Školení o RTB a online marketingu

Vzdělávat se, hledat nové možnosti propagace klientů nebo zhodnotit, zda vlastní znalosti obstojí v porovnání s jinými. I proto byl v AITOMu měsíc leden ve znamení školení. 

Sledujeme novinky a podporujeme vlastní vzdělání, proto jsme se vydali na školení internetového marketingu a RTB v systému Adform. 

Školení „Internetový marketing“ od Viktora Janoucha

Ing. Viktor Janouch, Ph.D. je především známým autorem knižních bestsellerů:

  • Internetový marketing (ComputerPress, 2014, 2. vydání)
  • 333 tipů a triků pro internetový marketing (ComputerPress, 2011)
  • Internet marketing (ComputerPress, 2010)

Kromě knižní tvorby má rozsáhlé praktické zkušenosti s B2C i B2B marketingem, také byl dlouho vyučujícím na Univerzitě Pardubice (předměty Internet marketing a Podnikové informační systémy).

Možnost zúčastnit se jeho školení o internetovém marketingu byla lákavá a musím říci, že také přínosná. Pojďme si představit několik témat, které stojí za zmínku.

Současný marketing – posun k transakčnímu marketingu a dále ke vztahovému marketingu, tedy k obousměrné komunikaci se zákazníky. Sledujete diskuze a další podněty? Jste schopni na ně reagovat třeba zlepšením svých služeb nebo produktů? Dokážete vtáhnout zákazníky do děje? Zní to jednoduše, ale ze zkušenosti u větších firem víte, že to bývá velký problém.

Internetový marketing – neustálé změny ve vyhledávání a opět o něco línější uživatelé. Co to znamená? Třeba to, že víceslovná klíčová slova jsou na ústupu a opět se více prosazují dotazy obsahující méně slov. Google také lépe vyhledává obsah ukrytý hluboko ve struktuře webu, proto se nebojte publikovat relevantní obsah i v hloubi webu na podstránkách.

Technologie vyhledávání – kromě vysvětlení současných technologií a novinek ve vyhledávání padlo jiné zajímavé téma. Víte, jak ovlivnit výsledky v našeptávači, aby do frekventovaných dotazů zařadil třeba vaše klíčové slovo + značku? My už to víme, bohužel jednoduché to není.

RTB v systému Adform

V programatickém nákupu reklamy jsme pokročili na další úroveň. Vedle správy reklam v Google AdWords a Seznam Sklik jsme uzavřeli smlouvu s „DSP systémem“ Adform, který pokrývá možnost publikace online reklamy v místech, které nejsou nabízeny v rámci AdWords nebo Skliku. Co to znamená v praxi? Třeba to, že naši klienti budou moci inzerovat na prestižních českých webech.

RTB = nákup reklamy (reklamních míst) pomocí aukce v reálném čase.

DSP systémy = jedná se o technologii na straně poptávky, pomocí těchto systémů lze nastavit všechny parametry reklamních kampaní a účastnit se aukcí nabízených impresí.

SSP systémy = technologie na straně nabídky, pomocí těchto systémů nabízí provozovatelé obsahu své reklamní plochy (podmínky a ceny aukcí).

Školení RTB v systému Adform od Acomware

Abychom si ověřili znalosti a porovnali zkušenosti, zúčastnili jsme se individuálního školení ve firmě Acomware, kterou zastupoval velmi schopný Denis Wanča. Školení cílilo přímo na praxi, tedy na nastavení a správu účtů klientů, na založení a nastavení kampaní, nahrání bannerů, tracking webu, remarketingové strategie včetně dynamického remarketingu a další.

Školení bylo velmi odborné a nelze ho doporučit klientům z řad firem, které by chtěli spravovat RTB v systému Adform vlastními silami. Naopak pro nás bylo velmi přínosné, protože jsme měli možnost zajít opravdu do detailů. Například jak v rámci dynamického retargetingu připomenout návštěvníkům pomocí bannerů opuštěný košík v eshopu (nedokončený nákup, včetně vložených produktů).

 Proč vyzkoušet RTB s AITOMEM?

  • Široký zásah uživatelů reklamou
  • Inzerce na prestižních českých webech (pomocí SSP systémů)
    • Rubicon – iDnes.cz, Aktualne.cz, Centrum.cz
    • Admeta – Seznam.cz, Novinky.cz, Super.cz
    • Možnost nižších cen reklamních ploch na velkých webech
    • Vlastní dynamické bannery

    CHCI INZEROVAT

 

 

 

Zpět na články