Online marketing v bouřlivé době: stručný manuál, jak získat náskok

Korona krize přirozeně přináší nejistotu a obavy. Na druhou stranu je obrovskou příležitostí. Podívat se na své podnikání jinak. Inovovat a posunout se o pořádný kus dál.

  • Co, kde a jak lidé nakupují?

Což s sebou přináší otázku druhou:

  • Co, kde a jak nakupovat budou?

 

Stručná odpověď zní: budoucnost leží v digitalu. Kdo zatím v onlinu podniká první kroky, má příležitost rozjet to mnohem víc. Kdo už je v něm jako ryba ve vodě, přidává na obrátkách. Držte si klobouky, velká digitální jízda právě začíná!

 

A podrobnější odpověď?

Na jedné straně s sebou krize  přirozeně přináší nejistotu a obavy. Na druhou stranu je obrovskou příležitostí. Podívat se na své podnikání jinak. Inovovat a posunout se o pořádný kus dál. Objevit možnosti, které jsme neznali. A nejlepší na tom je, že to vůbec nemusí být složité. Už první dva týdny v tržních analýzách ukazují, že dobře promyšlený online marketing dokáže udělat obrovský kus práce v B2B i B2C segmentech. Když na něj jdeme strategicky a s vizí.

Jednou totiž celá tahle šlamastyka skončí. Pak se ukáže, kdo včas použil selský rozum a dokázal přemýšlet dopředu. A kdo strčil hlavu do písku a doufal, “že to přejde a vrátí se do starých kolejí”. Nevrátí. My všichni budeme tak silní, jak dobře nyní zvládneme natočit kormidlo správným směrem. Díky krizi se můžeme už za pár měsíců ocitnout na životní jízdě po parádních vlnách. Nebo se probudit ztroskotaní o mělčinu.

Otázka nezní, zda i v náročném období do marketingu investovat. Otázka zní, kam přesně. 


Jdeme na to. Co má tedy smysl dělat? 

Zmínili jsme dobře promyšlený online marketing. Myslíme tím, že se nám vyplácí hledat pro každého klienta individuální nástroj na míru. Jste zavedená vzdělávací agentura? FMCG korporace? Nebo máte malou síť prodejen se sportovním vybavením? 

Vybrali jsme tři varianty situací, ve kterých se vaše firma možná nachází. A pokud ne, máme pro vás spoustu jiných nápadů a řešení.

1/ Dosud jste fungovali offline. 

Tím pádem nejspíš zažíváte pokles tržeb a nejistotu, kdy budete moci výrobu či prodeje obnovit. Máte skvělou příležitost udělat první krok do onlinu. Rychlý a efektivní. Dobré kroky mohou vést třeba tudy:

  • Pořidťe si jednoduchý web nebo e-shop. Ukažte svým zákazníkům, že k nim hledáte cestu a dejte jim možnost objednat online. První verzi můžete mít hotovou za pár hodin.

  • Spusťte jednoduchou online kampaň. Začněte s minimálním rozpočtem a vyzkoušejte, co vám přivede nové zákazníky.

2/ Jedete stereo: offline i online.

Offline prodeje vám možná stagnují, a tak máte prostor všechnu energii napřít do vylepšení online prezentace. Brzy si budete děkovat za každou hodinu, kterou rozvoji věnujete. Za týden, za měsíc i za rok. 

  • Vyzkoušejte nové marketingové nástroje. Právě teď. Vymyslete aktuální landing page. Vytvořte microsite na oslovení nové cílové skupiny. Vaši zákazníci sedí u obrazovek. Mají čas a nikdy nebylo snazší je oslovit, než teď.

  • Vylepšete SEO a zaměřte se na nové segmenty zákazníků.

  • Zaveďte inovace. Překvapte své zákazníky novými možnostmi a dejte jim šanci mít vás ještě víc “na jedno kliknutí”. Co třeba nová komunikační platforma, kde budete sdílet zajímavé tipy o svých produktech? Nebo  jednoduchý konfigurátor produktů? Nebojte se hledat nové technologie a být ve svém oboru první, kdo s nimi přijde.

3/ Jste v onlinu jako doma. 

Prodeje vám prudce rostou a možná nestíháte vyřizovat objednávky. Hledejte cesty, jak tuhle vlnu co nejvíc vytěžit.

  • Analyzujte efektivitu kampaní. Může se měnit ze dne na den a dobrá analýza ušetří i desítky procent investic.

  • Optimalizujte svůj web a kampaně na cílové skupiny, které se vám nejvíce vyplatí oslovit.

  • Vylepšete práci s daty a hledejte v nich nové informace.

 

Potřebujete s čímkoliv pomoci? Najít ten nejlepší nástroj právě pro vaši situaci? Víme, že mnoho firem se v tuto chvíli nachází na náročné křižovatce. Proto vám nyní ve všem, co umíme, nabízíme jednu marketingovou konzultaci zdarma

Aby pro vás byla efektivní, zkuste si předem odpovědět na těchto 5 otázek:   

  • Jak přesně funguje váš obchodní model?

  • Jak  přesně funguje váš produkt či služba?

  • Kdo je váš zákazník?

  • Jaké jsou vaše zkušenosti s onlinem? Co vám funguje a co ne?

  • Jaké jsou vaše cíle v rámci firmy i v rámci onlinu?

 

Máte to? Ozvěte se nám s odpověďmi a společně najdeme pro váš online marketing smysluplné kroky. Celý svět obchodu prožívá rychlé změny a my v AITOMu u nich chceme být s vámi. Těšíme se na vás!

Ozvěte se nám

 

 

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací