro webdesignéry

Pro webdesignéra znamená tvorba responzivního designu složitější úpravy a také více časově náročnější správu webu, protože je nutné obsah připravovat a kontrolovat na mnoha zařízeních. To se samozřejmě promítá i do konečné ceny webu. Investice do responzivního designu není rozhodně zbytečná, nejen že maximálně zpříjemníte uživatelům stránek prohlížení, responzivní stránky mají dle výzkumu společnosti Google až o 40 % více návštěv a objednávek, než stránky bez responzivního designu. 

To, že webové stránky nemají responzivní design poznáte na první pohled, pokud si chcete otestovat, jak vypadá web s responzivním designem na mobilním zařízení zkuste stránky responsinator.com, které využívají také webdesigneři jako jednu z mnoha kontrol své práce.

Zpět na články