Marketing Monday: Online pro offline firmy

V pondělí jsme se vydali na akci Marketing Monday, tentokrát na téma: Jak online marketing pomáhá offline firmám. Naše postřehy a dojmy si rozhodně nenecháme pro sebe. Toužíme se s vámi o ně podělit!

Dvě hodiny inspirativního povídání o začátcích v podnikání, přístupu k online marketingu, unikátním produktu a vizích. Celkem čtyři přednášející a čtyři příběhy. Co má společného móda, brašnářství, sushi a výběrová káva? Mnohé.

O matkách a dcerách: příběhy o generačních rozdílech a nových botách

První se chopila slova Pavlína Louženská z H1.cz, která zde nebyla tak za hájedničku, jako za sebe. Protože Pavlína žije módou, podělila se s námi o vyprávění o nakupování a své mamince. Úspěch ve fashion průmyslu stojí na nákupním chování dvou rozličných skupin, generace X a Y. Zatímco starší generace X odkojená na offlinu a nedostatku ničeho, chodí nakupovat oblečení do kamenných obchodů, generace Y už do obchodů nechce.

Naše sebestředná generace, která touží po uznání a ujíždí na „selfie“, si chce zajít do obchodu oblečení vyzkoušet a poté ho koupit online. Některé značky to už pochopily, jiné ještě ne. Proto vyprávějte příběh, ukažte se, přeskočte tradiční média a myslete online first.  

Názor AITOMu: Jednoduchá,skvělá a především pravdivá myšlenka. Ten, kdo myslí ve fashion stejně jako Pavlína, je na koni.

Pavlína Louženská z H1.cz    Ivan Petrův z Brašnářství Tlustý

zdroj fotografií: Tuesday.cz

Brašnářství Tlustý: unikátní výrobky z kůže a online

Na pódiu stojí sympaťák Ivan Petrův, který řídí rozvoj Brašnářství Tlustý, jež staví na tradici české rukodělné výroby. V roce 2013 byli na začátku, říkali si „industriální startup“, za necelé dva roky se toho ale hodně změnilo. Lidé touží po kvalitních výrobcích, po ruční výrobě, která vydrží roky. Brašnářství Tlustý vsadilo na unikátnost a na šíření po sociálních sítích, kde mají přes 20 tis. fanoušků.

Kamenné obchody s výrobky z dílny Tlustý nikde nenajdete. Chcete pásek, peněženku, brašnu? Přijďte si přímo do dílny. Rádi vám nechají okusit řemeslo a do svého pásku si můžete zkusit sami udělat dírku. Co Brašnářství Tlustý a online marketing? Živí nás sociální sítě, říká Ivan Petrův.

Názor AITOMu: Škoda, že Ivan nevěří nástrojům online marketingu jako např. PPC kampaním. Výjimečnosti produktu a interakci na sociálních sítích tleskáme stejně jako sympatickému projevu aktéra. 

 

Sushiqueen: sushi kdysi nikdo neznal

Bára Rektorová, to je Sushiqueen. Bára vzplanula pro sushi a hned věděla, že ho chce dělat, psal se rok 2006. O rozjetí byznysu tehdy moc nepřemýšlela, sushi si dělala sama doma a pak je nabízela v restauracích, kde nevařili. Neměla ani vizitku, natož webové stránky. Ty spustila až po třech letech podnikání a začala psát blog o sushi.

Dnes se o ní píše, přednáší na různých akcích a je vidět. Bára se řídí tím, že nekritizuje konkurenci, zásadně nepíše recenze a snaží se být skromná (i když se neskromě pochlubila, že sushi od ní je to nejlepší).

Názor AITOMuBára to zvládla i bez větší online propagace, své podnikání založila na osobním přístupu. Otázkou je, kde by Sushiqueen bylo dnes s větším důrazem na online strategii. 

Bára Rektorová z Sushiqueen   Jaroslav Tuček z doubleshot

zdroj fotografií: Tuesday.cz

Doubleshot: jak jsme rozjeli firmu s pomocí onlinu

Jaroslav Tuček z Doubleshotu má s Bárou Rektorovou jedno společné. Oba nastartovali své podnikání na tom, co lidem chutná a v době, kdy to nedělal téměř nikdo. Dneska by to bylo mnohem těžší, přiznává Jaroslav, který je spolumajitelem výběrové pražírny kávy. Doubleshot má svůj příběh, o zvídavých klucích, kteří se učili o kávě v Panamě a Vancouveru a věděli, co chtějí. Češi už nechtěli pít pouze turka nebo espresso, tak se pustili do podnikání. V současné době provozují v Praze hned dvě kavárny a daří se jim.

Zajímavým nápadem bylo zřízení kavárny alza café, která se nachází přímo ve výdejně zboží Alza. Skvělý způsob, jak jít zákazníkům naproti. Co Doubleshot a online? Máme svůj e-shop, microsites, komunikujeme na Facebooku, Twitteru a rozesíláme newsletter. Na konci svého povídání Jaroslav přiznává, že se jim daří i díky tomu, že káva je droga, když klientovi chutná, přijde znovu, prodáváme vlastně drogy.

Názor AITOMu: Návykový produkt, dobré načasování, inspirující příběh a skvělá propagace. Jako bonus jsme měli možnost kávu od Doubleshot ochutnat. 

Zpět na články