Nový B2B web Jägermeisteru

Digitalizace nabírá na tempu napříč obory a přechod na online se urychluje i v segmentech, kde bychom to ještě před dvěma lety nečekali. Typickým příkladem, se kterým se u zákazníků setkáváme denně, je B2B business.

Nás v AITOMu vždycky bavilo hledat nové cesty online světem. Takže jsme měli velkou radost, když nás oslovili lidé z marketingu Jaegermeisteru, abychom společně realizovali projekt, který dostane jejich produkt k více spotřebitelům v barech a restauracích. 

Na začátku byl dobrý nápad a na konci nový web: www.jagerpromo.cz.

 

Nový web a B2B kampaň.

Úkol pro nás jako dělaný

Když jsme s projektem začínali, ještě jsme netušili, jak restauračním businessem zamíchá covid. O to důležitější roli náš projekt pro online podporu B2B businessu hrál. 

Projekt jsme zahájili vytvořením vstupní studie, ze které vyplynuly wireframy. Klíčovou roli hrály technické funkcionality. Pro klienta bylo důležité:

  • zajistit bezpečnost obchodních dat

  • chytře evidovat objednávky a obchodní případy

  • vymyslet chytrý systém vkládání promo kódů na web

Navrhli jsme systém, na kterém funguje podobně jako e-shop. Jen na něm B2B partneři platí získanými body. 

Potřebovali jsme spolehlivě ošetřit, aby se kódy nemohly falšovat a systém se nedal napadnout. Implementovali jsme proto databázi 3 milionů unikátních kódů, které nám klient dodal a ze kterých se žádný nedá použít vícekrát. 

Druhým podstatným kritériem byla jednoduchost používání. Systém musí koncovým uživatelům - obsluze v restauracích a barech - usnadňovat práci, nikoli ji ztěžovat. Dali jsme si tedy záležet na srozumitelnosti uživatelské cesty a na minimalizaci překážek k dokončení každé operace.

 B2B kampaň Jaegermaisetru

Ohlas u B2B zákazníků

Společně s klientem jsme na začátku stanovili hlavní měřitelné cíle: docílit nárůst objednávek z barů a restaurací i nárůst prodaných lahví a porcí nápoje a mít během 6 měsíců zaregistrováno v projektu 5 000 B2B uživatelů (barů a restaurací).

Dalším krokem pak bude propojit B2B web s nástrojem Salesforce, aby měl klient jednotné místo, kde sleduje aktivity všech obchodních partnerů.

 

Tady klikni a objednej si tap mašinu

Samotný obchodní proces, který na webu probíhá, jsme navrhli ve dvou krocích:

  • B2B partneři sbírají body ve věrnostním programu. Na začátku se přihlásí a dostanou tzv. starter pack - merchandising na podporu prodeje. 

  • Zadáváním kódů konkrétních lahví se jim načítají body, které mohou každý měsíc proměnit v další výhody.

Web je navržený tak, aby obchodní partnery maximálně motivoval k pořízení tzv. tap mašiny. Jedná se o mrazicí přístroj, jehož používání na baru nebo v restauraci dle statistik zvyšuje spotřebu nápoje až o 30 %. 

Obchodní zástupce klienta nyní může kdykoli v administraci systému zjistit:

  • kteří koncoví uživatelé (barmani, výčepní, majitelé…) se zaregistrovali

  • kolik nápoje nakoupili

  • kolik nápoje prodali

  • zda již mají tap mašinu, nebo zatím mrazí v mrazáku

  • zda jejich podnik pořádá akce s Jaegerem (systém nabízí B2B partnerům možnost vygenerovat si personalizovaný plakát s grafikou Jaegeru a využít ho pro svou akci)

Na tyto podrobné informace navazují další obchodní aktivity klienta - může je přesně cílit na konkrétní partnery. Tím zvyšuje úspěšnost svých prodejů a šetří čas i investice do týmu.

Dalším krokem v projektu je web, kde si může každý partner objednat tap mašinu za výhodnější cenu.

 

Navázali jsme web na další obchodní procesy

Abychom nezůstali jen u samotného webu, pomohli jsme klientovi vymyslet proces, který získaná data využije i v návazných obchodních procesech. Web bude do budoucna propojený se Salesforce a klient v systému dokáže sledovat:

  • jestli má konkrétní výčepní tap mašinu

  • kolik na ní prodá nápojů

  • kolik má které partner restaurací a jiných zařízení

  • zda partner využívá i další weby klienta 

  • další statistiky…

V tuto chvíli má klient shromážděno maximum informací o klientech na jednom místě právě na webu www.jagerpromo.cz. Na jejich základě se obchodní zástupci rozhodují o dalších krocích.

Díky úspěchu v České republice jsme projekt lokalizovali i na Slovensku a ještě před začátkem korona krize klient stejný model spustil pro značku Tullamore.

“Díky projektu máme přehled o tom, jak naši partneři nakupují Jaegermeister a můžeme je motivovat k větším nákupům. Také víme, zda Jaegermeister podávají správným způsobem, tedy při -18 stupních, kdy chutná nejlépe. Máme dokonce zjištěno, že pokud naši partneři dodržují naše postupy a používají Jaegermašinu, tak dokáží prodej Jaegermeister navýšit až 3x. Projektem jsme získali efektivní komunikační platformu, která sdružuje i zákazníky, ke kterým nechodí naši obchodní zástupci.”

Barbora Březinová, E-Sales Channel Manager, Mast-Jaegermeister CZ s.r.o.

 

Chcete také pomoci s B2B projektem? Hledáte efektivní obchodní cesty nebo zkušený marketingový pohled? 

 

OZVĚTE SE NÁM!

Zpět na články