Odborné ocenění webu a jak mi může pomoci?

Existuje mnoho soutěží, které jsou v průběhu celého roku zaměřeny na hodnocení kvality vaší webové prezentace. Ta je standardně hodnocena odbornou komisí na základě kritérií, jako jsou grafický vzhledu, přehlednost a přístupnost webu, zpracování a podobně.

K čemu vám bude získání patřičného ocenění?

Pokud bude váš web v jakékoliv soutěži oceněn, získáte především:

  • PR v mediích, které nemusíte zaplatit,
  • zvýšení prestiže své značky,
  • celkové zviditelnění svého přístupu oproti konkurenci,
  • vetší důvěru návštěvníků vašich webových stránek.

Nejprestižnější soutěže tohoto oboru

Web TOP 100

  • Webová adresa: webtop100.cz
  • Za soutěží stojí známý a uznávaný dobryweb.cz
  • Odborná porota hodnotí na základě stanovených kritérií
  • Hlasuje se v 11 oborových žebříčcích a jednom speciálním žebříčku

Křišťálová lupa

  • Webová adresa: kristalova.lupa.cz
  • Za soutěží stojí renomovaný internetový portál lupa.cz
  • Pořádaná od roku 2006
  • Hlasuje veřejnost i odborná porota

IEA

„Nejefektivnější internetová řešení“

  • Webová adresa: iea.cz
  • Má za cíl najít internetová řešení dle konkrétních výsledků a úspěchů (zjednodušeně porovnává obchodní úspěch řešení vůči vynaloženým prostředkům)
  • Hlasování probíhá v okruhu odborné poroty
  • Vítězí zejména opravdu „novátorská“ řešení

Web roku

  • Webová adresa:webroku2010.cz
  • Prozatím proběhl první ročník 2010 jako zvláštní kategorie soutěže živnostník roku
  • Porota hodnotí na webu přístupnost, grafickou stránku, technické zpracování a optimalizaci (ovšem dosti stroze na základě S-Rank, Page-Rank a zpětných odkazů, což může být značně zavádějící, pokud se vůbec optimalizace jako taková dá objektivně posoudit)

Shop roku

  • Webová adresa: shoproku.cz
  • Vyhlašuje ocenění výhradně pro internetové obchody v daném oboru
  • Na internetu od roku 2008
  • V soutěži nezasedá odborná komise, ale hodnotí pouze sami zákazníci, kteří hodnotí konkrétní e-shopy
  • Soutěž hledá kvalitní e-shopy z pohledu:
    • spokojenosti zákazníků (cena popularity),
    • poskytovaných služeb (cena kvality – uživatelé hodnotí svoji zkušenost s nákupem, v dobrém povědomí vám obdobně může pomoci i služba „Ověřeno zákazníky“ od heureka.cz)
Zpět na články