Nalinkujte si linkbuilding

Kvalitní odkazový profil je jedním ze základních stavebních kamenů digitální marketingové strategie. O linkbuildingu se hodně mluví i mezi laiky a koluje o něm také mnoho polopravd. Jak tedy budovat odkazový profil, ze kterého bude váš web profitovat?

Linkbuilding je v překladu budování odkazů. Počítají se jak stránky, které odkazují na váš web, tak odkazy z vašeho webu na cizí stránky. Na konci článku se podíváme na to, na jaké cizí stránky odkazovat.

V ideálním světě máte tak báječný obsah, že si o vás lidé povídají sami bez vás a tím budují váš odkazový profil sami. Cílem tzv. virálního marketingu je vytvářet takové kampaně, které se přesně takto sami šíří. Ale v tak dokonalém světě žije málokdo, takže je potřeba se o rozvoj odkazů přičinit vlastní silou.

Diagram linkbuildingu

Co nikdy, nikdy nedělat

Dbejte na to, aby váš odkazový profil byl přirozený. Přirozené je, když vás lidé sdílí na sociálních sítích a povídají si o vás. Nepřirozené je, když si zakoupíte za pár stovek desítky odkazů na webech, které jste ani neviděli. Vyhněte se zbytečným registracím do katalogů. Vyberte si jen ty, které vaši zákazníci používají. Nebude jich moc.

Ať vás Google nesleduje

Google doporučujeme přidávat k celé řadě odkazů atribut rel="nofollow". Tento atribut dává vyhledávačům pokyn „Nesledovat tento konkrétní odkaz“.  Atribut „nofollow“ byste měli použít u všech placených odkazů. Do této kategorie spadají všechny blogy, kam jste dali své produkty na recenze, placené PR články v magazínech apod.

Google zdvořile požádal webmastery, aby atribut k odkazům přidávali. Tento typ odkazů totiž není přirozený a není tak přínosný pro uživatele. Co není přínosné pro uživatele, to Google nerad vidí.

Pokud takové odkazy nemají atribut „nofollow", může je Google vyhodnotit jako podvodné. Mezi podvodné praktiky s odkazy patří výslovně:

  • Koupě nebo prodej odkazů, které předávají hodnocení PageRank nebo výměna zboží za odkaz (například kvůli recenzi)
  • Rozsáhlá výměna odkazů typu: „Dejte na váš web odkaz na mě, já zas budu na oplátku odkazovat na vás“
  • Rozsáhlé marketingové kampaně pomocí článků nebo příspěvků na cizích stránkách, které obsahují mnoho klíčových slov
  • Automatizované programy k vytváření odkazů
  • Placené reklamní články s odkazy, které předávají PageRank
  • Odkazy na nekvalitní adresářové stránky nebo stránky se záložkami
  • Odkazy v zápatích různých stránek
  • Komentáře ve fórech s odkazy v příspěvku nebo podpisu

Za jmenované podvodné praktiky cílovou stránky Google samozřejmě penalizuje. Bránit se lze snadno. Stačí do odkazu vložit atribut rel=“nofollow“:

Přihlásit se

Jak budovat odkazový profil správně?

Odkazujte Google navzdory

Samozřejmě dávejte blogerům produkty na recenze a pište do online magazínů. Nejde jen o samotný odkaz, ale o to oslovit jiné cílové publikum pomocí influencerů. Ke každému odkazu ale dejte atribut nofollow.

Staňte se autoritou

V každém oboru existuje nějaká autorita – online magazín, blogeři, online diskuze. S blogery na Instagramu a Youtube plánujte kampaně a dávejte jim výrobky k otestování, hashtagy s názvy značek Google totiž jinak toleruje. Spolupracujte s redaktory odborných magazínů. Založte si blog a články pište tak, aby skutečně řešily nějaký zákaznický problém. Je to sice pracné, ale časem si vybuduje výbornou pozici na trhu. Budete působit profesionálně a věrohodně.

Odkazujte

Většina firem se brání odkazovat na konkurenci, zájmové blogy a podobné stránky. Hloupost. Odkazový profil musí být jako dálnice, odkazy musí proudit oběma směry. Vydala konkurence vynikající článek? Odkažte na něj například na sociálních sítích. Proč nedat najevo, že umí odvést skvělou práci. Mějte na mysli vždy přínos pro vaše zákazníky a Google vás za to odmění.

Stále nevíte, jak na to? Třeba vám s odkazy pomůže infografika od Search Engine Land:

”What

Zpět na články