Marketing festival 2014: jaký byl?

Během minulého víkendu jsme zavítali do Brna, kde se konala největší středoevropská konference digitálního marketingu Marketing festival.

 

V tomto článku se s vámi podělíme o naše dojmy z přednášejících, atmosféře i nových trendech a starých pravdách digitálního marketingu.

Horlivé diskuze, inspirace a geek, kam se podíváš: den první 

Oficiální program Marketing festivalu byl odstartován v sobotu 1. 11. ráno. Ale pro mnohé začal tento nezapomenutelný zážitek již v pátek, účastí na tematických workshopech. Ty byly jednou z novinek letošního ročníku.  Sobotní program odstartoval Jindra Fáborský, pořadatel celé akce, kterému patří velký obdiv a dík za zorganizování tak velké akce. Na pódiu se vystřídalo mnoho špičkových, především zahraniční odborníků z online marketingu.

Nejvýraznější postavou sobotního dne byl bez váhání Avinash Kaushik, který mimo svých představ o ovládnutí sociálních médií nabídl výrazný a mírně melodramatický projev, který ale prkna brněnského divadla hravě snesla.

Avinash Kaushik       David Špinar

Ostrovtip, případovky i standing ovation: den druhý

Po probuzení do nedělního rána následovala ostrá přednáška Jana Řezáče, který bojuje za lepší webdesign. V neděli se mluvilo také o vyhledávání a klíčových slovech v ČR a zahraničí, kdy se na pódium představil Dr. Peter Meyerse nebo budoucnosti Adwords scriptů v podání Russell Savage. Velkým očekáváním byla přednáška Filipa Podstavce (ten působil i u nás v AITOMu), který mluvil o nástrojích, díky kterým se dá linkbuilding dělat lépe. Jeho oslnivé „one man show“ sklidilo bouřlivý potlesk ve stoje, a to ještě před koncem samotné přednášky.

Novinkou oproti minulému ročníku byly případové studie, při kterých se na pódiu vystřídalo 8 řečníků, kteří měli na představení svého úspěšného projektu šibeničních 5 minut. Dají se prodávat hypotéky na Facebooku nebo udělat nábor lidí na pozici neoblíbených pojišťováku skrz online kampaň? Dá, a tyto případovky nám to ukázaly.

Filip Podstavec       Marketing festival byl plný dojmů

5 zajímavosti z Marketing festivalu, které stojí za to si přečíst

  • Nemusíte mít za každou cenu Facebook, když to na něm neumíte. To nám názorně ukázal Avinash Kaushik na Facebookového profilu Datartu, který má přes 46 tis. fanoušků, ale interakce na posty stránky je takřka nulová.
  • Přístupy z mobilů se ohromně zvyšují, proto je potřeba na ně myslet čím dál tím více, na mobilu musíte k uživateli přistupovat jinak, protože „obsahový marketing se dnes rovná mobilní markeintg“.
  • Není důležité vědět, kolikrát navštívil můj web konkrétní počítač, ale potřebuji si změřit, kolikrát můj web navštívil z různých zařízení stále ten stejný člověk. Měření musí být zaměřeno na lidi.
  • Budoucnost patří automatizaci reklamy, bannerů a důkladnému sběru dat, díky kterým Google vlastně přemýšlí za vás a ví, co chcete. To ale neznamená, že online markeťáci už nebudou potřeba, lidský faktor je při automatizaci nezbytný.
  • I když je mnohdy nenáviděný, e-mail marketing válcuje ostatní formy online propagace, co se týče návratnosti investice.

Divadlo v Brně hostilo Marketing festival 2014      Párty ve Flédě

Jaké dojmy si z Marketing festivalu přivezli AITOMáci?

Na Marketing festival jsme z AITOMu vyrazili celkem čtyři, přečtěte si, co nás zaujalo:

"Co mě na Marketing Festivalu zaujalo? Bylo to pobavené zvolání Avinashe Kaushika What the fuck? při pohledu na domovskou stránku Seznamu? Ale vážně, všechny přednášky byly mimořádně zajímavé, přesto právě Avinash Kaushik mě inspiroval svojí teorií See Think Do Care, na které vysvětlil, jakým obsahem přilákat návštěvníka, jak ho provést rozhodovacím procesem až k samotnému nákupu (konverzi) a nabídnout mu následnou péči. Tedy neřešit jen lidi, kteří nakoupí, ale cílit na všechny předchozí fáze nákupního rozhodnutí." Michal 

Jsem rád, že z naší lihně vycházejí lidi jako je Filip Podstavec, který se představil jako speaker světové kvality.” Honza

“Marketing Festival byl skvělý, ještě lepší než loni. Líbily se mi novinky v podobě případových studií a workshopů. Osobně jsem navštívil workshop Toma Davise o MailChimpu a rozhodně nelituji, několik zajímavých postřehů jsem si odnesl.David

“Užila jsem si to, bylo super vidět tolik zapálených lidí najednou. Největší diskuzi vzbudila určitě přednáška Avinashe Kaushika i Filipa Podstavce, to byly pro mě dvě výrazné osobnosti celého víkendu.” Lucie

 
Zpět na články