Hodnocení nového rozhraní Sklik.cz

Přečtěte si hodnocení nového rozhraní populární služby Sklik.cz.

Jednoduše řečeno – vypadá to o dost lépe a moderněji. Rozhraní mnohem lépe využívá plochy na monitoru a používá pěknou barevnou paletu. Někomu to může připadat roztahané, ale já jsem naopak rád, že jsou ovládací prvky velké a potřebné informace nejsou smrsknuté někde do kouta, a to i za cenu scrollování. Toho si užijete víc než dost, protože jsme se v Skliku dočkali grafů!

 

Sklik graf

 

Graf se nachází v horní části mezi lištou a statistikami. Lze v něm postupně aktivovat různé metriky, a to klidně až všech šest najednou. Vypínací tlačítka metrik se nacházejí nad grafem a navíc ukazují souhrnné statistiky za zvolené období, kvůli kterým bylo dříve nutné scrollovat až dolů. Pokud kurzorem přejedete přes nějaký bod, ukáže vám data za konkrétní časový úsek, jak to znáte z AdWords nebo Analytics. Navíc lze přepínat denní, týdenní a měsíční pohled a také je zde možnost zobrazit grafy jen pro vyhledávání nebo jen pro obsah. Nejspíš nebudu mluvit jen za sebe, když řeknu, že grafy jsou funkcí, která byla opravdu vymodlená zástupy českých „PPCčkařů“, kterým spolu s nedávným spuštěním funkce vyhledávacích dotazů velmi podstatně usnadní život. Možná proto, že jsme na ně čekali tak dlouho, jsou grafy opravdu obrovské, pokud vám tedy i přes toto požehnání začnou lézt na nervy, lze je jedním klikem skrývat a zase zobrazovat.

Druhou celkem podstatnou funkcí je možnost zobrazení podílů nákladů na obratu (PNO). O té se rozepisovat nebudu, více informací lze získat na blogu Skliku (http://sklik.cz.sblog.cz/2013/06/28/118).

Další, co se změnilo, je přepínání mezi účty. Pokud používáte multilogin, tedy máte ve správě více účtů, které jsou přístupné přes jedny přihlašovací údaje, můžete nově použít funkci vyhledávání. Ta funguje jednoduše tak, že začnete psát název účtu a už během psaní se vám filtrují názvy účtů. K tomu rozhodně nemám výhrady, pouze bych ještě uvítal všudypřítomný odkaz „spravované účty“, jako to bylo ve staré verzi. Nyní je potřeba se trochu krkolomně přepnout na svůj multiloginový účet a teprve z něj se dostanete na seznam všech svých účtů.

Změnou prošlo i přidávání nových klíčových slov do sestavy. Nově máme rovnou při přidávání k dispozici i nástroj pro návrh klíčových slov. Přibyla také možnost vyhledávání v účtu, která umí vyhledávat klíčová slova, inzeráty, sestavy a kampaně.
 
Nový design Skliku hodnotím rozhodně kladně. Změn je mnoho, nebudu je tu všechny vypisovat, ale chtěl bych se ještě zmínit o tom, co mi nejvíce chybí. První věcí je rychlost celého rozhraní – na blogu Skliku se lze dočíst, že kód byl předělán tak, aby bylo celé rozhraní rychlejší a pojmulo další chystané funkce. To jsou skvělé zprávy a prozatím musím říct, že se mi opravdu pracuje lépe. Asi před půl rokem jsem psal na podporu Skliku a ptal se, jestli se neplánuje nějaká obdoba štítků, jako to funguje v AdWords. Odpověď byla kladná a já ji minimálně na úrovni seznamu klientů, kampaní a sestav v účtech rozhodně uvítám. Druhou věcí, která by se mi líbila, by byly sdílené rozpočty v rámci účtu. A do třetice bych rád viděl možnost používat modifikovanou volnou shodu. Vymýšlet bych si samozřejmě mohl hodně dlouho, faktem zůstává, že v porovnání s AdWords je Sklik stále poměrně spartánským řešením. Na druhou stranu svoji funkci plní, plní ji dobře, je tu vidět snaha vyjít inzerentům vstříc a produkt zlepšovat.

A nakonec také nesmím zapomenout zmínit, že takové postavení na trhu, jako má Seznam v pozici vůči Googlu, se jinde ve světě moc nevidí. Už jenom proto si zaslouží naše sympatie. 🙂 Více o novém vzhledu se můžete dočíst třeba v článku na blogu jeho autorů: http://sklik.cz.sblog.cz/2013/06/17/116.

Chcete se dozvědět více o našich službách z oblasti internetového marketingu? Domluvte si s námi schůzku!

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací