Proč a jak využívat vizuální obsah

Vizuální obsah je v moderním marketingu jeden ze základních stavebních kamenů. Jak s ním pracovat, aby vám zvyšoval návštěvnost a dosah příspěvků na sociálních sítích?

Proč byste se měli soustředit na vizuální obsah?

Vizuální obsah a infografiky jsou obrovským trendem. Není to ale jen buzzword marketérů. Vizuály milují i zákazníci. Například na Twitteru mají příspěvky s obrázkem o 150 % více retweetů.

Agentura Venngage se zeptala více než 300 marketérů, jak loni pracovali s obrázky a vizuálními materiály obecně:

  • Vizuální obsah zažil oproti roku 2015 velká boom – o 130 %
  • Více než polovina marketérů používá nějaký vizuální materiál takřka v každém sdělení.
  • 60 % považuje vizuály za nezbytnou součást marketingové strategie
  • 57 % utratí za vizuály čtvrtinu a více rozpočtu na marketingu.

Jaký vizuální obsah je podle marketérů nejúspěšnější?

Statistiky považovaly za úspěch obsah, který dosáhl nejvyšší míry zapojení uživatelů. Jaký obsah z tohoto seznamu používáte vy?

  • Infografiky a originální obsah (41 %)
  • Grafy a vizualizovaná data (26 %)
  • Video (20 %)
  • Fotografie z fotobank (8 %)

Čísla mluví jasně: má smysl se věnovat autorskému obsahu. Pro porovnání nejpoužívanější obsah jsou fotografie z fotobank a infografiky. Infografiky mohou být věcné třeba v případových studiích nebo zábavné. Třeba infografika o cestování AITOMáků sice nesouvisí s vývojem webů, ale naši fanoušci na Facebooku hrozně bavila.

Vyberte si data, která jsou zajímavá, vyberte vhodné téma a zkuste si, jak bude infografika fungovat vám.

Triky grafika, aby to infografice slušelo:

1. Držte se jeden typ fontu

Existují tři základní rodiny písma: patkové, bezpatkové a displejová. S každým se pracuje trochu jinak. Zvolte si písmo, které reflektuje vaše téma. Patková a bezpatková se hodí na vážná témata, displejové fonty jsou kreativnější a hodí se spíše na odlehčení.

Patková písmaBezpatková písmaKreativní písma

Vyberte si jednu rodinu a té se držte. Můžete využít i více fontů z jedné rodiny, ale v jednoduchosti je krása.

2. Slaďte celou infografiku

Slaďte celkovou šablony, písmo, ikony. Ideálně si předem vytvořte paletu – jakýsi osobní manuál. Udržíte si tak s jistotou stejný styl během práce.

Zábavná infografika o služební cestě Profesionální o technologiích

3. Zvolte kontrastní barvy

Infografika se často sdílí jako obrázky. Musí být tedy čitelná i při nižším rozlišení. Podívejte se na obrázek níže, jak dobře se písmena čtou:

 

© Venngage

Tipy od designérů nástroje Venngage: 

Infographic: 5 Essential Infographic Design Tips For Content Marketers | Venngage

© Venngage

Zpět na články